Stel je persoonlijke vraag #23

Ik heb een aantal vriendinnen die in de zorg werken maar ook een aantal vriendinnen/vrienden met een kantoorbaan die door hun werkgever worden gedwongen te komen werken :face_with_symbols_over_mouth:

Ik kan daar echt zo boos om worden. Zij zelf ook maar ze durven niks te zeggen uit angst voor hun baan

1 like

Ik doe oa product fotografie / filmen voor werk, dat kan en mag ik allemaal niet mee naar huis nemen en daarvoor ben ik 1 dag per week op kantoor.

1 like

Voel jij je weleens romantisch aangetrokken tot onbeschikbare/onbereikbare figuren?

• Vrijwel altijd
  • Wel vaker gebeurd
  • Een enkele keer
  • Een keer gebeurd
  • Nog nooit

0 stemmers

Ik vind dat zo raar hĆØ! Zijn die werkgevers dan zo bang dat ze gaan lopen slacken? Lekker vertrouwen ook in je werknemers

1 like

Omg Tuvalu is echt mijn droom.

1 like

Maar drie mensen van ons kantoor werken thuis (waaronder ik), alle anderen op kantoor. Ze zouden prima thuis kunnen werken, al gaat hun productiviteit dan waarschijnlijk wel zo hard omlaag dat het bedrijf eronder lijdt. Maar ja, het zou prima kunnen…

Bij mij grenst het daar soms wel aan, kan er wel zodanig last van hebben dat het echt pijnlijk voelt.

Ja ik ook. Is inderdaad dat er geen vertrouwen is of dat de werkgever corona onzin vind en dit ook gewoon zo uitspreekt

Oja die heb je ook natuurlijk… al denk ik dan nog: het is gewoon een regel, waaraan je je te houden hebt, wat je er zelf ook vind vindt. Kan er echt een beetje pissig om worden! Ben blij dat mijn werkgever het wel serieus neemt, al word ik soms ook gek van het thuis werken.

1 like

@Foefjeisthuis Ik zou een anoniem telefoontje plegen naar de telewerkpolitie. Is echt een van de maatregelen die het makkelijkst te respecteren is en beperkt aanzienlijk contacten.

4 likes

Ik was toevallig gister voor het eerst in heeeeeel lang weer op kantoor omdat ik sollicitanten had. Vond het heerlijk maar tegelijkertijd dacht ik wel; tsja kan best prima digitaal. Dus heb met m’n manager afgesproken dat we de volgende 4 ook gewoon digitaal doen ipv fysiek op kantoor.

Heb er wel extra van genoten. Super groot, leeg kantoor en geen man / kind om me heen en gewoon een bureaustoel in plaats van de keukentafel. :drooling_face:

12 likes

Hmmm ik zit te lezen en het zou best kunnen!
Ik lees net de reactie ook dat het niet echt pijn doet, hoe voelt het voor jou?
Er is nooit echt een plek die ik kan aanwijzen maar het trekt een beetje door het hele been, een soort zwaar zeurend gevoel/pijn.
Ik heb het ook bijna altijd als ik niet kan slapen 's avonds, waardoor ik juist niet kan slapen.

Ja ook zo inderdaad, hele vermoeide benen maar je kunt ze niet stil houden. Een zeurderig gevoel voel ik ook inderdaad. Ik slik al standaard magnesium hiervoor, maar als ik heel veel heb bewogen maar met name als ik te weinig heb bewogen heb ik er echt last van.

Wow dit is echt de fruitvariant van ā€˜kip is geen vlees’ haha :smiley:

5 likes

Heb ik ook vaak gedacht alleen ik wil mijn vrienden niet in de problemen brengen. Zij hebben namelijk vaak hun mond er over open getrokken tegen hun werkgever dus zij zijn verdachte nummer 1.

Zij willen het zelf ook niet melden ivm angst om hun baan te verliezen dus daar wil ik mij dan ook niet mee gaan bemoeien.

De baas van een familielid van me vindt Corona onzin. :upside_down_face: Terwijl er laatst iemand positief getest was en er ook redelijk ziek van was. Er melding van maken heeft geen zin want het is een klein bedrijf en mijn familielid is de enige die thuis wil werken, dus dan weten ze meteen van wie het af komt.

1 like

Gratis kinderopvang

• Goed idee
  • Slecht idee
  • Komt mij wel goed uit
  • Niet van mijn belastingscenten
  • Ik heb kinderen (of de wens)
  • Ik heb geen kinderwens

0 stemmers

Drink je wel eens brandnetelthee?

• Nee nooit, maar wel eens gedronken
  • Zelden / af en toe
  • Ja regelmatig, lekker!
  • Ja regelmatig, maar is niet lekker
  • Nee nooit en ook nog nooit gedronken

0 stemmers

Welke lijsttrekker trekt je het meest aan? (niet fysiek, puur als vertegenwoordiger van een partij (dus om naar te luisteren, relatable te vinden etc. Je hoeft ook niet per se achter diens politieke standpunten te staan, hoewel dat laatste misschien hoe dan ook van invloed is op je mening)

• Mark Rutte
  • Geert Wilders
  • Lilianne Ploumen
  • Jesse Klaver
  • Wopke Hoekstra
  • Sigrid Kaag
  • Lilian Marijnissen
  • Gert-Jan Segers
  • Farid Azarkan
  • Esther Ouwehand
  • Liane den Haan
  • Thierry Baudet

0 stemmers

En het minst?

• Mark Rutte
  • Geert Wilders
  • Lilianne Ploumen
  • Jesse Klaver
  • Wopke Hoekstra
  • Sigrid Kaag
  • Lilian Marijnissen
  • Gert-Jan Segers
  • Farid Azarkan
  • Esther Ouwehand
  • Liane den Haan
  • Thierry Baudet

0 stemmers

Gratis kinderopvang voor mensen met een dusdanig laag loon dat het niet loont om te werken: top! Maar niet voor iedereen, genoeg mensen die ruim genoeg verdienen om het te kunnen bekostigen. Ik verdien echt geen vetpot maar zelfs hier houden we na kinderopvang nog een goed bedrag over als je de toeslag meerekent. Ik vind het dan niet nodig dat het door de rest van de samenleving moet worden bekostigd.

13 likes