Stel je persoonlijke vraag #23

En de bloemetjesmarkt :joy: niet te doen joh, zo druk dan

Edit: ohh dat is op goede vrijdag zeker? :joy:

2 likes

Haha yep, dat is goede vrijdag. Moest toen altijd werken in de horeca en ik sprak dan echt alleen maar Duits de hele dag. En een zooi dat ze achterlieten… niet te doen.

2 likes

Het gebruik van politiehonden is dierenmishandeling

• Beetje eens
  • Helemaal eens
  • Beetje oneens
  • Helemaal oneens

0 stemmers

1 like

Als jij naar een vakantiehuisje gaat waar een keuken is en je gebruikt bijv een bord uit de kast, ga je dat dan eerst afwassen?

• Ja
  • Nee
  • Alleen als er geen vaatwasser is

0 stemmers

Ik ben ook wel benieuwd waarom mensen het geen dierenmishandeling zouden vinden.

Hoelang stond jij ingeschreven bij woningnet voordat je een woning kreeg? Oja en ook benieuwd of het een lotingwoning was of via de normale inschrijving.

Woningbouw
  • 1-12 maanden
  • 1-3 jaar
  • 3-6 jaar
  • 6 jaar of langer
  • ik wacht nog steeds

0 stemmers

1 like

Op mijn 18e moest ik me van mijn ouders inschrijven en toen ik 25 was stond ik op 1 bij mijn huidige woning. Nja eigenlijk 12 maar de 11 mensen voor me hebben het afgewezen/zijn afgekeurd :woman_shrugging:t4:

1 like

Omdat ik een bepaalde mate van dieren ā€˜gebruiken’ niet per se dierenmishandeling vind. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik er weinig van af weet hoor, maar dat een dier ingezet wordt en het daarbij soms niet zo prettig heeft vind ik niet per se mishandeling.

2 likes

9,5 jaar en nog steeds kansloos :sob:

(Ben ook boos op 18-jarige littlenumbers die het niet nodig vond om zich direct in te schrijven. Had m’n leven/woonsituatie op mn 31e toch anders voorgesteld…)

6 likes

Ik ben echt van mening dat ā€œworking dogsā€ zoals herdershonden juist werk nodig hebben, daar zijn ze voor gefokt. Zoveel mensen met husky’s, border collie’s, Australian cattle dogs in huis die zich vervelen, destructief worden en gedragsproblemen hebben. Maar dit is misschien een impopulaire mening.

Maar ik moet zeggen dat ik dan denk aan politiehonden die bijvoorbeeld drugs of bommen opsporen. Dat lijkt me geen mishandeling. Maar ik weet niet precies wat politiehonden allemaal doen, als ze echt in gevaar zijn of gewond raken vind ik het wel zielig.

7 likes

Haha nou nu tien jaar ingeschreven maar dat is echt niet genoeg, zeker niet in Amsterdam :roll_eyes:

1 like

Als het niet zo vreselijk ellendig zou zijn zou ik de antwoordopties in deze poll bijna aandoenlijk vinden. Denk dat op heeel veel plekken de wachttijd langer is dan 6 jaar, al dan niet aanzienlijk

12 likes

Woon in een dorp in Limburg en stond 8 jaar ingeschreven en nog was ik tweede (maar de eerste had al wat lopen dus hurray for me).

Zelfs voor bepaalde (grotere/zelfstandige) studentenwoningen was 6 jaar niet genoeg, tegen de tijd dat ik daar genoeg wachttijd voor zou hebben gehad was ik afgestudeerd.

2 likes

Ik laat mijn inschrijving gewoon doorlopen, ookal reageer ik niet en heb ik teveel inkomen nu. Vind het een fijn idee om een lange inschrijving achter de hand te hebben als het ooit nodig mocht zijn.

15 likes

@littlenumbers Ja herkenbaar. Baal daar nu zo van. Maar als 18jarige vond ik €15 heel veel geld en besteedde ik dat liever aan andere dingen :cry:

@Lemongrab Ja dat dacht ik ook. Maar als ik het dan met anderen, en dan eigenlijk alleen mensen die een aantal jaar ouder zijn dan ik (35+) over mijn situatie heb dan vindt iedereen de wachttijd reuze meevallen want de zus van hun buurman had binnen no time een woning.

En mijn gemeente doet niet aan lotingwoningen, ook echt mega kut.

1 like

ik blijf eindeloos op lotingwoningen reageren, maar ook dat is kansloos haha. Varieert van 300-400 reacties tot 3000 op 1 appartement. Wie weet heb ik ooit een keer geluk

Bij ons idd ook rond de 2500-3000 reacties op lotingwoningen… toch niet te doen!

Ik stond ongeveer 5 jaar ingeschreven. Uiteindelijk heb ik een lotingwoning (appartement) gekregen (stond op 1 :scream:). Bij het reguliere aanbod stond ik toen vaak tussen plek 5 en 10.

Nu sta ik bijna 6 jaar ingeschreven en ben opzoek naar een eengezinswoning, maar ik merk dat de wachttijd voor een woning flink opgelopen is.

Edit: O ja en de wooneisen zijn strenger geworden. Als stel maak je meer kans op een eengezinswoning en als stel met een kind nog meer kans.

1 like

Weet iemand of er een kans is dat ik straks hoger eindig als ik bevallen ben?

(Woon op 12 vierkante meter boven een kroeg dus wil hier zo snel mogelijk weg…)