Stel je persoonlijke vraag #23

Klopt, maar ik vind t enorm onbeleefd om daar vanuit te gaan en dan mensen aan te spreken dat het asociaal is als ze geen mondkapje op willen doen en als er dan gezegd wordt dat ze medische redenen heeft dat er wordt gezegd ‘dat maakt me niet uit’. Echt onbeleefd. Je hebt geeen idee naar iemands medische achtergrond en reden.

Eerlijk gezegd ik heb geen idee. Hebben er nooit een big deal van gemaakt. Heb maar gestemd voor een maand (tijd dat we gedate hebben voordat we officieel wat kregen)

Wij kregen in de tijd een relatie dat er nog msn werd gebruikt. Toen zei hij altijd hsvvj en wjnmk :joy::joy:

Vorige week liep iemand op 2 krukken, zonder mondkap de AH in. Hij was niet alleen, want ja duw maar eens een kar zonder handen?? Werd door een medewerker aangesproken, het antwoord in de strekking van: ‘ik kan er geen dragen’. Het eerste dat ik dacht was: de fuck gast, je kunt GEEN boodschappen doen zonder handen/mandje/karretje? En geen mondkapje op? Bok op en wacht buiten? Ben sowieso een pessimist maar gokje was dat hij best een mondkapje op zou kunnen maar gewoon niet wilde.

Zou mensen er zo graag op aanspreken maar ik wil ook geen kruk oid in mijn bek dus ja dan maar vies kijken. Maar dit was de eerste persoon die ik in een winkel zag zonder mondkapje.

3 likes

Nou ja het ligt eraan hoe je het vraagt / mensen aanspreekt toch? Als dat op een normale toon kan, dat is daar toch niks onbeleefds aan?

Ik zeg niks, omdat ik het niet durf (wat ik anders vind wanneer mensen zich niet houden aan die 1.5 meter lijnen in de winkels, dan doe ik t wel). Zou willen dat ik het wel deed eigenlijk.

1 like

Niks omdat ik totaal geen zin heb om mijn energie te verspillen aan wappies en in discussie te gaan.

En reden 2 inderdaad vanwege medische redenen maar ik denk dat die groep heel klein is.

7 likes

Ik vind het onbeleefd omdat vraagt naar iemands medische toestand, als niet winkelmedewerker vind ik dat niet jouw taak. En al helemaal als er zoals in dit geval gereageerd wordt met dat dat haar niks uitmaakt. Heel bijzonder.

Ja, dit. Mijn schoonvader heeft echt zware bronchitis en heeft het wel wat benauwd met mondkapje maar toch doet hij hem op. Doet gewoon extra snel boodschappen. Denk dat er echt heulll weinig mensen echt er geen kunnen dragen. Maar dan heb je bijna een zuurstoffles op je rug hangen denk ik zo. Je kan dan trouwens ook ervoor kiezen om te bestellen.

16 likes

Yes you go! :sparkles:

1 like

Wauw wat knap van je schoonvader! Ik ben perfect gezond en krijg het al vet benauwd in de supermarkt. Nu is het ook altijd ontzettend druk daar en houdt niemand afstand (echt vreselijk), dus sta je alleen al een kwartier in de rij. Maar in zijn geval zou ik het al helemaal snappen dat je dat niet op doet. Maar goed, ook moeilijk dilemma als je de kans op ontvanger/overbrenger zijn zoveel mogelijk wil verkleinen.

1 like

En als je wel echtttt geen mondkapje kan dragen voor een kwartier boodschappen maar wel de maatregel steunt kan je toch een faceshield dragen, bijvoorbeeld.

7 likes

Denk dat het misschien ook deels voor mensen met mentale issues lastig is. De supermarkt is voor mij bijvoorbeeld vaak best een uitdaging, paniekaanvallen enzo, en een mondkapje is op zulke momenten wel behoorlijk kut. Heb hem zelf altijd op maar kan me voorstellen dat als zulk soort klachten nog een tikkeltje heftiger zijn het echt wel lastig is. Ik spreek mensen er dus ook niet op aan, maar ik geloof direct dat er heel veel misbruik van gemaakt wordt

5 likes

Ik krijg ze ook inderdaad in het kader van “de “leuke bijkomstigheden” van een kind”.
Ook wel eens foto’s dat een kind alle melk eruit heeft gespuugd en alles onder zit. Gadverdamme.
Of dat een kind een schone luier krijgt op een random plek. Omdat het dan zo gek is, moeten wij het zien ofzo.

Ik kan me niet voorstellen dit ooit te sturen.

Niet direct toch, je spreekt iemand aan op gedrag wat afwijkt.

Geen idee welke medische noodzaak je hebt om niet ff een mondkapje op te doen, wanneer je daaraan ‘voldoet’. Maar lijkt me niet op een groot percentage echt van toepassing (die ook niet online zouden kunnen bestellen oid). Bij de typische sjaan en Bep die in de koffiehoek nog lekker aan t buurten zijn - of ene Piet die zonder mondkapje over me heen gaat hangen terwijl ik kaas pak omdat ie nog geen 2 sec geduld kan hebben om te wachten heb je sowieso al lak aan de regels.

2 likes

Ik heb zelf idd ook last van paniekaanvallen, maarja dan loop ik of weg of ik zou ervoor kunnen kiezen om mijn vriend te sturen (of bestellen). Ik zou dat niet het probleem van anderen willen maken.

5 likes

Met 6 maanden zei hij het. Toen we al in bed met licht uit gingen slapen, uit het niks. Ik dacht van te voren dat ik het eng zou vinden, het horen en zeggen. Maar ik vond het juist leuk!
Ik zei trouwens wel na 2,5 maand love you en dat gebruiken we nog steeds wel vaak (itt ik houd van je) Maar dat is meer bij het gedag zeggen of in een appje vlak voor het slapen. Zoals ik dat ook app naar familie/vrienden.

Welkom in Nederland. Genoeg wappies hier die daar moeilijk over doen. Net zoals alle rellen nu in steden. Ze moeten altijd iets klagen over de maatregelen

17 likes

Jaa wij hebben in Nederland wel regels maar als je komt met een kut exuus dan hoef je je er niet aan te houden.

5 likes

Ja heb je zeker een heel goed punt hoor! Maar omdat de discussie (deels) ging over situaties waarop de uitzondering wel of niet van toepassing zou kunnen zijn leek het me wel relevant om even te noemen

1 like

Zullen we van gekkies ruilen?

1 like

Ik vind dit er eigenlijk juist minder eng uitzien dan oneindig veel ‘niks’ onder water

9 likes