Stel je persoonlijke vraag #23

Volgens mij werkt dat zo met stickers niet helaas, dan moet je ze of direct opslaan in whatsapp of via een andere app die je moet downloaden.

Haha ik heb dat aangevinkt op basis van aanname. Denk dat als iemand aan mijn buren zou vragen goh heb je wel eens iets bijzonders gemerkt aan Luipaard? Dat ze dan zullen zeggen nee hoor niks geks, gewoon een normale buurvrouw

7 likes

Ik had een palindroomdatum, 12-02-2021

Jongens, het is geen issue meer. 5 mei is voor ambtenaren wel een feestdag, dus geen optie hahah. Het wordt 14 mei.

27 likes

Qua cijfers is het niet zo boeiend maar ik ben jarig op internationale vrouwendag en dat vind ik wel heel leuk! Een geboren feminist :cool:

9 likes

Ik heb een paar stickers van @Evert (de man) en ik lach echt te hard als ik ze gebruik want ik voel me dan net een boomer.

1 like

Gebruik jij online vaak automatisch een uitroepteken wanneer dat eigenlijk niet per sé nodig is? (Bijvoorbeeld wanneer je reageert op een vraag)

• Ja!
  • Nee, ik heb dat afgeleerd
  • Nee, nooit gedaan

0 stemmers

bubvolen
Hebben jullie wel eens Hollandse klederdracht gedragen?

• Ja in Volendam!
  • Ja ergens anders
  • Nee, maar lijkt me wel lollig
  • Nee dank je

0 stemmers

Hebben jullie wel eens op vakantie klederdracht van dat land gedragen? Denk aan bijvoorbeeld een kimono in Japan.

• Ja, in mijn land van herkomst
  • Ja, in een vakantieland
  • Nee, maar lijkt me wel leuk
  • Nee, hoeft voor mij niet

0 stemmers

Wat @midheavenmoon zegt. In India kreeg ik een sari aan maar dat was vooral om te zorgen dat ik het zou kopen geloof ik.

1 like

Wel ooit bij het eindexamen feest van ds middelbare school door de stad gelopen in een drindl jurk. Hoeveel opmerkingen ik niet wel niet kreeg over bier.

1 like

Jaaa, in Korea, 2 keer!

Daar is het heel gebruikelijk dat mensen op toeristische plekken een hanbok (traditionele klederdracht) huren om daar in te lopen. Als je het huurt wordt je haar ook gedaan en krijg je mooi haarclipjes in! Vooral in traditionele wijken zie je hele families(juist vooral Koreaanse mensen) die zulke kleding horen en niks anders doen dan rondlopen en foto’s maken met de selfiestick! Vaak ook matchende outfits voor de mannen, vrouwen en kinderen.

Ik vond het echt geweldig en jammer dat wij Nederlanders niet trots gaan rondlopen in traditionele kledingdracht elke keer dat we naar de zaanse schans gaan :pleading_face:

3 likes

Ik moest ooit van de eigenaar van het gastenhuis onder lichte dwang traditionele kleding aantrekken.
Ik kan het even niet precies vinden maar het was zoals de rechter vrouw:

En dan met zo’n soort jurk

Alleen dan was die jurk van super goedkope synthetische stof gemaakt en veel te klein. Dus nu heb ik allemaal foto’s van mezelf als glanzende rollade, maar wel met masker op gelukkig. :+1:

20 likes

Vind het echt jammer dat klederdracht vrijwel verdwenen is uit Nederland. Zou het best gezellig vinden als we met zijn allen in een traditionele jurk een nationale feestdag vierden.

3 likes

Jaa daar en in Japan lijkt het me echt een beleving om zoiets te doen. En leerzaam!

1 like

Misschien als die iets gemoderniseerd zou worden of met leukere kleurtjes :joy:

Ik zat even te kijken welke bekende mensen er op mijn verjaardag jarig zijn. En dat zijn heel veel voetballers. Ik heb denk ik een roeping gemist.

1 like

Jazeker! En je mag het dan zelf uitzoeken!

Rn de andere keer dat ik het droeg was ie
De mega speciaal en leerzaam, maar daar mag ik nooit iets over zeggen(hoop dat dit benoemen wel mag, haha). Helaas!!

Ik zag daar trouwens ook een groepje jonge jongens die de vrouwelijke variant aan hadden(een jurk) ipv mannelijke, inclusief vlinders in hun haar. Ik vond het vet dat ze dat gewoon deden!

2 likes

Ik heb echt bíjna een sari meegenomen uit India. Was zo’n prachtig stuk, koningsblauw, met goud echt waanzinnig. Kijk nog steeds de foto wel eens terug waarop ik hem aanheb. Maarja ik zie mezelf al hier in Nederland naar kantoor gaan in het ding :+1:

4 likes

Anders: Ik heb 10 jaar lang geholpen in een weggeefwinkel (zat in mijn huis) en ik heb 1x per week een hele tijd voedselbank gedaan daar. Was geen officiële voedselbank, wij kregen het van allemaal winkels (gingen dan eerst overal alles ophalen) en deelde het dan 3x per week weer uit.

Zodra corona (zo goed als) voorbij is wil ik kijken of ik bij de ouderen aan de overkant van de straat vrijwilligerswerk kan doen 's middags. Ga ik eerst 's ochtends werken en dan 's middags daar. Lijkt me wel wat maar is nu de tijd niet voor.

2 likes

Bij ons niet. Ik wil niet gratis hoor, maar ze geven aan dat er geen huwelijken worden gesloten in het stadhuis die dag. Maar 14 mei is ook prima, heb nu alles verplaatst naar die datum, komt vast ook goed.

1 like

Ik deel mijn verjaardag met Ian McKellen. Ik heb mijn roeping tot gandalf gemist denk ik.

1 like