Vind dit soms wel lastig. Ik werk nu op de hogeschool waar ik afgelopen jaar ben afgestudeerd, dus mijn docenten zijn mijn collega’s geworden. Scheelt dat ze bij ons op school best relaxed zijn en ik sommige docenten al met je aansprak enz, maar blijft soms wel gek!
Voel jij je “verplicht” je antwoord toe te lichten als je op een poll optie stemt die daarom vraagt?
- Ja
- Nee
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Mijn vriend eet wel vlees en vraagt me soms om iets mee te nemen met boodschappen doen, maar dat vind ik nog steeds wel lastig, want ik loop er zelf ook het liefst met m’n ogen dicht doorheen
In Duitsland, waar ze zo formeel zijn als maar kan, is het dus gek genoeg normaal om een formele relatie aan te schrijven met ‘liebe’. Dat vond ik ZO weird
Ja, liebe is net een trapje daaronder! Bijv bij ons op kantoor als we met klanten communiceerden. Maar dat kan je je hier in Nederland toch niet voorstellen haha.
Zit die Vlaamse (dacht ik?) jongen die iets met architectuur deed hier eigenlijk nog?
Hebben jullie de kerstboom al op?
- Ja!!!
- Wtf nu al?
- Nee maar dat ga ik binnenkort doen
- Nee en dat duurt ook nog even voordat die er komt
- Nee ik doe niet aan een kerstboom
0 stemmers
Doen jullie iets met Sinterklaas?
- Ja
- Soms
- Nee
0 stemmers
Hou me nooit aan ‘de boom mag pas op na 5 december’ want ik doe toch niks met sint
Hahaha jeetje wat een faal zal hem ff aanpassen
Die van de samenvattingen is ook een man toch?
Jeetje, nog maar 30% van de gemeenten financieren schoolzwemmen…
gelukkig hier bij ons wel.
En doorgaan tot C binnen is!
Pas na C vonden we dat onze dochter goed kon zwemmen. Vroeger was B voldoende maar B tegenwoordig is een appeltje eitje.
En onze gemeente heeft ook per kind tot 18 jaar een jaarlijkse bijdrage van €375- als je het niet kan betalen.
Er is bij ons zelfs een “geluks” potje voor iedereen die zelf geen schilderles bijvoorbeeld kan betalen.
Kruidnoten eten!!!
Voelt dit forum voor jou als een soort verslaving? (anon)
- Ja zeker
- Nee helemaal niet
- Beetje
0 stemmers
Vuurwerkverbod
- Ben ik voor
- Ben ik tegen
0 stemmers
Ik vind het wel jammer omdat het natuurlijk hoort bij de herinneringen van oud en nieuw, maar dat weegt niet op tegen de voordelen voor bijvoorbeeld zorgmedewerkers.
Ben alleen bang dat de irritantste en gevaarlijkste soort vuurwerk (de knallers uit Duitsland) alsnog veel voor gaan komen.
Ik voel me altijd lichtelijk onveilig tijdens de jaarwisseling. Pijlen die omvallen, kinderen die vuurwerk naar je toe gooien, mensen die prullenbakken en borden opblazen. Genoeg leuke alternatieven die niet eindigen met verloren vingers en verminderd zicht.
Niet alleen dit jaar maar gewoon altijd en overal. Gelukkig is er sinds dit jaar een vuurwerkverbod in Rotterdam
Dit ja! Ik ben als kind bekogeld met vuurwerk en heb met oud & nieuw altijd paniek aanvallen. Heb er echt een pest hekel aan.
Ik vind zo vreselijk dat er geregeld nu al grote knallen worden afgestoken. Het schrik-effect/onverwachte/onveiligheid/etc. Mijn hond durft nu nog wel over straat maar hoe dichter bij oudjaarsdag, hoe spannender hij het ook vindt (en hij reageert op mijn angst ervan). Ik haat het echt, de knallen en het siervuurwerk ook (licht prikkels).
Vuurwerk mag voor mij altijd verboden worden, doe maar shows bij de grote steden (zoals in zoveel landen de norm is).
Veel mooier, veiliger (minder werk voor ziekenhuizen/handhavers) en goedkoper (minder schade door mensen die gooien/dingen ermee kapot maken).