Nog nooit in mijn volwassen leven heb ik een kind aan de deur gehad met Sint Maarten (geen kinderen in mijn wijk), maar het gaat me niet gebeuren dat er voor het eerst een kind komt en ik geen snoep in huis heb. Dus 11 en 12 november zijn de dagen dat ik me verschrans aan minikitkatjes
Ik ben vergeten snoep te kopen, dus ik hoop dat hier niemand komt.
Bij mij heeft eigenlijk ook nog nooit iemand aangebeld, maar mogen ze nu aanbellen heb ik welgeteld 1 zoān uitdeelzakje chips in huis. En anders moeten ze aan de Liga Evergreen haha
Ik heb een papier op de deur met de tekst dat we niet opendoen vanwege corona.
Overburen hebben ook een papier hangen. Toen ik net het papier op de deur hing, stond daar een kind in zijn eentje met lampion de tekst voor te lezen. Kreeg toen wel een beetje medelijden haha
Heb je weleens gedacht dat een verhaal hier over jou ging? Dus als iemand een situatie of verhaal schetst over iets in hun dagelijks leven, niet een voorbeeld over forumleden.
- Nee
- Ja
- Twijfel
0 stemmers
Heb jij als kind Sint-Maarten gevierd?
- Ja en in woonde in Noord-Holland
- Nee en ik woonde in Noord-Holland
- Ja en ik woonde in Zuid-Holland
- Nee en ik woonde in Zuid-Holland
- Ja en ik woonde in Zeeland
- Nee en ik woonde in Zeeland
- Ja en ik woonde in Flevoland
- Nee en ik woonde in Flevoland
- Ja en ik woonde in Utrecht
- Nee en ik woonde in Utrecht
- Ja en ik woonde in Friesland
- Nee en ik woonde in Friesland
- Ja en ik woonde in Groningen
- Nee en ik woonde in Groningen
- Ja en ik woonde in Drenthe
- Nee en ik woonde in Drenthe
- Ja en ik woonde in Overijssel
- Nee en ik woonde in Overijssel
- Ja en ik woonde in Gelderland
- Nee en ik woonde in Gelderland
0 stemmers
- Ja en ik woonde in Noord-Brabant
- Nee en ik woonde in Noord-Brabant
- Ja en ik woonde in Limburg
- Nee en ik woonde in Limburg
- Ja en ik woonde in Belgiƫ
- Nee en ik woonde in Belgiƫ
- Ja en ik woonde ergens anders
- Nee en ik woonde ergens anders
- Je bent een optie vergeten
0 stemmers
Is corona en daardoor niet open willen niet een beetje een smoesje eigenlijk Als je mee wil doen aan Sint Maarten kun je toch een bakje snoep voor de deur zetten voor het geval er een kiddo langskomt? Mocht je aan de straat wonen dan.
Hier wordt geen St Maarten gevierd dus geen kinderen aan de deur.
Ik kwam er echt laat pas achter dat Sint-Maarten niet in het hele land is, best wel jammer eigenlijk want lampion maken vroeger en vet veel snoep verzamelen is echt een jeugdsentiment
Hoop dat het er later ook nog is of Halloween mag ook
Mij is altijd geleerd niet zomaar wat mee te nemen/op te rapen dus ik zou het lekker laten liggen alsnog hahah. Maar toch. Ik zou ook niet snel bij vreemden hebben aangebeld en snoep hebben aangenomen.
Hoezo is dat wel een ding in Noord-Holland? Ik dacht dat we een beetje hetzelfde waren qua festiviteiten
We vierden vroeger wel Sint-Maarten, maar gingen niet langs de deuren. Eerst was er een korte uitvoering met het verhaal van Sint Maarten en dan ging iedereen in ƩƩn grote stoet met hun lampionnen naar een megakampvuur en daar kreeg je dan nonnevotten en warme chocolademelk
Kan maar is meestal niet zo succesvol
Weet dat sommigen dit wel eens deden als ze weg moesten, kom je na een halfuur terug en ligt je schaaltje aan diggelen. Gok dat de kans niet groot is dat niet iedereen braaf 1 snoepje gepakt heeft en het kind dat een leeg schaaltje vond deze gefrustreerd kapot gegooid heeft.
Toen ik 15/16 was! Herkende haar dus uiteindelijk door dat verhaal over mij Werd een awkward discussie op het forum.
Zo noemen ze het zelf trouwens, maar hij draagt de meeste verantwoordelijkheid voor de zorg van hun dochter, sinds corona. Daarvoor was het 50/50, hij is danser dus werkt nu weinig tot niet, terwijl ons bedrijf doorgaat. Eigenlijk thuisblijfvader dus inderdaad!
Hij heeft een kleine webshop en zit daarvoor soms bij ons op kantoor.
Ik heb echt heel veel kids aan de deur gehad en ook extra snoep gehaald het wordt heel groot gevierd in het dorp waar ik woon, vorig jaar had de buurvrouw wel 40 kinderen aan de deur haha. Heb nu het briefje bij de deur weggehaald want ik wil zelf ook nog een beetje snoep overhouden, had Napoleons gehaald en daar ging echt een mega bak jeugdsentiment open.
Ik had Sint Maarten kinderen verwacht en dus mini Snickers en mandarijnen ingeslagen, maar nog niemand gezien. Als ze bellen doe ik wel open, er was in de buurt een initiatief dat er 1 ouder per zoveel kids meeloopt en bij de stoeprand blijft staan. Kom maar door met die liedjes hoor.
Mijn bloedgroep is het enige positieve aan mij, voor de rest ben ik een grote negatieve bende
Zelfs mijn bloedgroep is een basic bitch zie ik nu
Maar jij kan wel heel de wereld redden!!
Dat is wel echt next level, haha. Dat ze dan zelf ook niet even denken van goh laten we je even op de hoogte stellen