Iets als “nou” in het Nederlands denk ik
Die vervelende mensen moeten hun bek houden. Kan hier zo boos om worden.
Mijn kruiken zijn elektrisch. Echt ideaal. Ff in het stopcontact en het blijft uren warm en het lekt niet
Haha ja
Ja het komt van “maar”.
In het west-Fries zeggen we dan Noh-hey!
Precies ook alleen als je onverwacht iemand tegenkomt.
Geinig! Rooit er erg op
Is ‘rooit erop’ ook niet West-Fries?
@Eddie ik heb nog geen moment gevonden waarop ik dit rustig kan inspreken, sorry. Misschien kan @Madam-Mikmak het voor je doen want ik bedoel wel dat West-Friese.
Steeds als ik moh lees, denk ik aan meeeuuj
Van welk merk? Ik ben ook op zoek naar een goede elektrische kruik
Voor degenen in een relatie (of als je vrijgezel bent je laatste vaste relatie)
Wie verdient er meer?
- Ik
- Mijn partner
- Allebei ongeveer evenveel
0 stemmers
Zou je het vervelend vinden als er een groot inkomensverschil tussen jou en je partner zou zitten (ongeacht wie van de twee er dan meer zou verdienen). De definitie van een groot verschil mag je zelf invullen.
- Ja
- Een beetje
- Nee
- Anders, nmlk…
0 stemmers
Het lijkt me qua vaste lasten verdelen veel chiller als de inkomsten ongeveer hetzelfde zijn.
Dan heb ik niet het idee dat ik onderhouden moet worden, of juist mijn partner moet onderhouden. En dat ieder dan op natuurlijke wijze even veel “zakgeld” overhoudt.
Jep rooit erop is ook west Fries.
Maar dat is toch niet lomp Nederlands? Is een skoftig mooi taaltje. Ben het alleen niet goed machtig. Mijn schoonmoeder spreekt het nog echt.
(Ik weet niet hoe je een geluidsfragment toe voegt)
Morrie is volgens mij wel echt Westfries hoor. ‘Morrie bok’ heb ik nog nooit gehoord, dus dat zal echt iets van je vriendengroep zijn denk ik
Ja, maar vooral voor de praktische zaken, als de ander heel weinig verdient kan je samen toch minder makkelijk een huis kopen en ik houd wel van een beetje luxe leven, lijkt me vervelend als de ander zich dat niet kan veroorloven of jij altijd moet trakteren.
Als de ander meer verdient zie ik niet zo een probleem.
Hahaha je precies.
Of “noh bar, jij ok hier?”
Ik woon nu alweer een tijdje hier, maar kom uit Beverwijk. Dat is ook een lekker plat taaltje.
Maar onze roots liggen toch weer in West-Friesland dus wij hadden in de familie wel uitspraken.
Loofe bienen is west-Fries maar wij zeiden dan loofe poten!
Mari is een man en is way back in EGF tijd begonnen met samenvattingen maken van beautygloss vlogs, en altijd blijven plakken. Admin2 is de vriend/man van Nescio maar post volgens mij niet echt actief mee maar is onze achter-de-schermen-man?
En dan was er idd nog een Vlaamse jongen, hij had altijd een avatar van Lady Gaga. Maar geen idee of hij hier nog rond hangt.
Waarom vergeet ik keer op keer om nieuw afwasmiddel te kopen maar onthoud ik dit wel niet zo efficiënt brains
Begrijp ik hier nou uit dat je het vervelend vindt als hij degene bent die altijd moet trakteren maar andersom vind je het niet erg (om altijd getrakteerd te worden)?
Ohh wat interessant. Wordt deze dan wel goed heet?
- Ja
- Nee
- Weet ik niet
- Ik heb geen verwarming
0 stemmers
Heb jij de verwarming al aan (gehad) deze herfst
Haha nee want als hij meer verdient betekend het toch niet dat hij meer trakteert? En daarnaast zou dat van mij ook niet hoeven
Ik had meer iemand als uitgangspunt die net genoeg verdient om rond te komen en waarbij geld vaak een issue is(toevalig had een vriendin een relatie met zo iemand en diegene had nooit geld om “iets leuks” te doen). Ik snap goed dat je dan een andere levenstijl heb(minder uit eten, minder vaak op vakantie, minder vaak leuke uitjes), maar dat is niet de mijne.
Oh er er zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen hierop: mensen die met weinig geld toch creatief zijn, mensen met veel geld die nooit iets over hebben enz. Mensen die ondanks weinig geld erg ondernemend zijn.