Stel je persoonlijke vraag #23

Voor de werkende FF’ers (parttime/fulltime alles): in welke sector ben je werkzaam?

• Bouw
  • Facilitair
  • Financiën
  • Communicatie en marketing
  • Gezondheidszorg
  • Handel
  • Horeca
  • IT
  • Juridisch
  • Kunst en cultuur
  • Media
  • Mode
  • Non-profit
  • Onderwijs
  • Overheid
  • Retail
  • Vastgoed en makelaardij
  • Voeding
  • Zakelijke dienstverlening
  • Anders

0 stemmers

(Was moeilijk om een selectie te maken)

Denk dat het gaat om waar je alleen maar mee leest. Als je hier actief bent telt dat dan niet?

Oh andere fora buiten ff om?

1 like

Ja denk het, zoals gurugossip ofzo. Wel lezen niet posten :slight_smile: doe ik overigens niet, verdoe hier mijn tijd liever

Ik heb 2 katten gestolen en 1 keer een gefaalde poging tot katten en honden. Allemaal gevallen waar ik dacht dat de dieren in te slechte omstandigheden zaten of ze niet verdienden.

1e keer was ik 15 of 16 op bezoek bij familie toen ik een kitten van pakweg 7/8 weken op straat zag zitten onder een auto. Kwam er toen achter waar het baasje woonde en bracht de kitten terug maar vanachter de gordijnen bij mn familie zag ik hoe die kitten naar een kwartiertje eeer naar buiten werd gegooid dus ik heb em in mn tas mee naar huis genomen en een baasje voor gevonden. Paar maanden later bleek het zoontje van het gezin het huis in de hens te hebben gestoken toen hij alleen boven aan het spelen was en waren alle andere huisdieren daar omgekomen dus die was ook echt gered.

Later nog een keer een kitten gestolen van iemand die dat diertje aan een drukke weg buiten liet. Hoorde dat die mensen sowieso heel vaak een nieuwe kitten hadden gehad maar geen volwassen katten dus die heb ik ook meegenomen.

Gefaalde poging was bij een soort omgebouwde schuur in de woning achter mij die een huisjesmelker verhuurde. Er woonde een knul, heel aggressief met 2 katten en een hondje en die verdween soms gewoon een week van huis en die dieren zagen er heel slecht uit. Ik had het toen getest door een keer zn deur af te plakken met een stukje tape en er een ‘omgevallen’ bezem voor te zetten om te kijken of hij niet op een ander tijdstip thuiskwam maar nope. Uiteindelijk na een week besloten om een ruit in te tikken en die dieren te redden en toen kwam die fucker dus net thuis terwijl ik de dieren wilde onderbrengen ergens. Dikke ruzie en de politie erbij dus ik moest die dieren teruggeven en de ruit vergoeden.

Flashforward 4 maanden later, ik ben een maand op reis in Azie en kreeg fotos en verslag van de persoon die oo mn huis paste dat de politie bij die woning was en het heeft opengebroken… Huurder zat al 3 weken in de gevangenis en 1 van de leidingen was gebarsten, water stond tot heuphoogte en die dieren hebben al die tijd daar opgesloten gezeten. Compleet uitgemergeld maar dankzij dat water wel kunnen overleven…

75 likes

Ons huisdier is vroeger wel soort van gestolen. Ik was zelf erg jong, dus heb het niet bewust meegemaakt. Volgens mij was onze kat buiten gekomen, terwijl het een echte binnen kat was. Mn ouders zijn hem toen een tijd kwijt geweest, totdat mijn moeder een rondje door de buurt liep en de kat ergens binnen voor het raam/deur zag zitten. Ze heeft hem wel weer teruggekregen haha. Geen idee of die mensen het met opzet hebben gedaan.

3 likes

Hahaha ja ik weet toevallig de eerste 10 letters ongeveer door orkest, dan zeggen ze altijd:“BERNARD” en dan weet je waar je moet beginnen. Weet ook niet of ze kloppen, vind Katharina Leonora wel toffer dan Karel Leonard (al betwijfel ik of Leonard überhaupt klopt)

Misschien heb je in het fotografietopic meer kans op een goed antwoord

Research & Development, vind dat altijd lastig te plaatsen in deze sectoren.

O ja ik heb Onderzoek er weer uit gehaald omdat ik boven de 20 antwoorden zat haha

1 like

Real stupidity beats artificial intelligence every time

Is mn favo van Pratchett

3 likes

Held! Ik heb niet zo’n stoer verhaal, maar wel al twee keer katjes die verdwaald waren terug weten te brengen bij de eigenaar! Beide keren een kat op straat die te mager was en zo aanhankelijk dat ie wel van iemand moest zijn. Dierenambulance gebeld, chip gecheckt en de eigenaren waren zoooo blij. Een keer was een katje helemaal aan de andere kant van de stad en al 5 maanden kwijt! De arme schat.

