Stel je persoonlijke vraag #22

Heb jij een fitness tracker?

• Ja, fitbit
  • Ja, apple watch
  • Ja, oura ring
  • Ja, garmin
  • Ja, whoop
  • Ja, samsung
  • Ja, polar
  • Ja, anders
  • Nee

0 stemmers

Indien ja, draag je die geregeld?

• Ja, elke dag en nacht
  • Ja, vrijwel altijd
  • Ja, meestal
  • Nee, alleen met activiteiten
  • Nee, af en toe
  • Nee, bijna nooit
  • Nee, ik heb er wel een maar ik draag 'm nooit

0 stemmers

Indien ja, heb je er wat aan? Als je ‘anders’ stemt ben ik benieuwd :slight_smile:

• Ja, ik beweeg er meer door
  • Ja, ik slaap er meer/beter door
  • Ja, ik drink er minder alcohol door
  • Ja, ik heb intensievere work-outs
  • Ja, anders
  • Nee, ik vind het gewoon leuk maar het verandert niks aan mijn leven
  • Nee, daarom draag ik 'm weinig/nooit

0 stemmers

ohja die wilde ik ook nog toevoegen. Ik heb er wel echt wat aan, maar ik heb er dan ook eentje die aan de hand van je slaap aangeeft wat goed is qua beweging/hoeveel je de volgende dag moet slapen.

Ik ben ook een soort Freek vonk ik zou na 1 dag australie al morsdood zijn.

3 likes

Maar is die van jullie zo betrouwbaar met slapen dan? Ik heb een vrij nieuwe, maar af en toe zit ie er wel flink naast. Dan meet hij niet dat ik 's nachts ben opgestaan en naar de wc ben geweest (maar dan ben ik zogenaamd in remslaap) en laatst lag hij het eerste deel van mijn slaaptijd op een kastje en heeft hij geregistreerd dat ik dat volledige deel in diepe slaap was. :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Anders: om inzicht te krijgen in mijn trainingen. Dus niet dat ik er intensiever door train zoals in je poll staat, maar meer hoe ik train qua hartslag, intensiteit, herstel, etc.

4 likes

Anders: het gaat me puur voor mijn hardlopen (afstand/tempo/stappencadans). Hartslag meet ik trouwens met hardlopen met een hartslag-borstband niet met het horloge. En ik staar me ook niet blind op de cijfers (meer). Een horloge is niet zaligmakend hoor, leuk voor de statistieken maar een aantal dingen die garmin voor je berekent zijn natte vinger werk (denk aan vo2max/hersteltijd etc). Ik ga uit van mijn kennis over lopen (heb opleiding tot looptrainer gevolgd en weet dus wel degelijk iets) en mijn lichaam en loopervaring en het horloge is leuk voor erbij maar dus niet waar ik mijn ‘‘groei’’ per direct bij houd.

Dat ik weet dat ik elke dag veel wandel met de hond is leuk meegenomen :upside_down_face: :joy:

5 likes

Hoe kan t dat er nog mensen leven daar…

Ja de mijne lijkt heel betrouwbaar! Ik heb geen fitbit alleen. Irritant dat die dingen dan zo afwijken, heb je ook niet heel veel aan dan. Welke fitbit is dat?

Ik heb de garmin venu sq. Gelukkig hecht ik niet zoveel waarde aan mijn slaapregistratie, ik verdenk dat ook wel van self-fulfilling prophecy: “oh hier staat dat ik slecht heb geslapen, ohja ik voel me ook wel moe”.

@Eddie haha ja soms heb ik ook de app al 3x geopend op mijn telefoon en verbinding gemaakt met mijn horloge maar nee hoor, volgens dat ding lig ik nog te pitten.

1 like

Je hebt ook nog de Cassowary. Deze vogel is een alleseter en een van de gevaarlijkste vogels ter wereld. Kunnen ook mensen killen!

Lijkt me ondanks alle enge dieren wel geweldig om een keer naar Australië toe te gaan.

13 likes

Oh sorry ik dacht dat ik je bij fitbit zag staan :slight_smile:

En toch, deze hele verzameling dodelijke dieren is nog niet half zo erg als de mens.

27 likes

Mijne registreert slaap wel goed, denkt zelden dat ik wakker ben ipv slaap en andersom.

Haha love dat iedereen nu denkt dat je in Australië continu wordt aangevallen door enge dieren. Oké alleen de magpie, die valt wel echt random mensen aan.

Eerste keer durfde ik niet eens in het gras in een park te zitten want ik kon alleen maar denken aan de duizenden spinnen die er verborgen zouden zitten.

2 likes

Als ik deze vogel achter me aan heb dan slaat mn fitbit op hol.

4 likes

Nu het gaat over dieren uit Australië, is het weer een goed excuus om deze foto nog een keer te posten :two_hearts:

77 likes
8 likes

Niet echt, je zal er niet aan dood gaan maar ze vallen during het broeiseizoen volgens mij mensen en dan vooral fietsers aan. Maar omdat ze dat alleen van achteren doen kun je ogen op je helm aan de achterkant plakken en dan vallen ze je dus niet aan. Kijk maar op YouTube bij magpie swooping.

5 likes

hahahaha sukkels

2 likes

Jaaa wel echt vet want is gewoon bijna een dino. In Australië hebben ze best veel dieren die echt suuuper oud zijn en alles overleefd hebben:

“All ratites are believed to have originally come from the super-continent Gondwana, which separated around 180 million years ago. Studies show that ratites continued to evolve after this separation into their modern counterparts.” (bron: wiki)
(ratites = vogelsoort die niet vliegt, zoals struisvogels ook bijv)

Al hoef je denk ik niet zo bang te zijn om gedood te worden door een cassowary, want het is best zeldzaam om ze in het wild te zien.

5 likes