Stel je persoonlijke vraag #21

Als het een losloop gebied is dan wel.

1 like

Ik heb zulke leuke herinneringen aan Sint Maarten, vind het echt een beetje zielig voor die kinderen die nu misschien niet gaan :pleading_face: vooral als het hun laatste keer was geweest

2 likes

Achterlijk maar heb wel iets besteld met singlesdaykorting gisteren. Maar goed, ik moest dat toch hebben dus de korting was mooi meegenomen.

2 likes

Ben jij wel eens gebeten door een hond?

• Ja.
  • Nee.
  • Nee, maar wel door een kat.

0 stemmers

Huh, maar je schreef net nog iets over dat jouw hond alleen in jullie tuin mag in een ren. Laat je jouw hond dan ook op het parkeerterrein, of begrijp ik het verhaal nu niet?

Ik vind de meeste honden niet leuk, maar dieren mee naar kantoor lijkt me wel erg leuk!

Ik ben wel een keer omver gerend door een hond :grimacing: ze waren aan het spelen en rende keihard van de achterkant tegen me aan. Ik was echt geschrokken en boos, het was een super groot natuurgebied, kijk gewoon uit je ogen :sweat_smile:

:face_with_monocle: dit is advanced sarcasm toch (hoop ik haha)

9 likes

Ben je ook sip geworden van alle hondenhaters hier?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wow deze verhalen! Ik kan er echt niet bij dat mensen honden meenemen zonder ff te checken. Zeg ik als dog mom met 2 flinke honden met ook flinke karakters haha. Ik vraag het altijd, en als mensen bijvoorbeeld de ene hond wel ok vinden en de andere niet laat ik er ook makkelijk eentje thuis.

Het merendeel mijn vrienden (en familie trouwens nu ik erover nadenk) hebben ook honden dus als we afspreken is het echt een standaardvraag, wie neemt welke hond mee en is dat ok met iedereen.
Lijkt me echt gek als ik ineens met mensen om zou gaan die helemaal niet van honden houden.

3 likes

Nee, ieder z’n ding toch.
De verhalen over irritatie aan kantoorhonden vind ik wel gek. Een hond is zo goed voor je mental state in mijn ogen (vast ook wel onderzoek naar gedaan) en geeft gewoon sfeer.
Ik neem mijn honden niet mee naar kantoor want m’n partner is een ouderwetse hondenhater, maar haar dochtertje van 3 loopt meerdere dagen per week bij ons rond en dat vind ik qua afleiding veel heftiger.
Maar de vergelijking hond vs kind geeft altijd oorlog dus ik zeg er maar niks van haha.

1 like

Ik ben wel eens in mijn been gebeten door een chihuahua, maar dat heeft gelukkig geen schade of trauma achtergelaten (werd ook geen wond) dus ik weet niet of het echt telt.
Ik ben trouwens wel heel blij dat dat nooit gebeurd is, ik hou van dieren (ook van honden) ik kan me voorstellen dat als dat gebeurt je daarna toch altijd een beetje (of heel erg) bang bent. Ik kan me voorstellen dat dat echt heel traumatisch kan zijn.

Ik ben als klein kind gebeten door de hond van mijn opa en oma. Was wel een ongeluk omdat iemand over de slapende hond viel. Sinds dat voorval moest de hond altijd in zijn buitenhok wanneer mijn broertje, neefje en ik buiten waren. Ging altijd goed totdat mijn neefje eens de tuin in ging terwijl de hond los was, toen is mijn neefje ook gebeten. De hond hebben ze daarna in laten slapen. Ik ben wel heel blij dat ik nooit bang ben geworden voor honden.

Wij hebben op werk een “therapie hond”, is van m’n dove collega en die komt elke vrijdag mee. CliĂ«nten mogen die ook uitlaten. En op m’n vorige werk was er ook een blindengeleidehond! Allebei lieve beesten

13 likes

Maar bijten van een kat zie ik niet zo als bijten van een hond? Ik had altijd zo’n kat in de buurt die achter me aanliep en aandacht zocht, dan aaide ik hem en gaf ie allemaal kopjes. Toen ging hij een keer op zn buik liggen en dus aaide ik zn buik maar toen beet hij. Als een hond mij zou bijten zou ik dat heel alarmerend vinden maar bij een kat niet.

Mn vader is wel een keer tot op het bot in zn pols gebeten door een herdershond die altijd vast zat en toevallig even uit zn kooi was toen zn baasje zn kooi schoonmaakte. Hij heeft die hond toen maar keihard geschopt dat ie piepend wegliep. En daarna moest die hond worden afgemaakt. :pensive:

Ja, bij mij op werk ook! Ik vind het heel leuk, maar ben echt veeel minder productief, want het leidt wel heel erg af. Maar alsnog leuk :slight_smile:

In een losloopgebied kan het natuurlijk, maar daarbuiten moet een hond altijd aangelijnd zijn vind ik. Ik vind dat je rekening moet houden met mensen die bang zijn, kleine kinderen, mensen die moeilijk lopen en mensen die geen zin hebben in een hond in het algemeen.

Ik heb zelf geen huisdieren dus vind over het algemeen het prima als mensen een dier meenemen maar je interactie met iemand wordt altijd zo anders als er een kind bij is, want je kan dat kind natuurlijk niet anderhalf uur straal negeren. Uitzondering is trouwens een specifieke hond van een vriendin, dat beest moet altijd overal mee naartoe en is belachelijk slecht opgevoed, komt ongeveer op hezelfde neer als een jengelende kleuter waar de ouder om de twee zinnen het gesprek voor onderbreekt. Echt schijtirritant, die frustratie zit echt hoog ook haha

5 likes

Iemand die onverwachts zijn/haar PARTNER meeneemt :weary::weary::weary::weary::weary:

• Ja dit is kut
  • Nee dit vind ik leuk

0 stemmers

2 likes

Oh lol ik maakte net een poll
En het dan ook niet vertellen (want dan zou ik gewoon zeggen NEE) maar dat die er opeens bij zit als je arriveert op de afgesproken plek

2 likes

Ik vind het sowieso kut als mensen onverwacht extra mensen meenemen/uitnodigen ongeacht of dat nu je kind, partner of buurvrouw is. Ik spreek toch met jou af, als ik behoefte heb om andere mensen te zien bel ik zelf wel aan bij de buurvrouw. Maar dat heb ik niet, dus laat haar thuis.

44 likes