Stel je persoonlijke vraag #23

Qua drinken iig sommige cocktails. Vind €5 cocktails in een viezige achterafstraat vaak net zo lekker als €20 cocktails in een fancy barretje.

Maarrr ook wel eens een uitzondering gehad die de regel bevestigde

8 likes

Omdat een kutsfeer echt heel vermoeiend en demotiverend is. Dan zou ik hopen of inzetten op doorgroeien binnen de leuke organisatie. Zo’n project is denk ik toch maar tijdelijk, tenzij het doen van het project er voor kan zorgen dat je vervolgens weer leukere banen binnen een leukere organisatie kan krijgen.

7 likes

Ik heb een aantal verschillende banen gehad de afgelopen jaren. Wel soortgelijke functies maar in verschillende branches en omdat de bedrijven nooit helemaal aansloten bij mijn interesses ben ik altijd snel verder gaan solliciteren. Nu werk ik dus in de branche die helemaal past bij mijn interesses en heb ik echt een super leuke functie. Echt de droomfunctie die ik al een paar jaar voor ogen had eigenlijk. Maar het bedrijf is zó saai. Ik mis leuke collega’s waarmee ik kan lachen, waarmee ik uit werk een borrel ga drinken of een hapje ga eten. Dat je een geintje met elkaar uit kunt halen. Alles is zo serieus en er is letterlijk niet één collega met wie ik een klik heb. En nu overweeg dus toch om weer verder te solliciteren, ook al is de functie super leuk.

1 like

Ik heb ongeveer hetzelfde werk dat ik nu doe gedaan bij een bedrijf waar ik de collega’s niet zo heel leuk vond. Raar achterbaks sfeertje hing er. En achteraf was ik daar helemaal niet blij mee. Had het toen niet zo door, omdat ik niet beter wist. Maar toen ik ging werken waar ik nu werk voelde het echt alsof ik in een warm bad terecht kwam. Mijn collega’s zijn stuk voor stuk relaxt en vriendelijk en ik heb zelfs een paar vriendinnen eraan overgehouden die ik buiten werk om veel zie (als het ammel mag he) en spreek.

Dat is me echt zoveel waard nu. Ik zou zelfs prima nog de allersaaiste klusjes doen voor dit bedrijf.

3 likes

Ik heb telegram alleen maar om met mijn vriend te praten, zo debiel. Hij heeft ook gewoon WhatsApp maar ja.

Je bent 25 en moet je universitair docent van 28, met wie je een vrij informele omgang hebt, maar het is wel nog steeds je docent, een mail sturen. Welke persoonsvorm gebruik je:

• u
  • jij

0 stemmers

In gebruik dezelfde aanspreektermen als voor een andere docent. Zijn leeftijd zou niet moeten uitmaken.

Bij een klant heb ik dat ook, we spreken iedereen aan met geachte heer, mevrouw en het is is niet omdat die klant 19 is dat ik eens zou veranderen naar Beste of dag… u/je

6 likes

Het gaat me niet om de leeftijd, maar dat je aangeeft op een informele manier met diegene om te gaan. Ik zou iemand van 70 met wie ik informeel omga ook tutoyeren.

Verder eens met @Daelyss. Ik ging vroeger om met (veel) oudere mensen en toen gingen we ergens wat drinken. Bij iedereen werd gevraagd “wat wilt u te drinken? En u?”, kwam ze bij mij (22 toentertijd) “en wat wil jij?” Vond ik echt heel onbeleefd, het was zo’n contrast.

6 likes

Maar ik heb wel gemerkt dat ik in gesprekken wel switch ook al is het vooral jij. Dat is dan als ik echt iets serieus wil bespreken dan heb ik wel de neiging om te switchen naar u. Weet niet waarom, misschien om duidelijk aan te geven dat het zakelijk is nu?

Edit: maar nu gaat het om email en volg ik dezelfde gedachten gang als @Kauai oh en ook haar edit2, haha.

2 likes

Inmiddels al 6 jaar geen alcohol meer gehad. :sunglasses:

4 likes

Jaaa ik heb wormen die mn groenafval omzetten in vruchtbare aarde. Laf mn wormen, mn harde werkers :smiling_face_with_three_hearts:

Edit: oh je bedoelt zeker van die wormen in je ontlasting? Nja heb ik ook gehad :joy:

20 likes

Lieve mensen die nee stemmen, als je als kind in de zandbak hebt gespeeld heb je wss op een moment wel wormen gehad xx

7 likes

Hoe was jouw dag gisteren? 1-10

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Hoe is je dag vandaag? 1-10

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

En waarom ga je dan niet?

Ik kan niet digitaal een afspraak maken bij de tandarts en durf niet goed te bellen hahaha gênant. En omdat ik echt in december nog 2 gaatjes heb laten vullen dus heb ook geen zin in nog een rekening maar ja dat slaat nergens op want waarschijnlijk maak ik het alleen maar erger door te wachten.

1 like

Zit hier een lelie tussen? Heb deze voor mijn vriendin besteld maar we hebben een kat en mijn kennis van bloemen is dramatisch.

3 likes

Ja rechtsboven (die eruit ziet als een banaan op deze foto)

11 likes

Ohh dankjewel! Dus die een beetje groenwitgelig is en lang, ik zal 'm eruit trekken.

1 like

Anaal lijkt me wel prettiger dan via de neus of keel, maar zoveel gedoe joh. Moet je dan met je reet uit je raampje hangen of? Ik denk dat het testen dan nog langer gaat duren.

73 likes

Ja klopt! En pas op met de stampers die erin zitten, dat poeder wil nog wel eens afgeven op je kleding.

1 like

Close call wel tussen keel en anaal.

Zonder context krijgt deze zin direct een heel andere lading :sweat_smile:

11 likes