Ah kijk aan! Ik vind ze awesome Maar als je weinig tijd voor ze hebt en niet veel met ze wilt doen is het gewoon niet de juiste keuze. Oké dat vind ik voor elke hond weliswaar
maar je snapt wat ik bedoel.
Er zijn over alle rassen wel misvattingen bekend inderdaad (zoals; kleine rassen hoeven niet ver te wandelen. Grapjassen, er zijn juist een aantal kleine rassen jachthonden van oorsprong, dus hoog energiegehalte…) en het is bezin voor je begint. Een hond hecht zich gewoon aan de mensen waarbij die woont (dat wordt hun roedel/gezin), en hebben echt veel verdriet als ze maar gewoon worden afgedankt.
- Spijs uitsmeren over je plakje stol
- Spijs meehappen met de rest
0 stemmers
Geen spijs
Dat heet krentenbol
Geen spijs.
Dus alleen de kontjes van de stol eten.
Alleen spijs
Snap dus echt niet waarom je dit niet zou uitsmeren, je gaat toch ook niet een boterham beleggen op 5x5 cm
beetje zoals dit maar dan zijn jullie nog kariger
Ik smeer er altijd een laagje boter op. De spijs uitsmeren en dan met een gat in je brood zitten geeft mij echt een error.
@Falkor klopt, maar toch vind ik het heerlijk.
Als je het uitsmeert zijn alle happen een feest
Haha gisteren leerde ik dat vanilline (naar vanille smakende smaakstof) van oude kranten gemaakt kan worden. Vond ik ook een wat bijzonder idee.
Of een hel
Maar jij hebt zelf toch ook een rashond?
Ik word echt onredelijk boos van dit plaatje.
Ik proef wel echt een duidelijk verschil tussen amandelspijs en spijs van voornamelijk sojabonen of witte bonen. Ik kijk gewoon altijd even bij de ingrediënten want echte spijs vind ik zoooveel lekkerder!
Nou ik vind dat mensen teveel waarde hechten aan het “karakter van het ras”. Een dier blijft een individu en valt of staat met de behandeling van zijn baas/roedel, net als een kind valt of staat met zijn of haar opvoeding. Rashonden worden net zo goed teruggebracht naar de fokker, of het asiel, dus ik geloof niet zo in “perfect match” op basis van ras.
In het asiel bijvoorbeeld kennen ze een hond of kat als individu en kunnen zij juist (in theorie iig) heel goed matchen.
Ik heb op boycotten gestemd maar dat is wel makkelijk praten voor mij want ik koop sowieso geen nieuwe kleding.
Edit: heb je het over een specifiek merk trouwens?
Ja, nature versus nurture geldt ook bij honden.
En gewoon eigenschappen die horen bij de persoonlijkheid van het dier (staat los van algemeen bekende opvattingen over een ras; die vaak onjuist zijn).
Ik geloof sowieso niet in '‘perfect match’ op basis van ras, juist als je het zo benadert heb je vaak dat mensen vooringenomen denken; als in bijvoorbeeld een border collie heeft een grote will to please als bekende karakter eigenschap. Dat is wel correct, maar een hond kiest er echt zelf voor om uit vrije wil (mishandeling die gebeurt om je wil op te dringen ga ik even niet op in…) iets te doen voor je. Je moet echt een band opbouwen, een hond heeft een opvoeding nodig als een kind en minstens zoveel aandacht en tijd.
Hm ja denk dat m’n stem toch wel hetzelfde blijft dan! Als het een groter opgezet merk is in ieder geval. Een klein beginnend bedrijfje waar iemand voor de eerste collectie wat vrienden heeft opgetrommeld om model te spelen zou ik niet zo ‘streng’ op zijn.