Stel je persoonlijke vraag #21

Maar dan heeft afstand dus vaak wel ermee te maken? Ik snap dat zelfs als je dat wel houdt je nog steeds besmet kan raken hoor. Ik vind het in de zorg trouwens weer niet gek als je besmet raakt omdat de kans daar hoger is, maar het lijkt me dat er nog genoeg besmettingen plaatsvinden buiten de zorg

Het zou me verbazen omdat ik het een aantal weken geleden al heb gehad

1 like

Ik hou me wel aan de regels, maar ik doe mā€™n mondkapje niet juist af, zit er wel eens aan of doe m even naar beneden en dan weer omhoog.

Dus als daar virusdeeltjes op zouden zitten, dan zou t me niet verbazen als ik t toch oploop.

4 likes

Haha awh dankjewel :redface:

Volgens mij zei Rutte dinsdag eerst de ouderen en zorgpersoneel die ouderen verzorgen. Dan overig zorgpersoneel en de risicogroepen en dan de rest.

Ik zou niet verbaasd zijn, want ikzie op werk veel mensen, maar hou me verder wel aan de afspraken

1 like

Ja dat denk ik ook inderdaad!

Oh ja klopt, schreef niet duidelijk maar bedoelde eigenlijk dat ook met afstand er nog veel contacten kunnen zijn, en dan daarbovenop nog al die situaties waarin dat dus niet mogelijk is. En dan nog de mensen die zich niet aan de regels houden natuurlijk. In de eerste lockdown was er ook veel meer dicht dan nu.

Ik heb gestemd op nou, had wel voorzichtiger kunnen doen, omdat ik wel op openbare plekken kom, af en toe met de trein reis, sport, afspreek met vrienden etc.
Maar ik vind zelf niet dat ik onvoorzichtig ben, want houd wel afstand

1 like

Ik spreek niet af met vrienden of familie, mag in BelgiĆ« ook amper nog, 1 knuffelcontact. Maar ik werk in het onderwijs en zie dus heel veel mensen, wel met mondmasker maar dat houdt niet alles tegen. En ik merk ook gewoon dat ik wat ā€˜lakserā€™ word na zoveel maanden. In maart/april waste ik mijn handen erg veel, kwam ik niet aan trapleuningen, deed ik deuren open met mā€™n elleboog,ā€¦ als een kleuter in de klas recht in je gezicht niest maak je je niet meer druk over een deurklink :sweat_smile: ik kan het gewoon niet meer opbrengen om daar allemaal op te letten terwijl ik dag in dag uit tussen de kinderen in de klas sta.

2 likes

Ik heb al corona gehad 2 maanden geleden en heb nog steeds geen reuk dus zou me inderdaad wel verbazen

Ik denk dat er ook veel mensen zonder symptomen nu positief testen omdat je op dag 5 van quarantaine ook zonder klachten mag testen, en veel mensen doen dat natuurlijk omdat ze hopen er dan uit te mogen. Dat zijn de mensen die anders na 10 dagen zonder (positieve) test weer naar buiten zouden gaan.
Maar ik denk ook veel werk (zorg) en school. In mijn regio in ieder geval al over meerdere uitbraken gehoord en dat gaat natuurlijk weer verder in de gezinssituatie.

Heel af en toe denk ik, oke volgend jaar ga ik ECHT sporten. Maar er is dan direct weer een stemmetje die dan zegt, HAHA ga jij toch niet doen. Mn conditie moet echt verbeteren, ben veel te snel buiten adem. Afgelopen zomer was ik in een park zoā€™n 1 km van huis en ik was op de fiets. Ik moest plassen en fietste snel naar huis. Mn vriend was lopend en toen ik bij huis aankwam stond hij ineens naast me. Was hij achter me gaan lopen/rennen. Ik haatte hem toen echt. Confronteer mij niet met mijn conditie of je eigen fitheid. Bleeegh. En als ik er over nadenk lijkt het me alleen wel leuk om een mountainbike te kopen en daar een beetje mee rond te fietsen.

2 likes

Maar je conditie verbetert juist door te sporten, dus ik zou daar niet op wachten. Je hebt heel veel van die hardloop apps waarmee je langzaam aan opbouwt, eentje heet volgens mij hardlopen met Evy. Dan kun je het low key proberen, of misschien iedere zondag een rondje fietsen met je vriend en dan steeds een groter rondje doen. Dan hoef je in ieder geval nog geen sportschoolabonnement af te sluiten en kun je rustig aan starten!

1 like

Ik ben al het hele jaar voorzichtig maar sinds ik dit artikel heb gelezen:

Denk ik ja eigenlijk kan bijna iedereen het krijgen tenzij je jezelf echt alleen in je huis opsluit en al je boodschappen laat bezorgen.

9 likes

even los van de inhoud, ben nog aan het lezen, maar wat een fancy opmaak heeft dit artikel!

4 likes

Ik ken inderdaad iemand die is besmet omdat de buurman die dag even bij haar thuis was geweest en hij bleek dus COVID te hebben. Zij hebben elkaar helemaal niet gezien.

2 likes

En ik ken mensen die samen in de auto zaten met elkaar maar elkaar niet besmet hebben? :stuck_out_tongue: het klinkt idd alsof de kans nooit nul is, maar dat het ook moeilijk te voorspellen is.

Idd, alleen nog binnen blijven :stuck_out_tongue:

1 like

Maar hoe weet ze zeker dat ze het van die buurman heeft gekregen? Of heeft ze verder een week lang niemand gezien?

1 like

Heeft die buurman dan wel iemand anders gezien in dat huis? Dit is echt zoā€™n zwanger worden door de pil verhaal

8 likes