Ik draag de zwangerschapskleding die ik ook bij mijn oudste droeg
Ik ben binnen en heb een fleecevest aan dat ik in 2011 kocht en er na ontelbare keren dragen en wassen nog steeds goed uitziet. Echt goede aankoop. Ging even het merk googlen maar is niet meer te koop. Het fleece is van polartec en dat wordt wel nog gebruikt, fleece is een trend, dus als mensen een warm vest zoeken
Oh huh zo gebruik ik skeer niet. Voor mij betekent skeer dat je het geld niet wil uitgeven (of je het nu hebt of niet).
Ja dit dacht ik ook. Er wordt toch ook vaak gezegd skere tattaās. Dan bedoelen ze toch ook gierig en niet blut?
Ja, dat weet ik, maar het wordt om mij heen vaak ook gebruikt als gierig. Edit: wat hierboven gezegd wordt dus haha.
En ik vind zelfs dat er een klein verschil kan zitten tussen gierig en skeer (maar niet altijd). Als je zegt āik wil wel op een verre vakantie maar ben ff te skeerā, dan ben je niet per se gierig maar dan heb je het geld er nu niet voor over.
Ja eens! Je kan wel iemand āskeerā noemen, dan is diegene gierig. Maar er āte skeerā voor zijn is inderdaad dat je het er niet voor over hebt. Ik hoor het ook wel eens gebruikt worden voor iets wat van slechte kwaliteit ofzo is. Een skere auto voor een superoud bakkie wat half uit elkaar valt.
En ach @kali wat is lost in translation, het is ook een soort van evolutie van de taal.
Ik gebruik skeer ook voor armoedig, een armoedig huis, bijvoorbeeld
Haha maar ik kan het wel 1 keer missen maar niet 2 keer en ik vind het zonde om het gewoon van lala boeie lekker doen!
Ja dat snap ik hoor! Dat bedoelde ik met skeer op dat punt, dat je het wel ƩƩn keer kunt missen maar gewoon niet twee keer.
Maar is zwangerschapskledij dus die moest ik wel kopenā¦
Anders: naar de kerk.
Ik draag dezelfde joggingbroek die ik sinds de derde middelbaar gebruikte om mee te sporten en hij is nog steeds niet versleten. Zegt ook wel wat over hoe intensief ik toen gymde.
Wilde jij vroeger ook het liefst naast je moeder en/of oma zitten (aan tafel)?
- Ja, naast beide
- Naast moeder wel, naast oma niet
- Naast oma wel, naast moeder niet
- Nee, liever naast opa/vader/iemand anders
0 stemmers
Ik vond sommige opaās of omaās echt heel onsmakelijk en dan wilde ik liefst zo ver mogelijk van ze af zitten
Haha ja dit. Mijn zus en ik hadden een vaste plek aan tafel (zo ver mogelijk bij elkaar vandaan) en mijn ouders wisselden.
Bij overige famieliegelegenheden boeide het me niet als ik maar aan de kindertafel mocht want daar kregen we friet en hoefden we niet naar die saaie volwassenengesprekken te luisteren. Ik zit eigenlijk nog steeds het liefst aan de kindertafel.
Hoe vaak eet jij gemiddeld fast-food per week?
Dus bijv friet, pizza of soortgelijk.
- 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
0 stemmers
Haha mijn zus en ik moesten ook schuin tegenover elkaar zitten want naast elkaar dan sloegen we elkaar en tegenover elkaar dan schopten we onder tafel