Stel je persoonlijke vraag #23

Ik heb zelf dyscalculie en haal getallen heel erg door elkaar. Als iemand 64 zegt kan dat magisch 46 worden :ok_hand:t2:
Dus gewoon niet doen als je wil dat je ooit terugbel :joy::sweat_smile:

De grootste error heb ik als ik m’n telefoonnummer opnoem “06 1 2 3 4 5 6 7 8” en ze dan ter controle dat checken met “06 12 34 56 78”. Dan heb ik echt geen idee :crazy_face::see_no_evil:

3 likes

Ik ben nieuwsgierig, ook omdat we al veel te lang in de covid sferen zitten

Hoe voel jij je vandaag?

• Blij
  • Bang
  • Bedroefd
  • Energiek
  • Vermoeid
  • Verveeld
  • Boos
  • Tevreden
  • Ontevreden
  • Nutteloos

0 stemmers

• Verward
  • Geliefd
  • Eenzaam
  • Verliefd
  • Dankbaar
  • Geduldig
  • Ongeduldig
  • Veilig
  • Zelfverzekerd

0 stemmers

Haha ja vrees van wel.
Wij hadden zo’n aanloop kat en mijn broertje en ik vonden het wel een goed idee om na een BBQ het beestje wat vis te voeren :upside_down_face:.
Nou die ging dus nooit meer weg. Hij kwam elke dag en wij lekker stiekem door voeren dat beest (m’n ouders wisten dat heel lang niet). En na een paar weken stond ie een aantal keer per dag bij ons voor de deur. Hij mocht niet naar binnen want mijn broertje is hartstikke allergisch :see_no_evil:
En op den duur sliep ie ook op de tuinstoel buiten. Hij ging überhaupt zelden nog weg? Of Naja, hij ging wel maar kwam altijd terug op z’n vaste plek slapen. Ook ‘s nachts.
M’n moeder werd t zat dat we de rosbief opvoerde aan dat beest dus ze kocht zelfs (onder lichte dwang) kattenbrokjes.

Maar toen werd het winter… en koud. En niemand in ons gezin kreeg het nog over z’n hart dat beestje buiten te laten. We dachten, als het koud wordt gaat ie vanzelf wel naar huis. Maar nee, hij bleek mauwen bij de deur.
Toen hebben we (ja ik moet hardop lachen nu), ons schuurtje omgebouwd :joy:. Met een kleedje.
Maar daar was het ook heel koud. En toen heeft m’n moeder (wat erg dit) een elektrische deken voor het beest gekocht :joy:. Die lag daar prins heerlijk :see_no_evil:.
Maar dat was nog te koud, en toen is er zo’n (oud) elektrisch kacheltje bij gezet.
Mijn vader vond dat we echt compleet doorgedraaid waren haha. Maar de druppel was toen de energie rekening kwam :sweat_smile:, die was ruim 2x zo hoog voor die hele periode :see_no_evil::joy:
M’n pa dacht dat ze zouden denken dat we hennep hadden ofzo. Heeft de dierenambulance gebeld, en weg moest Poekie (ja poekie🙃).

Tja. Die kat zal toch van iemand geweest zijn…

31 likes

Ik merk dat het zo verschilt per dag. Deze poll vul ik morgen weer anders in. Ik ben gewoon medium. Niet tevreden, niet ontevreden, niet blij, niet verdrietig. Wel erg ongeduldig en verveeld.

5 likes

Hmm misschien dat ik het aan pas naar vandaag! Is misschien makkelijker in te vullen haha

Je mag wel meer vermogen hebben hoor, je moet er dan alleen belasting over betalen. En dat vind ik wel terecht. Die belasting stelt trouwens ook geen reet voor, als je 50.000 eigen vermogen hebt kun je daar best 100 euro belasting over betalen hoor. En volgend jaar is de grens sowieso opgehoogd naar 50.000.

4 likes

Normaal op vrijdag had ik altijd les, maar sinds gister niet meer.
Dus nutteloos, verveeld en vermoeid vandaag

1 like

Vanaf 2021 is dit 50k. Daarna ga je van 50k tot 100k met ‘rendement’ rekenen, in dit geval 1,9% van het bedrag vanaf 50k, en daarvan dan 31% inkomstenbelasting betalen. Bij precies 100k is dit dus 293 euro. Als je zoveel geld hebt zijn er toch wel ergere dingen in de wereld? Daarnaast is je rendement waarschijnlijk een stuk hoger. Snap het gezeik met die vermogensbelasting niet zo.

Edit: zie nu jouw edit. Met huurtoeslag vind ik het wel terecht dat er een maximum vermogen is. Natuurlijk niet te laag, je wil ook dat mensen een beetje kunnen sparen om misschien te verhuizen + een buffer te hebben, maar ook weer niet te hoog :slight_smile:

3 likes

Zo heeft iemand verderop in mijn straat ook mijn kat gejat. Kan er 20 jaar later nog steeds boos en verdrietig over worden.

Ja ze moet echt Van ver gekomen zijn. Want we hebben wel geflyerd enzo! En ook op amivedi gezet & gekeken; Maar niemand?
Was ook niet gechipt - maar dat was 15-20jr geleden ook niet gebruikelijk denk ik…

Hoe zijn jullie er uit eindelijk achter gekomen waar de kat was?

M’n ouders zagen haar op een gegeven moment steeds bij een vrouw in de tuin zitten en later in het raamkozijn. (Was echt 6 huizen verder ofzo). Mijn moeder heeft haar er nog een keer op aangesproken en toen zei ze dat ze dacht dat het een zwerfkat was. Niet lang daarna gingen we verhuizen naar een andere stad en hebben m’n ouders haar daar achtergelaten. Ik was toen 9 jaar en zie dit nog steeds als het grootste onrecht dat mij ooit is aangedaan.

5 likes

:scream: waarom hebben ze haar niet meegenomen?

Onze kat overleed tot ik 8-9 was en dat was echt mega intens. Ik vond dat echt een wereldramp😬

1 like

Ja we hadden er nog 2 en dat vonden m’n ouders wel genoeg dus kwam wel goed uit voor ze. Nu ik dit schrijf vraag ik me af of mijn moeder niet gewoon in het complot zat :pouting_cat:

10 likes

Aahh iets om tot de bodem uit te zoeken :see_no_evil:

1 like

Lotte van lottelovesbeauty heeft wel eens verteld dat zij ook zo aan hun kat kwamen: er kwam steeds een poes aanlopen bij hun huis, en toen kwamen ze erachter dat die van de overburen was? Die kon volgens mij ook bijna nooit bij zijn eigen huis naar binnen.
En uiteindelijk gingen die buren verhuizen en toen hebben ze die poes achtergelaten (volgens mij wel eerst gevraagd of de moeder van Lotte voor haar wilde zorgen, maar dat weet ik niet meer zeker)

1 like

@Boomkat jullie woonde niet tegenover deze moeder van Lotte Hahaha?

4 likes

Moet de regering vanaf morgen een spannende toon/lied door heel Nederland laten afgaan elke keer als de avondklok ingaat?

• Ja Cool!
  • Nee echt kut
  • Ik ben neutraal

0 stemmers

27 likes

Ja dit wil ik zo graag

9 likes

Ja wel zonder psychopaten plz

1 like