Stel je persoonlijke vraag #22

Feliz navidad!

5 likes

Joyeux Noël :heavy_heart_exclamation:

4 likes

Van zalig kerstfeest krijg ik de kriebels

14 likes

Anoniem

Vaccinatie Corona
  • Ik laat me zonder twijfel inenten
  • Ik laat me inenten, maar wel met enige twijfel
  • Ik laat me niet inenten (bijv. vanwege zwangerschap/zwanger willen worden of andere reden)
  • Ik laat me niet inenten, gewoon omdat ik dat niet wil

0 stemmers

Vaccinatie Corona en partner/huisgenoot
  • Partner/huisgenoot laat zich inenten zonder twijfel
  • Partner/huisgenoot laat zich inenten, maar met enige twijfel
  • Partner/huisgenoot kiest er voor zich niet in te laten enten (wegens zwangerschap/zwanger willen worden of iets dergelijks)
  • Partner/huisgenoot wil zich niet inenten, gewoon omdat hij/zij dat niet wil

0 stemmers

Zodra m’n baby eruit is sta ik vooraan om die vaccinatie te halen

2 likes

Mag je je niet laten vaccineren als je zwanger bent? Of is dit omdat mensen denken onvruchtbaar te kunnen worden van vaccinaties?

Hsp

• Serieuse aandoening, ik begrijp dat mensen zich zo identificeren
  • Onzin, iedereen die iets gevoeliger is komt overeen met de symptomen

0 stemmers

Ze doen het niet bij zwangeren of vrouwen die borstvoeding geven

1 like

Ik denk wel dat het een serieuze aandoening is, maar dat mensen te snel roepen dat ze “hsp zijn”.

26 likes

Ik vind ‘serieuze aandoening’ te heftig klinken maar het kan wel degelijk grote invloed op je leven hebben. En omdat mensen nu te pas en te onpas deze term erin gooien devalueert de waarde ervan en vinden mensen het nu aanstellerij. Dat vind ik wel irritant.

6 likes

Als ik aan de beurt ben om gevaccineerd te worden ga ik het wel eerst bespreken met mijn HA omdat ik ervaring heb met allergische reacties op medicatie, maar als die groen licht geeft mogen ze die naald er direct injassen

15 likes

Het is ook gewoon letterlijk geen erkende “aandoening”. Snap zelf niet goed dat iedereen overal labels voor wil, de een is gevoeliger en de ander juist weer andere kant op. Van allerlei kenmerken heb je uitersten en meeste mensen dealen met die kenmerken.

1 like

Ja same, alleen mag het met borstvoeding geven geloof ik ook niet? En dat wil ik wel graag geven. Maar ik word echt liever vandaag dan morgen nog ingeënt dus dat is wel klote.

Ik wil 3 maanden proberen borstvoeding te geven (zodra ik weer ga werken stoppen) en ik heb het idee dat ik vanaf nu totdat ik weer moet werken nog niet aan de beurt zal zijn. Ik denk (voorgevoel wat ik niet kan onderbouwen verder :’)) dat het bij mij precies goed zal lopen dat ik geen ‘nee, nog niet want
’ hoef te antwoorden als ik de oproep krijg

1 like

Hsp is toch ook niet per se een ‘aandoening’ maar een persoonlijkheidskenmerk?

4 likes

brak als een tak haha

18 likes

Mimosa in mijn hand en met mijn zusje concerten aan het nadoen. Straks cadeautjes uitpakken

20 likes

Teleurgesteld
 m’n moeder zou m’n oma even uit het verzorgingshuis halen voor een kerstlunch en we hadden allemaal ons best gedaan dat zo veilig mogelijk te kunnen doen en ze keek er ook erg naar uit. Maarrr toen werden we eind van de ochtend gebeld dat er een coronageval op haar afdeling is dus mocht ze niet weg en voel ik me echt mega onbestemd en bezorgd

9 likes

Dankbaar vooral dat mijn geliefden er nog zijn.

6 likes

Steeds meer vrouwen besluiten op latere leeftijd nog een kind te nemen met behulp van IVF. (Met latere leeftijd doel ik op 50 en ouder.)
wat vind jij hiervan?

vrouwen van 50+ die via IVF nog een kindje krijgen
  • Ik heb geen mening hierover.
  • Dit kan prima naar mijn mening.
  • Ik vind dit niet kunnen.

0 stemmers

Ik zag zojuist een soort docu hierover en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik vind de verwoording wel lastig met een gevoelig onderwerp als dit. Als ik opties vergeten ben of onverhoopt verkeerde woorden gebruik, mag je me er natuurlijk op aanspreken.