Stel je persoonlijke vraag #23

Enige keer dat ik naturel chips eet. Zonder dip vind ik ze saai.

Uit welk deccenium komt de beste muziek?

• Jaren 50
  • Jaren 60
  • Jaren 70
  • Jaren 80
  • Jaren 90
  • Jaren 2000 - 2009
  • De afgelopen 10 jaar en heden
  • Anders

0 stemmers

Die smaak is toch gewoon te koop in Nederland?

Deze door een bekertje crème fraîche roeren en dan bij je burritos (of tortillachips) eten.

8 likes

Zachte knoflook smaak?! Pussy saus. Geef mij keiharde knoflook smaak

6 likes

Je moet het ook totaal niet zien als aioli of knoflooksaus, ik ben normaal gesproken ook van ’ 2 teentjes? oh doe maar 5’. Maar dit is gewoon een soort smaakversterker voor je crème fraîche.

1 like

Dat is de saus bij mijn schoonfamilie. Vriend vindt dat helemaal geweldig.
Die zakjes vliegen er doorheen met kerst als ze gourmetten.

Oke om hier op terug te komen (sorry dat het een dag later is :sweat_smile:).
Euthanasie zoals het nu in NL geregeld is, moet door een arts uitgevoerd worden. Zonder euthanasie zou je wat mij betreft ook waardig, zonder pijn en naar keuze in het bijzijn van naasten moeten kunnen overlijden dmv een pil van Drion. Dan pas heb je echt zelfbeschikkingsrecht, maar dit middel bestaat op dit moment niet. Er is wel het een en ander via internet te bestellen en ik ken ook enkele mensen die zo’n dodelijk middel in huis hebben voor als het moment daar is. Het vrij verkrijgbaar zijn van zo’n middel is natuurlijk ook niet wenselijk.

Voor een arts is een euthanasie heel belastend en ik zie het persoonlijk niet zitten dat de voorwaarden versoepeld worden. Daarnaast is euthanasie ip strafbaar (dood door schuld) maar wordt het achteraf getoetst en wordt je bij het voldoen aan de zorgvuldigheidseisen niet vervolgd. Ik denk dat hulp bij zelfdoding versoepeld moet worden en een pil van Drion ontworpen moet worden ipv de euthanasiewet aanpassen.

3 likes

Dit vind ik wel interessant. Je bent het dus wel eens dat iedereen recht heeft op de dood wanneer hij of zij wilt. Alleen vind euthanasie niet de juiste oplossing?
Wat je zegt is idd ook wel een dingentje dat je met jouw dood wens idd aan een dokter vraagt maar een einde aan mijn leven. En dat is ook niet niks.

Ja absoluut, en op een waardige manier zoals ze dat zelf willen. Je wil niet dat degene die jou vindt er een trauma aan overhoudt of dat het niet goed gaat en dat je veel pijn hebt bijv. Ook psychiatrisch patiënten wat mij betreft, al blijft het wel echt lastig mbt ‘uitbehandeld’ zijn. Bij chemo’s weet je op een gegeven moment wat de laatst mogelijke behandeling is, bij depressie niet. Maar dat is ook mijn werkveld niet.

Dit schrijf Drion zelf over zelfbeschikking en ik denk dat we het inmiddels niet meer alleen over ouderen hoeven te hebben. De wet Voltooid leven van oa Pia Dijkstra richt zich ook op 75+ers, daar ben ik het ook niet mee eens.

Mijn moeders werk heeft met euthanasie te maken en mijn vader is ethicus, dus wordt al 15 jaar bij mij ouders aan de keukentafel besproken.

2 likes

2003 of 2004 dacht ik :ok_hand:

Zouden jou voor en/of achternaam een goede naam zijn voor een designer merk.

• Mijn voor en achternaam zijn best een toffe naam voor een merk.
  • Alleen voornaam
  • Alleen achternaam
  • Nee

0 stemmers

Hoezo loopt @Bunnyslippers op in totaal 6 decennia te stemmen.

image

8 likes

Omg Tayto :heart_eyes: Doet me denken aan m’n jeugd in Ierland. Een zakje tayto’s en een glas red lemonade.

1 like

Ik gebruik graag al mijn opties en ben muzikaal breed onderlegd.

3 likes

Deze!!! Uit Indonesië.
Heel verwarrend omdat deze het uiterlijk van de NL naturelchips heeft, maar zoooo lekker! Ik wil nu chips, thanks y’all!

3 likes

Hahahaha met foto en al? Bijzonder dat ze dat zo tof vond, haha!

Mijn achternaam is meer iets voor een loodgieterbedrijf of zo. Ongeïnspireerd maar wel makkelijk foutloos te schrijven.

Als jouw achternaam voor iets anders gebruikt zou worden, welke optie zou dan het best passen? Dus niet wat je het leukst lijkt. ______ is je achternaam dan.

• Bakkerij _______
  • ____ Loodgieters
  • Bloemist ____
  • Yogacentrum ____
  • _______ Kappers
  • Snackbar (met lidwoord als die ontbreekt) _______
  • _________ waterzuiveringsinstallaties
  • Seksshop _______
  • Kinderkledingboetiek ______
  • Assurantie kantoor _______ & zoons
  • Logopediepraktijk _____
  • ________ & co koffiebranders
  • witgoedwarenhuis __________
  • ____________ occasions
  • Kinderdagverblijf ________
  • Ongediertebestrijdings BV ______
  • _________ Models
  • Tandartsenpraktijk __________
  • _________ Airways

0 stemmers

7 likes

Hahaha al deze dingen klinken zo debiel met mijn achternaam.

8 likes

Sorry, je kan geen wandelen cliché zijn. Misschien dan maar life coach worden dan kan alles :wink:

2 likes