Ja dit dacht ik ook. Er wordt toch ook vaak gezegd skere tatta’s. Dan bedoelen ze toch ook gierig en niet blut?
Ja, dat weet ik, maar het wordt om mij heen vaak ook gebruikt als gierig. Edit: wat hierboven gezegd wordt dus haha.
Ja eens! Je kan wel iemand ‘skeer’ noemen, dan is diegene gierig. Maar er “te skeer” voor zijn is inderdaad dat je het er niet voor over hebt. Ik hoor het ook wel eens gebruikt worden voor iets wat van slechte kwaliteit ofzo is. Een skere auto voor een superoud bakkie wat half uit elkaar valt.
En ach @kali wat is lost in translation, het is ook een soort van evolutie van de taal.
Ik gebruik skeer ook voor armoedig, een armoedig huis, bijvoorbeeld
Haha maar ik kan het wel 1 keer missen maar niet 2 keer en ik vind het zonde om het gewoon van lala boeie lekker doen!
Ja dat snap ik hoor! Dat bedoelde ik met skeer op dat punt, dat je het wel één keer kunt missen maar gewoon niet twee keer.
Maar is zwangerschapskledij dus die moest ik wel kopen…
Anders: naar de kerk.
Ik draag dezelfde joggingbroek die ik sinds de derde middelbaar gebruikte om mee te sporten en hij is nog steeds niet versleten. Zegt ook wel wat over hoe intensief ik toen gymde.
Wilde jij vroeger ook het liefst naast je moeder en/of oma zitten (aan tafel)?
- Ja, naast beide
- Naast moeder wel, naast oma niet
- Naast oma wel, naast moeder niet
- Nee, liever naast opa/vader/iemand anders
0 stemmers
Ik vond sommige opa’s of oma’s echt heel onsmakelijk en dan wilde ik liefst zo ver mogelijk van ze af zitten
Haha ja dit. Mijn zus en ik hadden een vaste plek aan tafel (zo ver mogelijk bij elkaar vandaan) en mijn ouders wisselden.
Bij overige famieliegelegenheden boeide het me niet als ik maar aan de kindertafel mocht want daar kregen we friet en hoefden we niet naar die saaie volwassenengesprekken te luisteren. Ik zit eigenlijk nog steeds het liefst aan de kindertafel.
Hoe vaak eet jij gemiddeld fast-food per week?
Dus bijv friet, pizza of soortgelijk.
- 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
0 stemmers
Haha mijn zus en ik moesten ook schuin tegenover elkaar zitten want naast elkaar dan sloegen we elkaar en tegenover elkaar dan schopten we onder tafel
Keken jullie vroeger The Magic Schoolbus op school?
- Jaaa, vond ik leuk
- Jaaa, vond ik stom
- Nooit van gehoord???
- Gewoon nee
0 stemmers
Ga je vanavond koken?
- Nee ik ga eten bestellen/afhalen
- Nee ik heb nog restjes of iets anders
- Ja ik ga koken
- Ik ga helemaal niets eten
0 stemmers
Ik twijfel nog tussen patat afhalen of nasi maken.
Zou jij eten bestellen bij een tent die voor jou om de hoek is (2 minuten lopen)? Ik ga friet eten vanavond, maar heb geen zin om daarheen te lopen, maar vind het ook gênant om iemand hierheen te laten komen als het zo dichtbij is. (Ik ga dus denk ik maar wel lopen)
- Ik zou bestellen
- Ik zou erheen lopen
0 stemmers
Oe de tomatenrisotto met burratini? Dat recept heb ik van @George! Ik heb paar dingetjes gewijzigd (beetje suiker, cupje koffiemelk tegen het zure, groene kruiden al bij de tomaten en wat parmezaan en verse basilicum toegevoegd aan het eind) en ik had maar 260 gram rijst want pak was al half op. Had ietsje meer water nodig om het te garen, echt supersimpel en lekker recept!
Edit: o en ik had de ui en knoflook gebakken in 15 gram (gezouten roomboter) en eetlepel olijfolie. Want ik houd gewoon van boter, maar dat hoeft denk ik niet.