Stel je persoonlijke vraag #21

Ik zou 't echt niet meer weten… Ergens tussen de 14 en 20 denk ik

Mantel, want goed te gebruiken als kleedje.

1 like

Exacte kilometers of op de teller? Want dat maakt wel verschil… Ik stel de cruise control in op 110, dan rijden onze auto’s 105/106.

4 likes

Hangt er vanaf hoe veel slakken er op de weg zijn (oh en wat Flitsmeister zegt)

11 likes

Staf, en dan verkopen :money_mouth_face:

100 is te langzaam. En smoes, mijn auto rijdt gewoon niet lekker 100. Alsof ik dan extra veel moeite moet doen om hetzelfde tempo te blijven rijden. Wordt m’n voet moe van. 110 voelt een stuk beter.

Ja, dat sowieso. Er zit een marge in. Maar als mensen dus strak 100 op de teller rijden, rijden ze dus eigenlijk 95. Zodoende leek me dat wel van belang voor jouw poll :sweat_smile:

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb het wel eens uitgerekend… tijdswinst door hard te rijden lukt alleen op hele lange afstanden. Verwaarloosbaar dus.

Ik rij dus ook gewoon simpelweg te hard omdat het lekkerder voelt… Veiligheid is daar misschien de dupe van inderdaad. Al voelt het niet zo… en dat maakt het lastig.

Ben het helemaal met je eens maar het lijkt wel alsof mensen allllltijd wel een echt supergoede reden hebben om toch harder te rijden want ja bij hen gebeurt echt niks hoor. Ik vind het gewoon fucking triest eigenlijk. Altijd. Het is zo makkelijk, waarom er zo moeilijk over doen.

24 likes

Voor mij is het niet zozeer ‘kijk mij’, maar meer dat het dus lekker rijdt. Wat uiteraard bullshit is. Zo vaak reflecteer ik niet op mn eigen rijgedrag denk ik…

Enkele jaren terug motorrijles gehad. Daarbij stimuleren ze toch wel het doorrijden. De flow erin houden. Met véél nadruk op veiligheid, die je dus niet uit de snelheid haalt, maar veel meer op het kijken en anticiperen (dus iets boven de max snelheid rijden, waar het voldoende overzichtelijk is). Ik denk dat ik in het autorijden die flow ook opzoek, al is dat misschien onbewust en zeker onnodig.

Als je iemand vraagt om te kiezen: 10 km te hard rijden en een kind aanrijden of je aan de snelheid houden, gaat niemand voor optie 1. Denk inderdaad dat veel mensen het gevoel hebben ‘dat overkomt mij niet’.

Als je kijkt naar hoe mensen rijden is het ook eigenlijk geen wonder dat mensen zich slecht aan coronamaatregelen houden :”) al jarenlang een ding, overal borden met herinneringen, talloze te bewijzen voorbeelden van hoe te hard rijden gevaarlijk kan zijn, boetes die flink op kunnen lopen en nóg willen mensen nog te hard rijden “omdat ‘t lekker is”

12 likes

Zeker niet standaard 10 km te hard, maar vaker iets harder als precies de snelheid denk ik.

Edit: wat niet overal op gaat… stukje 30 hier, wat erg onoverzichtelijk is. Daar rij ik eerder te langzaam. Maar goed, over het algemeen genomen zit ik er vaker boven als onder.

1 like

Zodra het 19:00 is geweest en je mag weer 120/130 rijden, merk je dan ook dat je automatisch niet meer zo hard rijd?

• Ja dat heb ik ook
  • Nee geen last van
  • Geen idee, daar rijd ik te weinig voor

0 stemmers

ik merk dat als ik ‘savonds naar huis rijd ik vaak tussen de 110/120 rijd terwijl ik 130 mag op dat stuk

Fulltime werken maakt een mens niet per definitie een slechte ouder. Ik maak zelf daarin andere keuzes, waar wij ons beter bij voelen. Maar ik vond ons geen slechte ouders toen wij tot maart afgelopen jaar beiden fulltime werkten.

1 like

Hier in de omgeving was alles altijd al standaard 100. Moet echt wel een flink stuk snelweg pakken voordat ik ergens 120 kan rijden

Goeie ouwe tijd

Zodra het 19.01 is geef ik gas. Ik vind 100 eigenlijk ook niet zo lekker rijden

7 likes

Vervelend altijd als de anonieme polls een andere uitslag hebben dan de openbare polls.

13 likes

Kan jij twerken?

• Ja, ik twerk iedereen eruit
  • Ja, denk het wel
  • Mwah
  • Nee

0 stemmers

Ik vind het niet iets dat je direct een slechte ouder maakt, maar ik zou zelf mn moeder enorm hebben gemist als zij en mijn vader ft zouden hebben gewerkt. Overigens vind ik het ook een groot verschil of je kind dan bijv 5 dagen naar de bso gaat ofzo.

Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot.

2 likes

Dat is helaas niet waar, ik heb wel eens een boete gekregen voor 4 km te hard.

@DelilahBard Daar kan ik me wel in vinden! Ik ben nu bezig met motorrijlessen en er wordt inderdaad veel nadruk gelegd op goed doorrijden. Gisteren had ik les met een man die overal de maximumsnelheid aanhield en hij kreeg ook te horen dat hij daar aan moet werken. Dat komt vooral omdat je met een motor kwetsbaar bent en ze daarom willen dat je de ruimte opzoekt. Als je veel achter auto’s blijft hangen is de kans op een ongeluk groter, dus dan hebben de liever dat je iets te hard rijdt en je daardoor meer (veilige) ruimte om je heen hebt.

2 likes