Stel je persoonlijke vraag #22

Waarom raak je financieel zwakkeren door korting te geven als je niet rookt?

Dan is het einde toch zoek, waar leg je in vredesnaam de grens? Daar kunnen volgens mij alleen maar extreem onethische praktijken uit voortvloeien. Bovendien worden dat soort keuzes door zoveel factoren beïnvloed, bijvoorbeeld door ses. Het is bekend dat in arme wijken de gezondheid vaak laag is, het is te simplistisch om te doen alsof iedereen volledig zelf zonder beinvloed te worden door externe factoren goede keuzes kan maken. De ongelijkheid zal er dus alleen maar verder mee in de hand gewerkt worden bijvoorbeeld. Het is geen level playing field.

10 likes

Ja eens hoor, het is heel tricky! Ik verbaasde me dat dit al mocht überhaupt.

Dat mensen dat doen is ook heel erg en zou niet moeten, maar zoals je zegt: dat is geen reden om medische zorg te weigeren. Dat zou ook alleen maar symptoombestrijding zijn: mensen die zich niet gedragen zoals zou moeten, medische zorg weigeren in de hoop dat als stok achter de deur te gebruiken. Ik denk dat je beter kan kijken naar de oorzaak: waarom roepen en geloven mensen zulke dingen? Waar halen ze zulke informatie vandaan? Het feit dat wij toegang hebben tot juiste informatie en dit juist kunnen interpreteren is al een heel groot privilige. Ik denk dat het grootste deel van de Corona-ontkenners helemaal niet gek is, maar gewoon niet de juiste informatie krijgt en daarom overneemt wat ze horen van de buurvrouw of langs de lijn aan het sportveld. Ik denk dat je beter dat probleem kan aanpakken dan die mensen hun basisrechten ontnemen.

3 likes

Zorg ontzeggen vind ik ook nogal heftig ja. Want dan zou dat eigenlijk voor heel veel mensen moeten gelden. Ik weet vrij zeker dat ik in januari weer heel veel mensen (oké misschien/hopelijk dit jaar iets minder) ga krijgen met zenuw/spierschade omdat ze rare dingen met vuurwerk hebben gedaan. Vorig jaar zelfs iemand met een zelfgemaakte bom gone wrong. Ik haat vuurwerk, ik durf in december bijna niet naar buiten door dit soort mensen die rare dingen doen met vuurwerk en ik haat ze met passie, maar ik ga toch niet zeggen van: zoek het maar uit hé, had je maar niet zo dom moeten zijn! (Dat laatste denk ik uiteraard inwendig wel regelmatig).

2 likes

Ik voel toch de neiging mijzelf te verdedigen. Ik ben niet tegen vaccineren maar wil nu geen vaccin o.w.v. IVF-traject dat ik ga starten en het advies om enkele maanden niet zwanger te worden na het vaccin.

5 likes

Dat is een medische reden!

1 like

Ja, je hebt gelijk. Daarom heb ik sowieso gekozen voor de tussenweg in de poll, wél IC, maar zelf betalen. Ik vind namelijk wel dat je een vaccinatie wel iets anders kan benaderen dan bijv. een auto ongeluk of vuurwerkongeluk. De mensen die zich niet laten vaccineren zijn ook waarschijnlijk gelijk de mensen die geen afstand houden etc. Daarmee zijn ze gevaarlijker voor anderen dan iemand die illegaal vuurwerk afsteekt (er even vanuitgaande dat er niet iets gebeurt waar veel mensen bij betrokken zijn).

Jouw oplossing vind ik wel moeilijk te realiseren. Want er zijn nu al heel veel betrouwbare, wetenschappelijke bronnen. Sommige mensen kiezen er bewust voor om die niet te lezen, en wel andere bronnen online. Dan zou je alle sites, filmpjes, informatiebronnen in het algemeen moeten blokkeren en/of verwijderen. Dat is niet te doen gok ik.

Yes ik heb zelfs een video waar ik catwalk… die durf ik alleen niet meer te kijken hahaah

2 likes

Op platte schoenen zou het misschien wat worden. Op hakken wordt het zoiets:

sbwu6TSNjUgqA

18 likes

hiernaar kijken doet gewoon pijn :frowning: arme enkels

3 likes

Mijn middelbare school was helemaal niet ouderwets en had juist gescheiden gym. Ik had al zo’n hekel aan gym (want ik kon/durfde niks) als dan al die grote, sterke jongens er nog bij waren geweest was ik helemaal gek geworden denk ik.

Alsnog in de bovenbouw ontzettend veel gespijbeld bij gym, op den duur ging mijn docent er maar gewoon mee akkoord dat ik nooit op kwam dagen, haha.

1 like

Ik hoor weleens van mensen dat ze mij aan mijn loopje herkennen. Daar bedoelen ze helaas geen catwalk-loopje mee geloof ik.

16 likes

Als je geen Naomi Campbell of Imaan Hammam heet, lekker thuisblijven. Dan ben je hooguit voldoende ala Kendall :rofl:

5 likes

Als ik met haar middelmatige loopje zoveel kan verdienen, wil ik best een jaar lang over de catwalk stampen

8 likes

Ik gebruik het woord kalibreren alleen als ik bijvoorbeeld een apparaat opnieuw moet instellen iod?

55 likes

Ja vroeger op het digibord mocht de klassenhulp dat 1x per week kalibreren, verder gebruik ik dat woord nooit

4 likes

Ik vind dat geen kantoortaal, eerder wartaal. Kalibreren is toch iets heel anders

44 likes

Ik ken kalibreren alleen als het eiken van gereedschap.

5 likes
Heeft de supermarkt waar je het vaakst komt looproutes aangegeven d.m.v. pijlen op de grond i.v.m. corona/afstand houden?
  • Ja
  • Nee
  • Kom niet in een supermarkt

0 stemmers

De supermarkten in mijn buurt hebben dat niet, als ik dan toevallig eens in een supermarkt kom waar dat wel is heb ik het pas door als mensen me heel boos aankijken of zelfs passief agressief me aanspreken want ik heb het veel te druk met producten zoeken… Oeps