Stel je persoonlijke vraag #23

Mijn leidinggevende probeerde mijn naam af te korten na twee weken en vroeg of dat oké was.

image

Gewoon niet doen.

12 likes

Nooit begrepen waarom je iemand z’n naam zou afkorten, tenzij je Rhoshandiatelly-neshiaunneveshenk Koyaanfsquatsiuty Williams heet

3 likes

Nu ik er over nadenk zijn er eigenlijk weinig mensen die me bij mijn volledige naam noemen. Het zijn meestal alleen de eerste twee lettergrepen.

1 like

Roepnaam henka

2 likes

Hendrik voor vrienden en Hendrikus voor verkopers aan de deur.

8 likes

Hahaha die naam ga ik voor future baby onthouden :joy:

Ik heb geen idee waarom ik het doe maar ik noem echt bijna niemand bij zijn echte naam. Zelfs voor mijn tantes zegt niemand in onze familie tante + naam maar afkorting/ bijnaam Dus het is denk ik ook een soort liefkozing of zo om niet zijn volledige naam te noemen?

Als een van mijn vrienden of ouders random mijn hele naam zegt dan denk ik echt dat ze boos op mij zijn :joy:

2 likes

Mensen die dicht bij mij staan noemen mij eigenlijk allemaal bij mijn afgekorte naam (Saar) Als iemand voluit mijn naam zegt denk ik meteen uh-oh stront aan de knikker. Mijn ouders deden dat namelijk alleen als ze boos waren. Ik voel me dus enigszins geïntimideerd als mensen mij bij mijn volledig naam noemen die niet eens lang is :sweat_smile:

8 likes

1 dude noemt mij altijd Mia. Nou dat is mn naam niet, ook niet een afkorting van mn naam en ook niet 1 van mn doopnamen/andere namen. Het slaat dus nergens op maar ik ben er zelfs gewend aan geraakt terwijl ik het irritant vind.

1 like

ja precies dit :joy: waar ik woon is mijn naam heel apart en gaat altijd fout dus heb introduceer ik mezelf altijd gelijk maar met de verkorte versie. en als dan iemand toch m’n hele naam zegt denk ik fuuuuuck dit is niet goed

1 like

Als ik ooit een kind moest krijgen (LOL) zou ik haar Henka noemen. Henkavanschie forever in our hearts.

17 likes

Ik gebruik nooit afkortingen van namen? Volgens mij is dat echt iets nederlands, hier hoor ik dat eigenlijk nooit

2 likes

mijn naam is een soort afkorting en mensen maken het juist langer.

Ik gebruik ook nooit afkortingen, Nederlanders doen dit inderdaad vaker heb ik het idee.

Jaaaa dit heb ik ook.
Ik hoor gewoon die toon in mijn hoofd en krijg dan even een mini hartaanval, vooral als iemand roept.

afbeelding

4 likes

Ik ken een Kayleigh en die noem ik (en haar vriendinnen ook) ook altijd Kayl of Kayltje, dus het gebeurt blijkbaar wel vaker.
Ik kort alle namen van mn vriendinnen af en zij die van mij ook. Ik vind het zo afstandelijk klinken als mensen me bij mijn hele naam noemen. Dan denk ik altijd kort het af, we kennen elkaar toch

1 like

Hoeveel wassen draai jij per week?

  • Ik draai niet wekelijks een was
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Meer dan 8

0 stemmers

Was jij over het algemeen:

  • Doordeweeks
  • In het weekend
  • Beiden

0 stemmers

1 like

Ik vind het niet zo erg als mensen mijn naam afkorten. Behalve één afgekorte versie die mijn opa altijd zei. Dat was zijn koosnaampje voor mij, daar moeten collega’s van afblijven.

1 like

Stel je maakt thuis twee broodjes/boterhammen/afbakbroodjes klaar, eet je dan meestal:

  • Tweemaal hartig
  • Tweemaal zoet
  • Eenmaal hartig, eenmaal zoet

0 stemmers

Nog een wasgerelateerde poll.

Wat doe jij meestal?

  • Ik draai pas een was als de wasmand vol zit
  • Ik gooi mijn vieze kleding meteen in de wasmachine (als zijnde wasmand, totdat hij vol zit)
  • Ik draai op vaste tijden of dagen wasjes
  • Ik draai iedere week standaard hetzelfde aantal/soort wassen (uitzonderingen mogelijk)
  • Ik draai pas een was als ik daar zin in heb
  • Ik draai pas een was als ik (bijna) geen schone kleding meer heb
  • Ik vind de was doen leuk
  • Ik vind de was doen stom
  • Ik wil een ander leuk verhaal kwijt over mijn wasgebruiken, namelijk…

0 stemmers

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Stel je persoonlijke vraag #23 (Deel 4).