Ja ook zo inderdaad, hele vermoeide benen maar je kunt ze niet stil houden. Een zeurderig gevoel voel ik ook inderdaad. Ik slik al standaard magnesium hiervoor, maar als ik heel veel heb bewogen maar met name als ik te weinig heb bewogen heb ik er echt last van.
Wow dit is echt de fruitvariant van âkip is geen vleesâ haha
Heb ik ook vaak gedacht alleen ik wil mijn vrienden niet in de problemen brengen. Zij hebben namelijk vaak hun mond er over open getrokken tegen hun werkgever dus zij zijn verdachte nummer 1.
Zij willen het zelf ook niet melden ivm angst om hun baan te verliezen dus daar wil ik mij dan ook niet mee gaan bemoeien.
De baas van een familielid van me vindt Corona onzin. Terwijl er laatst iemand positief getest was en er ook redelijk ziek van was. Er melding van maken heeft geen zin want het is een klein bedrijf en mijn familielid is de enige die thuis wil werken, dus dan weten ze meteen van wie het af komt.
Gratis kinderopvang
- Goed idee
- Slecht idee
- Komt mij wel goed uit
- Niet van mijn belastingscenten
- Ik heb kinderen (of de wens)
- Ik heb geen kinderwens
0 stemmers
Drink je wel eens brandnetelthee?
- Nee nooit, maar wel eens gedronken
- Zelden / af en toe
- Ja regelmatig, lekker!
- Ja regelmatig, maar is niet lekker
- Nee nooit en ook nog nooit gedronken
0 stemmers
Welke lijsttrekker trekt je het meest aan? (niet fysiek, puur als vertegenwoordiger van een partij (dus om naar te luisteren, relatable te vinden etc. Je hoeft ook niet per se achter diens politieke standpunten te staan, hoewel dat laatste misschien hoe dan ook van invloed is op je mening)
- Mark Rutte
- Geert Wilders
- Lilianne Ploumen
- Jesse Klaver
- Wopke Hoekstra
- Sigrid Kaag
- Lilian Marijnissen
- Gert-Jan Segers
- Farid Azarkan
- Esther Ouwehand
- Liane den Haan
- Thierry Baudet
0 stemmers
En het minst?
- Mark Rutte
- Geert Wilders
- Lilianne Ploumen
- Jesse Klaver
- Wopke Hoekstra
- Sigrid Kaag
- Lilian Marijnissen
- Gert-Jan Segers
- Farid Azarkan
- Esther Ouwehand
- Liane den Haan
- Thierry Baudet
0 stemmers
Gratis kinderopvang voor mensen met een dusdanig laag loon dat het niet loont om te werken: top! Maar niet voor iedereen, genoeg mensen die ruim genoeg verdienen om het te kunnen bekostigen. Ik verdien echt geen vetpot maar zelfs hier houden we na kinderopvang nog een goed bedrag over als je de toeslag meerekent. Ik vind het dan niet nodig dat het door de rest van de samenleving moet worden bekostigd.
Voor de mensen die alleen wonen/vaak alleen eten, wat doe jij tijdens het avondeten?
- Niks, alleen maar eten
- Iets kijken op de tv
- Iets kijken op telefoon/tablet/laptop
- Podcast luisteren
- Muziek luisteren
- Boek/tijdschrift lezen
- Bellen/facetimen/appen met anderen
- Forummen
- Doelloos door mijn telefoon/tijdlijn scrollen
- Iets anders:
- Verkeerd gestemd
0 stemmers
En waar eet je dan meestal:
- Aan tafel
- Op de bank
- Aan bureau
- Ergens anders:
0 stemmers
Ik denk zeker dat het voor meer gelijkheid op de werkvloer kan zorgen en denk ook dat het veel zorgen van ouders wegneemt.
Ik mis Sylvana Simons (in de eerste poll)
ja en hoezo de eerste radio buttons en de tweede checkboxes?
Doet me denken aan Otje! (of was dat brandnetelsoep)
Inderdaad, hoewel ik blij was dat ik niet tussen Mark, Geert en Thierry hoefde te kiezen
Maar kinderopvang is al zo goed als gratis voor mensen met een laag inkomen. Toegegeven, dat zal vooral voor alleenstaande ouders gelden omdat het om een gezamenlijk inkomen gaat, maar tot een inkomen van een kleine 25.000 per jaar wordt 96 procent van de kosten gedekt dmv kinderopvangtoeslag. Bij een gezin dat 2x minimumloon verdient worden 87,5 procent van de kosten nog vergoed.
Ik vind het huidige systeem heel omslachtig omdat je a) de toeslag zelf op je rekening gestort krijgt, het is dus eigenlijk schuiven met geld en b) de toeslag is altijd een voorschot dus als je iets meer gaat verdienen of minder gaat werken loop je het risico terug te moeten betalen. En ook met een hoog gezinsinkomen is het vaak het inkomen van de vrouw dat wordt opgeofferd als er kinderen komen, want de vrouw verdient minder. Dat werkt ook genderingelijkheid in de hand.
Ik zou het wel een mooie oplossing vinden als kinderopvang gefinancierd wordt zoals het onderwijs wordt gefinancierd. Dat opvang in principe gratis is, met een vrijwillige ouderbijdrage voor uitjes en extraâs. Ja, dan betalen ook kinderlozen aan de kosten voor de opvang mee maar dat geldt ook voor mensen die kerngezond zijn die meebetalen aan de zorgkosten van een ander bijv. Ik verwacht dat de uitvoeringskosten dan ook flink naar beneden kunnen.
Shit, sorry! Ik had even moeten checken of hij compleet was. Ik wilde de eerste ook meerkeuze maken maar dat zag ik pas te laat.
Klopt, het is ook niet 1 op 1, er moet een bepaald bedrag overblijven. Maar ik vind het logisch dat een kind geld kost en dat de rest van de samenleving dat niet hoeft te betalen. Ik vind het ook onzin dat iedereen, ongeacht inkomen, kinderbijslag krijgt. Ik vind dat dit geld er moet zijn voor mensen die het nodig hebben.
@anon3765766 ik heb me niet heel erg verdiept in het precieze stelsel nu en kan dus niet zeggen of ik vind dat daar wat aan verandert moet worden. Maar 100% gratis voor alle inkomens vind ik dus niets.
Ik eet altijd op de bank maar de laatste tijd heb ik zo vaak dat me dan ineens zoân heftig gevoel van eenzaamheid overvalt. Als ik daar dan weer zit, alleen, met mân bordje op schoot. Pf kan dit niet eens typen zonder tranen in mân ogen hahah sorry beetje emo
Ahh is niet erg toch niet erg, ik herken het wel hoor. Heb je wel een tafel om aan te eten?
Ik bedacht me vooral dat ik altijd iets doe tijdens het eten (meestal naar een scherm staren) en daar wil ik eigenlijk mee stoppen en weer leren âgewoonâ alleen te eten.
Als ik alleen eet zit ik vaak op de grond en mân bord op de salontafel, ik ben te onhandig om mn bord normaal op schoot te houden haha