Ik was vorig jaar bij de Vierdaagsefeesten in Nijmegen en toen was ik ongesteld. Ik moest mn tampon verwisselen maar was aardig dronken. Toen deed ik mn tampon in een wcpapiertje in de prullenbak en toen dacht ik: “wat nou als er een moord wordt gepleegd en ze gebruiken het bloed uit mijn tampon om een andere dader aan te wijzen?” Dus. Ja.
Nee maar ik ken echt zoveel die wel eens een nacht hebben gezeten. Ik mocht ook beslissen van de politie of mijn ex een nacht in de cel moest ja of nee. Ik vond dat zo raar, dat leek me nou juist niet aan mij om te beslissen. Ik zei overigens nee.
Oh dit wist ik helemaal niet! Kon me gewoon niet echt voorstellen dat dat mocht. (Wel lekker weer zo’n privilege dat alleen voor getrouwde delinquenten geldt)
Denk dat elke vorm van entertainment prima is om niet elke dag van de week van het jaar hetzelfde te laten zijn. En misschien leuk om andere gezichten te zien, die gezichten van je medegevangenen heb je wel gezien.
Ja heel vreemd. Er kwam 4 politieman binnen, toen dacht ik al uh? Ook kreeg ik de vraag van 1 agent ‘hou je van hem?’ Wtf. Dat was sowieso een rare jonge onervaren politie.
Ik vind rondleidingen in een gevangenis echt zooooo raar. Echt aapjes kijken gevoel krijg ik daarbij. Snap daar de toegevoegde waarde totaal niet van.
Ben zelf bij meerdere open dagen geweest vanuit opleiding en de mensen toen vonden het wel leuk, gebeurde er nog eens wat (en ze konden naar jonge vrouwen kijken
). En tuurlijk ben jij en de plek dan een object, maar alsnog zou ik het als welkome entertainment beschouwen.
(Oh en volgens mij kon hun privacy wel bewaard blijven, als iemand niet mee wilde werken zagen we diegene niet).
Ja inderdaad en in Brazilië mogen alleen mannen bezoek krijgen, vrouwen niet 
Wat vind jij een geldige reden om iemand op te sluiten in een gevangenis?
- de samenleving beschermen
- de persoon beschermen tegen zichzelf
- een misdaad te vergelden (als in: iets van evenwicht herstellen)
- om de slachtoffers recht te doen
- iemand weer het rechte pad op te helpen
- anders
- er is nooit een reden om iemand op te sluiten
0 stemmers
ik vind dit zelf bijna allemaal geen goede redenen, je wordt bijvoorbeeld ook echt geen betere mens in de gevangenis. Maar ik ben wel benieuwd hoe anderen dit zien.
Voor degenen die vinden dat je nooit iemand mag opsluiten, wat moet er volgens jullie gebeuren met moordenaars/daders van andere ernstige delicten (geweld/zeden etc.) ? Ik ben pro reïntegratie in de samenleving, maar sommige delicten zijn zo erg, dat ik niet denk/vind dat hulp alleen genoeg is
oh, ik ben er ook één vergeten: het afschrikeffect.
Maar als je bijv. Deze man hoort praten. Een sadistische pedofiel met geen schuldgevoel. Wat moet je er anders mee doen? Alleen opsluiten helpt om de samenleving tegen hem en zichzelf te beschermen. Denk dat geen enkele therapie ooit zal helpen.
Bij 1:04 ongeveer. Heel misselijkmakend btw.
Ik denk dat daarom de samenleving beschermen (nu in elk geval) op 100% staat. Ik vind ideologisch gezien dat niemand het recht heeft om anderen op sluiten, maar ik vind praktisch gezien het idee dat een misdadiger z’n gang kan gaan erger. Misschien wat tegenstrijdig, maar je kunt ook tegenstrijdige meningen hebben. Wel heel moeilijk onderwerp natuurlijk, en in mijn beleving ook niet geschikt voor een makkelijke verkiezingen-mening bijvoorbeeld.
In Noorwegen zijn ze met gevangenissen een stuk verder, ik zou wel meer richting zo’n systeem willen gaan. Recidivecijfer ligt daar ook lager
Als het om misdaad gaat zoals moord of verkrachting ben ik voor lijfstraffen.
Snap dat dat niet mag, maar het zou toch fijn zijn als ze zo iemand als Michael P gewoon zouden doodknallen. Geen gemis voor iemand.
Waar heb je nu het meeste zin in om te eten?
- Cracker met beleg
- Dropjes
- Chocoladekoekjes
- Chocoladereep
- Chips
- Cake/taart
- Stokbrood met dipjes
- Tosti
- Mandarijn /appel/ banaan
- Nootjes
0 stemmers
Dan schrik je als tiener ook wel heel erg. Niet lang moeten blijven hopelijk?
@visual Het protest was aangemeld bij de gemeente? Hoezo pakten ze je dan? Hopelijk ook niet lang binnen gezeten?
Ja, niet omdat het koningshuis me iets boeit, maar omdat er gewoon heel veel onwaarheden inzitten die mensen nu als waarheid aannemen.
de relatie tussen Diana en Charles weten we helemaal niet zo precies, maar hij komt er superslecht uit. En het is ook vaak onzin. Zoals dat Elizabeth dan vreemd reageert op Diana die zogenaamd de voorschriften niet kent, terwijl in werkelijkheid Diana uit een ouder adelijke geslacht komt dan prince Philip en ze dat dus heus wel wist.
En nu al die outrage over Charles vs Diana, is allemaal gebaseerd op hoe de crown dat neerzet, niet op echte feiten.