3 likes

Ik heb zelf dyscalculie en haal getallen heel erg door elkaar. Als iemand 64 zegt kan dat magisch 46 worden :ok_hand:t2:
Dus gewoon niet doen als je wil dat je ooit terugbel :joy::sweat_smile:

De grootste error heb ik als ik m’n telefoonnummer opnoem “06 1 2 3 4 5 6 7 8” en ze dan ter controle dat checken met “06 12 34 56 78”. Dan heb ik echt geen idee :crazy_face::see_no_evil:

3 likes

Ik ben nieuwsgierig, ook omdat we al veel te lang in de covid sferen zitten

Hoe voel jij je vandaag?

• Blij
  • Bang
  • Bedroefd
  • Energiek
  • Vermoeid
  • Verveeld
  • Boos
  • Tevreden
  • Ontevreden
  • Nutteloos

0 stemmers

• Verward
  • Geliefd
  • Eenzaam
  • Verliefd
  • Dankbaar
  • Geduldig
  • Ongeduldig
  • Veilig
  • Zelfverzekerd

0 stemmers

Haha ja vrees van wel.
Wij hadden zo’n aanloop kat en mijn broertje en ik vonden het wel een goed idee om na een BBQ het beestje wat vis te voeren :upside_down_face:.
Nou die ging dus nooit meer weg. Hij kwam elke dag en wij lekker stiekem door voeren dat beest (m’n ouders wisten dat heel lang niet). En na een paar weken stond ie een aantal keer per dag bij ons voor de deur. Hij mocht niet naar binnen want mijn broertje is hartstikke allergisch :see_no_evil:
En op den duur sliep ie ook op de tuinstoel buiten. Hij ging überhaupt zelden nog weg? Of Naja, hij ging wel maar kwam altijd terug op z’n vaste plek slapen. Ook ‘s nachts.
M’n moeder werd t zat dat we de rosbief opvoerde aan dat beest dus ze kocht zelfs (onder lichte dwang) kattenbrokjes.

Maar toen werd het winter… en koud. En niemand in ons gezin kreeg het nog over z’n hart dat beestje buiten te laten. We dachten, als het koud wordt gaat ie vanzelf wel naar huis. Maar nee, hij bleek mauwen bij de deur.
Toen hebben we (ja ik moet hardop lachen nu), ons schuurtje omgebouwd :joy:. Met een kleedje.
Maar daar was het ook heel koud. En toen heeft m’n moeder (wat erg dit) een elektrische deken voor het beest gekocht :joy:. Die lag daar prins heerlijk :see_no_evil:.
Maar dat was nog te koud, en toen is er zo’n (oud) elektrisch kacheltje bij gezet.
Mijn vader vond dat we echt compleet doorgedraaid waren haha. Maar de druppel was toen de energie rekening kwam :sweat_smile:, die was ruim 2x zo hoog voor die hele periode :see_no_evil::joy:
M’n pa dacht dat ze zouden denken dat we hennep hadden ofzo. Heeft de dierenambulance gebeld, en weg moest Poekie (ja poekie🙃).

Tja. Die kat zal toch van iemand geweest zijn…

31 likes

Ik merk dat het zo verschilt per dag. Deze poll vul ik morgen weer anders in. Ik ben gewoon medium. Niet tevreden, niet ontevreden, niet blij, niet verdrietig. Wel erg ongeduldig en verveeld.

5 likes

Hmm misschien dat ik het aan pas naar vandaag! Is misschien makkelijker in te vullen haha

Je mag wel meer vermogen hebben hoor, je moet er dan alleen belasting over betalen. En dat vind ik wel terecht. Die belasting stelt trouwens ook geen reet voor, als je 50.000 eigen vermogen hebt kun je daar best 100 euro belasting over betalen hoor. En volgend jaar is de grens sowieso opgehoogd naar 50.000.

4 likes

Normaal op vrijdag had ik altijd les, maar sinds gister niet meer.
Dus nutteloos, verveeld en vermoeid vandaag

1 like

Vanaf 2021 is dit 50k. Daarna ga je van 50k tot 100k met ‘rendement’ rekenen, in dit geval 1,9% van het bedrag vanaf 50k, en daarvan dan 31% inkomstenbelasting betalen. Bij precies 100k is dit dus 293 euro. Als je zoveel geld hebt zijn er toch wel ergere dingen in de wereld? Daarnaast is je rendement waarschijnlijk een stuk hoger. Snap het gezeik met die vermogensbelasting niet zo.

Edit: zie nu jouw edit. Met huurtoeslag vind ik het wel terecht dat er een maximum vermogen is. Natuurlijk niet te laag, je wil ook dat mensen een beetje kunnen sparen om misschien te verhuizen + een buffer te hebben, maar ook weer niet te hoog :slight_smile:

3 likes