Stel je persoonlijke vraag #23

Met een mini wattenstaafje

https://www.instagram.com/p/CKVp9onlKhI/?igshid=yo7eksrl14dn

1 like

Dat is toch gewoon kaarsvet/was

2 likes

Ik ben daar ooit eens geweest in dat ronde ding op een piet. Vond dat wel leuk. En de straatjes achter de boulevard zagen er in mijn herinnering wel iets gezelliger en pittoresker uit dan die op de foto

Ja en het coolste hieraan is dat ik een rechtszaak tegen de belastingdienst heb gewonnen.

Ging over huurtoeslag, kon m’n ogen niet geloven toen ik las dat ik gelijk had gekregen

46 likes

Ik had recht op huurtoeslag en na jarenlang heen en weer getrek werd het onrechtmatig teruggevorderd via m’n zorgtoeslag (die werd gewoon maanden niet uitgekeerd).

Toen ben ik een zaak begonnen, omdat ik er 100% zeker van was dat ik er echt recht op had. Als ik het niet zeker had geweten, had ik dat nooit gedurfd. Maar het zat me niet lekker dat het tegen de belastingdienst was natuurlijk.

Het ging erom dat er zogenaamd een derde rijke persoon op dat adres had gewoond destijds, maar die woonde daar echt niet. Dus verklaringen van de buren verzameld en geprobeerd die persoon op te sporen. Uiteindelijk had ik bewijs dat hij in Frankrijk woonde. Maar denk dat ik de zaak won toen die man van de belastingdienst zei ‘ik heb de hele woning online bekeken en die woning kwam ĂŒberhaupt niet in aanmerking voor huurtoeslag!’ (noodgreep van hem, was gewoon wel zo) en ik zei ‘maar dan heeft u aan de hand van al die foto’s toch ook kunnen vaststellen dat er niet eens een derde persoon ergens kon slapen?’. Toen was die man nogal in verlegenheid gebracht.

66 likes

Dat is net zoiets dat je een verwende kleuter na zijn driftbui z’n zin geeft. Hoop echt dat ze iedereen in de rellen streng aanpakken.

19 likes

Laat nog maar wat vroeger ingaan juist, verdiende loon

24 likes

Heb het teruggekregen. Vond van alle misstappen het ergst dat ze het terugvorderden door de zorgtoeslag gewoon maanden niet uit te keren, terwijl we nog erover in discussie waren. Wacht dan eerst af wat daaruit komt, voordat je als instantie je geld terughaalt. Maar zij denken net andersom natuurlijk.

3 likes

Sorry alleen voor :netherlands:

Staande gehouden wegens avondklok
  • Ja, één keer
  • Ja, al vaker
  • Nee, maar ik hoef de deur ook niet uit voor een essentieel beroep/de hond of een andere reden
  • Nee en ik moet wel naar buiten na 21:00 om wat voor reden dan ook

0 stemmers

Het is pas 2 dagen :joy:

15 likes

Ja maar ik was gisteren al gelijk aan de beurt, dus was nieuwsgierig

Ze waren wel veel aan het controleren de eerste avond, en meerdere collega’s uit de nacht waren ook al gecontroleerd.
Ik vond het wel opvallend dat het deze avond alweer drukker was op straat.

Je moet nooit zwichten voor dit soort terreur vind ik

7 likes

Heb vriendinnen in de zorg met nachtdiensten, ook al is het pas 2 dagen ze zijn allemaal al staande gehouden. Één van hen zelfs met zwaailichten en al

Ik ben niet echt overtuigd van het nut van de avondklok, maar ik hoop echt niet dat ze het nu onder druk gaan afschaffen. Dan leer je ze alleen maar dat als je het ergens niet mee eens bent je gewoon moet rellen. Zelfde met die verwende kleuters van een boeren op tractors.

54 likes

Ik woon in een woning en krijg wel huurtoeslag, maar het is niet via WoningNet maar een andere makelaar, is dan officieel wel sociaal geloof ik maar dus niet via die wachtlijst.

Vind het ook echt jammer dat m’n ouders niet de urgentie kenden van je inschrijven op zo’n site, vond zelf destijds 50 euro best veel en heb me toen ook pas op m’n 22e ingeschreven ipv m’n 18e. Sta nu steeds op plek 400 of 500 ofzo dus gok dat ik pas over 10 jaar aan de beurt kom.

3 likes

Nee maar zag gisteren wel live een aanhouding op straat en daarna gingen ze eigenlijk achter elke rijdende auto aan.

maar eigenlijk, die werkgeversverklaring is ook wel heel makkelijk na te maken? Pas als ze dan gaan navragen bij een instantie (wat in de nacht al niet zou kunnen) komen ze erachter dat hij vals is

1 like

Ik zou echt iedereen aanraden om in een of meer steden voor sociale huur ingeschreven te blijven staan. Ook als je gaat samenwonen, kopen, trouwen etc. Het kost bijna niks om ingeschreven te blijven en het kan zomaar dat je het ooit nodig gaat hebben. Mijn moeder heeft zich pas ingeschreven toen mijn ouders zouden gaan scheiden en toen stond ze natuurlijk veel te kort ingeschreven om een kans te maken. Ook al denk je dat zoiets je niet overkomt, blijf gewoon ingeschreven of schrijf je nu in. Het is een soort verzekering voor als je het ooit wel nodig hebt. Je kan ook zomaar je baan verliezen.

41 likes

Ja dit zie ik nu ook bij mijn ouders en dat heeft mij echt ervan overtuigd om mijn inschrijving altijd aan te houden ongeacht huidige situatie. Je weet nooit hoe het leven loopt en met deze lange wachttijden is het echt nodig dat je jaren ingeschreven staat.

2 likes