Stel je persoonlijke vraag #23

Voor de mensen die alleen wonen/vaak alleen eten, wat doe jij tijdens het avondeten?

• Niks, alleen maar eten
  • Iets kijken op de tv
  • Iets kijken op telefoon/tablet/laptop
  • Podcast luisteren
  • Muziek luisteren
  • Boek/tijdschrift lezen
  • Bellen/facetimen/appen met anderen
  • Forummen
  • Doelloos door mijn telefoon/tijdlijn scrollen
  • Iets anders:
  • Verkeerd gestemd

0 stemmers

En waar eet je dan meestal:

• Aan tafel
  • Op de bank
  • Aan bureau
  • Ergens anders:

0 stemmers

Ik denk zeker dat het voor meer gelijkheid op de werkvloer kan zorgen en denk ook dat het veel zorgen van ouders wegneemt.

2 likes

Ik mis Sylvana Simons (in de eerste poll)

4 likes

ja en hoezo de eerste radio buttons en de tweede checkboxes?

1 like

Doet me denken aan Otje! (of was dat brandnetelsoep)

Inderdaad, hoewel ik blij was dat ik niet tussen Mark, Geert en Thierry hoefde te kiezen

3 likes

Maar kinderopvang is al zo goed als gratis voor mensen met een laag inkomen. Toegegeven, dat zal vooral voor alleenstaande ouders gelden omdat het om een gezamenlijk inkomen gaat, maar tot een inkomen van een kleine 25.000 per jaar wordt 96 procent van de kosten gedekt dmv kinderopvangtoeslag. Bij een gezin dat 2x minimumloon verdient worden 87,5 procent van de kosten nog vergoed.

Ik vind het huidige systeem heel omslachtig omdat je a) de toeslag zelf op je rekening gestort krijgt, het is dus eigenlijk schuiven met geld en b) de toeslag is altijd een voorschot dus als je iets meer gaat verdienen of minder gaat werken loop je het risico terug te moeten betalen. En ook met een hoog gezinsinkomen is het vaak het inkomen van de vrouw dat wordt opgeofferd als er kinderen komen, want de vrouw verdient minder. Dat werkt ook genderingelijkheid in de hand.

Ik zou het wel een mooie oplossing vinden als kinderopvang gefinancierd wordt zoals het onderwijs wordt gefinancierd. Dat opvang in principe gratis is, met een vrijwillige ouderbijdrage voor uitjes en extra’s. Ja, dan betalen ook kinderlozen aan de kosten voor de opvang mee maar dat geldt ook voor mensen die kerngezond zijn die meebetalen aan de zorgkosten van een ander bijv. Ik verwacht dat de uitvoeringskosten dan ook flink naar beneden kunnen.

28 likes

Shit, sorry! Ik had even moeten checken of hij compleet was. Ik wilde de eerste ook meerkeuze maken maar dat zag ik pas te laat.

1 like

Klopt, het is ook niet 1 op 1, er moet een bepaald bedrag overblijven. Maar ik vind het logisch dat een kind geld kost en dat de rest van de samenleving dat niet hoeft te betalen. Ik vind het ook onzin dat iedereen, ongeacht inkomen, kinderbijslag krijgt. Ik vind dat dit geld er moet zijn voor mensen die het nodig hebben.

@anon3765766 ik heb me niet heel erg verdiept in het precieze stelsel nu en kan dus niet zeggen of ik vind dat daar wat aan verandert moet worden. Maar 100% gratis voor alle inkomens vind ik dus niets.

Ik eet altijd op de bank maar de laatste tijd heb ik zo vaak dat me dan ineens zo’n heftig gevoel van eenzaamheid overvalt. Als ik daar dan weer zit, alleen, met m’n bordje op schoot. Pf kan dit niet eens typen zonder tranen in m’n ogen hahah sorry beetje emo

34 likes

Ahh is niet erg toch niet erg, ik herken het wel hoor. Heb je wel een tafel om aan te eten?

Ik bedacht me vooral dat ik altijd iets doe tijdens het eten (meestal naar een scherm staren) en daar wil ik eigenlijk mee stoppen en weer leren ‘gewoon’ alleen te eten.

2 likes

Als ik alleen eet zit ik vaak op de grond en m’n bord op de salontafel, ik ben te onhandig om mn bord normaal op schoot te houden haha

3 likes

Ik heb wel een tafel maar dan verveel ik me direct. Dus liever voor de tv. En het gevoel van eenzaamheid is er ook aan tafel eigenlijk

Ik woon niet alleen, en hoewel ik het superrelaxed vind om alleen koken en dat ik alles kan maken wat ik wil (ofwel iets raars nieuws uitproberen, ofwel hele random restjes, ofwel extreem lui) is het eten an sich een beetje kaal ofzo? Terwijl ik graag alleen ben en nooit moeite ermee heb, blijft alleen eten een beetje vreemd als ik niet iets van tv opzet. Alsof het een activiteit is die ik per se met gezelschap (analoog of digitaal) moet doen. Heel vreemd.

En voor de mensen die niet alleen wonen, wat doe je meestal tijdens het eten als je samen eet?

• Alleen eten
  • Eten en praten
  • Eten en tv/serie/videootjes kijken
  • Eten en muziek luisteren
  • Eten en allebei iets voor jezelf (boek, telefoon, etc.)
  • Begint meestal met praten en eindigt met iets voor jezelf
  • Wisselt, de helft van de keren praten we en de andere helft van de keren doen we iets anders zoals serie

0 stemmers

Mijn ex via werk en mijn huidge (date) persoon van school.

Outfits plaatsen die door drie mensen en een verdwaald schaap werden bekeken

7 likes

Patat en pizza doen we op de bank met een serie aan. Alle andere 6 dagen met ander eten (als we allebei thuis eten) zitten we aan tafel en praten we.

Same en als ik die fotos nu terug kijk snap ik ook precies waarom hahahaha genant

3 likes

Ik denk altijd dat ik vooral zwart en simpel draag, maar na het invullen van deze vragenlijst moet ik het beeld van m’n garderobe toch echt aanpassen:’)