Stel je persoonlijke vraag #22

Ik kan wel richting de 1000 euro per maand sparen, dus eerlijk gezegd merk ik het nooit als het einde van de maand is :neutral_face: Ik leef ook totaal niet naar mijn loon toe en ik vind juist dat de betaling altijd sneller komt dan verwacht :sweat_smile:

Maar mocht dat niet zo zijn dat lijkt het me inderdaad juist veel vervelender!

Ik heb wel vaak geen saldo omdat ik altijd teveel geld over maak naar mijn spaarrekening.

2 likes

Tuurlijk, ze staan hoogstens in de keuken toch? Het is niet alsof je tijdens het kerstdiner met oma aanbelt.

Je moet kiezen, ik wil geen uitzonderingen of nuances:

Thank God it’s Christmas!

• Nou inderdaad dit jaar kan me niet snel genoeg voorbij zijn.
  • Jaa eindelijk weer wat gezelligs!

0 stemmers

• Ik koop normaal elk jaar nieuwe kerstkleding en dit jaar ook
  • Ik koop normaal elk jaar nieuwe kerstkleding, maar dit jaar niet
  • Ik koop normaal niet elk jaar nieuwe kerstkleding, maar dit jaar wel
  • Ik koop normaal niet elk jaar nieuwe kerstkleding en dit jaar ook niet

0 stemmers

Ik krijg 15 salaris (rond 500 pm) maar dan 25e nog stufi dus dat vind ik top, want anders gaat mn salaris op aan huur enzo en nu komt het echt apart

3 likes

Ik krijg salaris op de laatste werkdag van de maand en ik vind dat zo schijtirritant, want veel dingen schrijven al rond de 26e ofzo af. Ik word ook altijd heel blij als bedrijven de optie geven om zelf te bepalen op welke dag er afgeschreven gaat worden. Dan kies ik altijd voor op de 1e van de maand, zodat m’n salaris er zeker weten is.

4 likes

Wij hebben als ons kerstcadeau dit jaar de kaasfondueset gekocht van Bosca! Nu al zin in Tweede Kerstdag!

En gourmetten is echt gewoon de hel op aarde. Super lang met je racistische oom aan tafel zitten, altijd de vrouwen van de familie die het eten moeten maken en de mannen die het lang vinden duren, dan zijn de platen weer niet heet genoeg, dan brandt de verlengkabel onder de tafel door (rip Kerst 2018), je zit ineens kleine stukjes prei te eten terwijl je nooit prei eet, hetzelfde met kipfilet. Je hele huis, kleren en haar stinken ernaar. Nee, vreselijk gewoon :grinning_face_with_smiling_eyes:

7 likes

De vierde laatste werkdag van de maand om precies te zijn.

1 like

@Jeg maar kun je dan niet als je salaris krijgt dat geld alvast apart zetten en terugstorten op de 26e ofzo? Behoud je iig overzicht en ga je niet te veel uitgeven

1 like

Haha echt zo veel!!! Voorals als mensen zoenen met iemand die ze niet moeten zoenen

6 likes

Ik krijg mijn salaris elke 2 weken, rond de 15e en 30e!

1 like

Als je in de Wizarding World zou leven, wat zou je dan voor werk willen doen?

• Docent aan Hogwarts
  • Head master van Hogwarts (of andere school)
  • Hagrids functie
  • De functie van Argus filch
  • Minister van Toverkunst
  • Een andere functie binnen het ministerie van Toverkunst
  • Eigenaar van een kroeg/winkel in Hogsmead
  • Eigenaar van een zaak in Diagonally
  • Professioneel quidditch speler
  • Een bekende stokkenmaker/verkoper
  • Schrijver van boeken over toverkunst/magische dieren etc.
  • Werken bij de Daily Prophet
  • Zanger/zangeres in een magische band
  • Functie binnen Gringotts
  • Werken in de Hogwarts Express
  • Verzorger van magische dieren
  • Iets anders
  • Ik weet het niet/ken de Harry Potter wereld niet goed

0 stemmers

1 like

Ik ken in mijn directe omgeving maar een paar mensen die zich hebben laten testen. Ik zelf heb mij nog niet laten testen en nu was ik benieuwd

Heb jij al een Corona test gedaan?
  • Ja, één keer
  • Ja, meerdere keren
  • Nee

0 stemmers

In ons vakantiehuisje wilde ik eitjes koken maar ik had daar geen eierprikker.
Toen vroeg ik mijzelf af, wie gebruikt zo’n ding

Eierprikker
  • Onmisbaar
  • Gebruik ik niet, maar zou er wel een willen
  • Mijn eitjes koken ook zonder gaatje
  • Wat in hemelsnaam is dat?

0 stemmers

Ter info: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Eierprikker

Nee maar heb in al die maanden ook geen klachten gehad dus het is niet alsof ik er tegen ben

1 like

Totaal verbaasd dat mensen zo’n ding nog gebruiken, mijn oma had dat haha

3 likes

Ja, alleen maar omdat man een prikker gebruikte al voor we samenwoonde.
Ik eet geen ei meer, maar man gebruikt ding nog steeds bij zijn gekookt ei.

1 like

Toen ik nog thuis woonde heb ik heel veel achterstallige rekeningen voor mijn ouders betaald. En daarna hebben mijn ouders me iets geflikt waardoor ik zelf achter kwam te lopen met betalingen. Uiteindelijk kregen ze een bedrag teruggestort maar omdat ik het met mijn rekening heb betaald kreeg ik het op de mijne. Het was een mooi bedrag dus dat heb ik mooi gehouden. Zijn ze nooit achter gekomen en heb daarvan mijn eigen achterstallige rekeningen kunnen betalen :+1:t2:
Voel me daar totaal niet schuldig over.

49 likes

Ik maak gaatjes met een mesje. Het werkt prima, dus ik hoef niet perse een separate gaatjesprikker maar ik prik wel altijd gaatjes in m’n eieren met een mesje
(Ik heb gestemd op “zou ik wel willen” maar eigenlijk niet echt haha daarom deze toelichting)

1 like

Waarom zou je een gaatje in een ei prikken? Echt nog nooit gehoord

5 likes