Stel je persoonlijke vraag #21

Ik denk wel dat ze iets te laat zijn met het vuurwerkverbod. Veel mensen hebben nu (zeker het illegale) vuurwerk al in huis. Die gaan het sowieso afsteken denk ik.

1 like

Dat wordt al afgestoken ook, mensen houden zich toch niet aan de regels omtrent de tijden.

Ik ben echt dol op vuurwerk. Er naar kijken, de knallen, de geur, zelf afsteken… echt alles er aan vind ik leuk haha! Maar toch zou ik het niet slecht vinden als het verboden wordt. Super jammer, maar wel heel logisch. Hoop dan alleen wel dat er door alle gemeentes een show georganiseerd wordt (oke dit jaar misschien niet, maar hopelijk kunnen we de jaren hierna weer allemaal hutje mutje buiten proosten met champagne en dan naar georganiseerd vuurwerk kijken).

4 likes

Aan de ene kant ben ik hartstikke voor het vuurwerkverbod maar aan de andere kant vind ik het superjammer omdat ik zo had gehoopt op een mooi uitzicht vanaf mijn appartement.

Ik denk echt dat consumentenvuurwerk één van die dingen is waarvan mensen zich over vijftig jaar niet kunnen voorstellen dat het ooit normaal is geweest.

Eigenlijk ook best raar dat iedere gek gewoon explosieven mag kopen en afsteken.

42 likes

Nou ik mag het hopen ja. Ik vind consumentenvuurwerk echt een krankzinnig en zwakzinnig gebruik waar alleen maar tegenargumenten voor zijn.

4 likes

Dit ja. Ik durf rond oudjaar niet alleen de straat op omdat ik bang ben voor knallen. Ben dan meer dan een week echt op mijn hoede buiten.

2 likes

Mijn vriendin is jarig op 31 december en heeft de pech een heuse vuurwerkfobie te hebben. Ik hoop zo dat er een tijd komt dat consumentenvuurwerk niet meer bestaat en ze gewoon eens op haar verjaardag naar buiten kan!

2 likes

Hahaha Italian! Ik heb toen nog een keer met hem gemaild :joy: in 2010 zie ik

Iemand die je (vaag) kent tegenkomen in de supermarkt

• Vind ik ook kut
  • Vind ik leuk

0 stemmers

Ik heb net iemand zo hard genegeerd en voel me echt een kutwijf maar ik ben chagrijnig en moe en wilde gewoon zo snel mogelijk naar huis en de drukke winkel uit. Maar ook als ik niet chagrijnig en moe ben haaaat ik het om ineens verplicht een of andere smalltalk te moeten aangaan.

(sorry moest ff opnieuw want ik wil hem niet anoniem)

1 like

Ah altijd zo awkward. Ik vraag me dan altijd af of diegene mij wel herkent en dan durf ik geen hoi te zeggen, maar geen hoi zeggen is ook zo aso. Altijd weer die struggle

Edit, over vage bekende ofcourse

2 likes

Mondkapjes helpen hierbij wel haha. Lekker anoniem

6 likes

Als je perongeluk dan toch oogcontact maakt, snel voorbij lopen terwijl je “heeeeeeey” zegt. Net zolang tot je er voorbij bent.

1 like

Haha waarom haat iedereen dit? Je kunt toch hallo zeggen zonder een heel gesprek aan te gaan, of kunt heel kort een gesprekje hebben? Ik vind de meeste mensen die ik ken iig leuk om tegen te komen en heel kort even woorden mee te wisselen. En als ik echt geen zin heb dan zeg ik gewoon hallo en verder loop ik dan door.

In de trein vind ik het wel kut, want dan zit je echt sneller aan iemand vast ofzo.

8 likes

Ik vind het vervelendst hieraan de situatie die @grace schetst, dat je iemand daarna nog een paar keer tegenkomt en het steeds ongemakkelijker wordt. Horror!!!

2 likes

Mensen die ik echt leuk vind, prima. Alhoewel ik daar gewoon actief contact mee onderhoud. Maar de mensen die ik (vaag) ken, dat zijn er in een dorp veel die je tegenkomt, liever niet. Vaak wil ik gewoon snel boodschappen doen en weg en niet ff gezellig doen. Gelukkig heb ik het idee dat de meeste anderen dit ook hebben? 9/10 x interesseert t me ook te weinig, dus dan kost ff gezellig doen me teveel energie. En zo’n gesprek wordt dan snel ongemakkelijk. Ik omzeil het liever.

Maargoed, kom men liever tegen in de supermarkt dan in de trein.

Ja en dan op een gegeven moment ergens tussen de schappen “nou drie maal is scheepsrecht hè hoehahahihi”.

Flikker op.

36 likes

Ik heb laatst zeker 5 min bij de bananen staan schuilen omdat ik geen zin had om hallo tegen mijn buurman te zeggen in de Lidl :joy:

26 likes

Ja en dan kom je altijd iemand tegen als je op dat moment eruit ziet als een oempaloempa :joy:

8 likes

Kun je alsjeblieft je ‘mo hey’ opnemen. Ik ben heel benieuwd hoe dat klinkt.

32 likes