Stel je persoonlijke vraag #21

Als je als man de 65 passeert is de levensverwachting 84. Ik vind 77 gewoon niet zó oud, maar misschien is het ontkenning want m’n ouders kruipen ook in die richting en die mogen nog lang niet dood :grimacing: maar wat betreft oude mannen op die positie vind ik ook raar hoor!

3 likes

Ik eet eigenlijk nooit vlees maar ik heb ook sommige dingen die ik mega erg mis. Bijv spareribs. Laatst een keer gegeten bij m’n favo restaurant maar ik kon alleen maar aan de dieren denken :weary: dus nu hoef ik het nooit meer. Ik heb gewoon met mezelf afgesproken dat ik het wel een keer mag als ik er echt al maanden aan moet denken en het valt 9/10 keer tegen en dan is het ook gewoon klaar.

1 like

Spotprents

• Ik hou er wel van
  • Ik heb nog nooit een goede/grappige spotprent gezien, maar ik heb er niets op tegen
  • Moeten kunnen, al snap ik wel dat sommigen zich daardoor beledigd voelen
  • Ik vind dat sinds een tijdje eigenlijk niet meer kunnen, maar een spotprent maken en/of delen staat je natuurlijk gewoon vrij
  • Belachelijk, er zou een wet moeten komen die belediging verbiedt en die zwaarder weegt dan vrijheid van meningsuiting
  • Anders

0 stemmers

Hij is wel een Amerikaanse man met genoeg geld voor en toegang tot goede gezondheidszorg, dat helpt ook.

1 like

Ik herken dit zo erg! Ik eet sinds 2 jaar vrijwel nooit meer vlees. Ik durf mezelf geen vegetariër te noemen omdat ik dus wel eens heb gezondigd na bijv. het uitgaan. Maar de keren dat ik daaraan heb toegegeven zijn echt op een hand te tellen. Maar ik vind het wel heel lekker en kan er echt over dagdromen haha. Soms (vaak als ik echt heel brak ben of als ik megachagrijnig ben) zelfs iets in mn winkelmandje gelegd, en het uiteindelijk altijd weer teruggelegd omdat ik het gewoon niet over m’n hart kan verkrijgen :’)

1 like

Nu je het zo zegt @LaPetiteRobeNoire - weet iemand hoe het kan komen dat de levensverwachting voor Amerikaanse mannen hoger ligt dan Nederland? Met dat in Nederland de zorg beter is uitgebouwd en toegankelijker is zou je toch het omgekeerde verwachten?

Hier staat het juist andersom.
1 like

Ja ik vind het ook een beetje lastig. Spotprents over de westerse wereld gaan vaak over politici of wereldleiders. Maar ik heb het gevoel dat spotprents over Arabische landen vaker over islam gaan en dan ook nog vaak icm terrorisme. En ik merk bij mezelf dat ik me daar best ongemakkelijk bij voel. Een spotprent over een mafkezen als Erdogan en Trump moeten natuurlijk gewoon kunnen, dat gaat over hun politiek handelen. Maar waarom de profeet van moslims belachelijk gemaakt moet worden…? Wat wil je daarmee bereiken als tekenaar? Ik zie ook zelden spotprents over het christendom/Jezus of andere religies. Ik vind het vooral bijdragen aan xenofobie. Natuurlijk hoef ik absoluut geen wet die spotprents of belediging verbiedt, maar ik zou het wel verfrissend vinden als spotprent tekenaars niet zo blijven hangen in die xenofobie/moslimbashing.

9 likes

Ik mis over het algemeen geen vlees en dierlijke producten, maar ik mis wel het gemak waarmee je een snelle hap kan halen. Als ik na een lange dag geen zin heb om te koken zou het me zo chill lijken om een heel schap aan kant-en-klaar-maaltijden of thuisbezorgd te hebben om uit te kiezen. Nu moet ik een kwartier verpakkingen lezen voor ik tot de conclusie kom dat het weer dezelfde falafelsalade wordt, en op thuisbezorgd heb ik altijd dezelfde 3 restaurants waar ik uit kan kiezen. En dat is dan nog in een stad, in een dorpje in Gelderland zal het nog een heel stuk erger zijn :sweat_smile: dan baal ik soms wel dat ik niet gewoon een pizzaatje of stoommaaltijd kan meenemen.

2 likes

Een lekker chemisch bruistabletje elke ochtend

3 likes

Drinkyoghurt drink ik de laatste tijd wat vaker.

Ik vind het zo jammer dat Milk & Fruit sinaasappel niet meer bestaat! Die van AH huismerk lijkt er op maar is het helaas toch niet helemaal.

2 likes

Drink ook zo’n drie glazen zero aanmaaklimonade per dag, als afwisseling op water, koffie en thee. Ohja en ook bijna dagelijks een glas cola zero

2 likes

Aanmaaklimonade

3 likes

Thee, zero
Limonade mojito en veel Spa rood

1 like

Spa blauw for the win en als ik zin heb in frisdrank dan een blikje cola of san pelligrino clementina.

1 like

Spa rood all day.

3 likes

Ik drink echt het meest Crystal Clear (die blauwe pakken zonder prik)

1 like

Oh ja die vergeet ik ook nog.

Die ben ik gaan drinken toen ik zwangerschapsdiabetes had (inmiddels 2,5 jaar geleden) en nooit mee gestopt. Erg lekker, wekelijks drink ik wel 2 pakken leeg.

1 like

Ja heerlijk deze drink ik ook veel. Meestal wel aangelengd met water.

Ik drink altijd bolero, van die poederzakjes ranja

1 like