Stel je persoonlijke vraag #21

Ok dat haalde ik er niet uit!

Oh, ja ik noemde gewoon een paar argumenten waarom als de ander minder verdient het voor mij wel een issue kan zijn en wilde daar aan toevoegen dat, als ander meer verdient, die issues waarschijnlijk niet op gaan.

Ik zit al de hele dag te bedenken wat de forumnaam was van die jongen, maar ik weet alleen zn insta. Bijna de neiging een DM te sturen van halloooo wie was jij. :joy:

Maar wat als jij dan degene bent met een veel lager inkomen? Zo vatte ik hem op. Als ik degene zou met inkomen waar ik amper uitjes enzo kan betalen lijkt het mij ook niks als die ander altijd zou moeten betalen.

Ik snap het ook niet, het is overduidelijk dat ik een onsteking heb daar en dan moeten sommige mensen het nog even extra duidelijk maken. :disappointed_relieved:

Haha hij was fan van de Viva Glam lipsticks van Mac, maar dat was niet z’n forumnaam toch? Of wel? :joy:

Jawel @Ainu

2 likes

Oh hmm maar ik mijn huidige staat of als ik idd ook moest leven van een bijvoorbeeld een uitkering?

Zoals @Eddie zegt ben je door ons sociale opbouw bijna verplicht dat je financieel moet rekenen op steun van je partner(ook doordat de regering rekening houdt met jullie gezamelijk inkomen). Tja, ik denk dat je daar dan bewust samen voor moet kiezen?

Nou ik las het als samen zijn met iemand met een minimuminkomen: liever niet. Maar ik met mijn minimuminkomen met iemand die meer verdient: geen probleem. En vroeg me af waarom dan.
Maar volgens mij bedoel jij dat je het vergelijkt met je huidige inkomen en dat als dan iemand meer verdient het geen probleem is.
Maar dan alsnog zou die ander dus wel dat “probleem” kunnen hebben door jou lagere (maar wel goede) inkomen en bv een minder luxe vakantie of lagere hypotheek kunnen krijgen. Dus ook in dat geval vroeg ik me af waarom dat dan geen bezwaar voor jou zou zijn.

Zensy. Hebben ze gekocht voor de kinderen toen ze baby’s waren maar nooit voor hen gebruikt. Maar zelf lig ik elke winter met twee van die kruiken in bed hahaha

1 like

Ik heb er zelfs 2. Eentje voor het voeteneinde en eentje om het middendeel van mijn bed voor te verwarmen. De ene heb ik een paar jaar geleden zelf gekocht en de ander is nog van mijn moeder geweest. Die had ze al even voordat ik werd geboren dus die is zeker zo’n 35 jaar oud. En dus ook van Fashy haha

Edit: sorry hoor lekker laat ook, zag hierna pas dat de poll al van gisteravond is :joy:

1 like

Ja! Of Nja, niet heet heet. Je kan het gelijk op je buik leggen (gebruik ik 'm vaak voor) en dan schroei je niet weg ofzo. Hij koelt heel regelmatig af waardoor het ook lang lekker warm blijft

Oke goeie ik ga er 1 proberen! Verslijt die dingen echt haha (gebruik t elke dag tegen pijnklachten)

Nee dit jaar nog niet, omdat het in het appartement nog steeds ruim 22 graden is maar voor ik hier woonde had ik de verwarming meestal begin oktober al aan omdat ik het zo koud had.

1 like

Rol jij je mandarijntjes voor je ze pelt?

• Ja ik ben de rolmaster
  • Ja even snel
  • Soms
  • Nee geen zin in
  • Nee waarom?
  • Ik eet geen mandarijnen

0 stemmers

Voor de “waarom” stemmers: Daardoor word het zachter en flexibeler en is het makkelijker om de schil eraf te halen.

2 likes

Ja, ook daar heb ik overnagedacht, maar als ik nadenk over dingen waar je dus nog meer geld aan uit kan geven of als mensen een nog hogere hypotheek willen denk ik eerlijk gezegd dat dat een persoon zou zijn waar ik al niet zo snel verliefd op kan worden :stuck_out_tongue:

Jij hebt toch ook een relatie gehad met iemand die werkeloos was? Was geld in die relatie dan geen issue?

@Eddie ja, klopt dan is het inderdaad voor jou niet echt de keuze, maar meer een moetje als je gaat samenwonen.

1 like

Nee Rupaul toch? haha
Van de vivaglam lijn

3 likes

Mijn vriend verdient veel meer dan mij, ik werk deeltijds (in mijn huidige job of job in dezelfde richting (buitenschoolse opvang) is het niet makkelijk om iets te vinden waar je meer dan 19u werkt), hij werkt fulltime.
Als ik zou beslissen om bij hem weg te gaan dan ben ik “verplicht” om terug naar mijn ouders te gaan want met mijn huidig loon kan ik geen appartement, vaste kosten, eten, 
 betalen.
Ook als we grote aankopen (wasmachine, droogkast,
) moeten doen of op reis gaan is het altijd goed opletten wat ik in de maanden daarvoor doe of moet ik mijn spaarrekening aanspreken.
Het heeft me al dikwijls doen twijfelen of ik toch niet zou veranderen van job.

Kan je niet nog een bijbaan erbij nemen? Voor 12 uur p. week oid.

Edit: op dit moment verdient mijn vriend echt veel meer dan ik, hij betaalt ook de ‘gezamenlijke’ vast lasten zoals huur, boodschappen enzo. Dat voelt echt kut. Maar over een paar weken heb ik mijn diploma, wat betekent dat ik ook fulltime kan gaan werken en uiteindelijk waarschijnlijk ook een hoger uurloon krijg dan nu. Dan zullen we gelijk verdienen of ik iets meer.

Dat doe ik niet, maar ik bijt het eerste stukje eraf zodat ik ‘m vanaf daar makkelijker kan schillen