Stel je persoonlijke vraag #23

Hier ook één waarbij dit bijdroeg aan dat de relatie niet werkte

Ja ik snap dat ook wel goed hoor. Vooral als je met iemand wil settelen en serieus met iemand wil zijn

Ik zou het vooral vervelend voor hemzelf vinden dat hij blijkbaar zo ongelukkig is met zijn studie of baan. Misschien dat dat ook z’n weerslag zou hebben op onze relatie, maar ‘niet succesvol’ zijn is voor mij geen reden waarom ik minder van mijn partner zou houden

1 like

-weg-

Ik dacht aan iemand die echt niks uitvoert, de kantjes ervan afloopt etc. Maar 6 jaar over HBO doen beschouw jij als een enorm probleem?
Wie zegt dat hij het niet gaat afmaken? Die doemscenarios van dat je zonder diploma niks/veel minder kan. Zover is het nog lang niet.

Ik ben mild over studievertraging, vind dat echt geen probleem. Nog jaren genoeg in je leven om te werken.
En iemand kan er ook over zeuren maar dat iets hem blokkeert. Zoals faalangst oid. Zou het niet zo snel gooien op luiheid.

16 likes

Tsja dan vraag ik me toch af hoe gelukkig hij is met zijn studie. Ik heb zelf ook minstens 8 jaar geploeterd over mijn studie en deed naar de buitenwereld alsof ik het leuk vond. En liet mezelf dat geloven omdat iedereen om me heen zei dat je studententijd de leukste tijd van je leven is en mijn vrienden leken dat ook allemaal te vinden. Maar achteraf vond ik studeren eigenlijk superkut. En nu ik een grotemensenbaan heb steek ik daar wel veel energie in en geniet ik echt van mijn werk.

Maar goed, dat is vanuit mijn perspectief. En zullen inderdaad ook genoeg mensen zijn die gewoon lui en passief van aard zijn. En daar is niets mis mee. Maar als je een partner hebt die dat onaantrekkelijk vindt, dan pas je misschien niet zo goed bij elkaar. Wat is zijn reactie op jouw bovengenoemde frustratie?

1 like

Mwa nee ben het hier totaal niet mee eens. Je kan niet lekker matchen met je studies, of studeren is gewoon niks voor je, je wil heel graag iets worden maar de vakken die verplicht zijn kosten je erg veel moeite of je hebt gewoon andere concentratie- of motivatieproblemen.

Er wordt zo makkelijk gedaan om maar even te gaan studeren en je papiertje te halen. Terwijl echt niks hoeft te zeggen of je nou 9 jaar doet over je hbo bachelor of binnen 6 jaar je wo master hebt behaald. Studeren kan gewoon enorm lastig zijn, al is de studie nog zo makkelijk.

20 likes

Wanneer stuur je een kaartje oid als iemand gaat samenwonen?
Als ze de sleutel krijgen of als ze er ook daadwerkelijk in gaan wonen…?

-weg-

Ambitie zou geen dealbreaker zijn, maar wel de eigen verantwoordelijkheid die je er in neemt. Als je en zeurt en niet bereid bent om er iets aan te doen : dan is mijn geduld echt snel op.

4 likes

Weg

Als ze er daadwerkelijk wonen en je het naar hun nieuwe adres kan sturen. Is wel een leuk welkomstcadeautje en voelt logischer dan als ze nog niet echt samen wonen en nog moeten gaan klussen en verhuizen enzo!

2 likes

Met ons nieuwbouwhuis kregen we veel kaartjes na ontvangst van de sleutel. Kan ook komen omdat ik dat overal op social heb gedeeld want na 2 jaar wachten was ik overdreven gelukkig :joy::heart:

Hierdoor is de relatie tussen m’n ex en mij gedeeltelijk geëindigd. Hij zat alleen maar dagenlang te gamen nadat hij gestopt was met z’n tweede hbo en ik had een bijbaan en ging goed op de uni.

Joke’s on me, want ik ben later nog twee keer van studie gewisseld en heb ook maanden thuis gezeten. Hij heeft nu een goede baan en ik ook, maar ik had wel minder judgy kunnen zijn naar hem toe destijds.

5 likes

Weg

Als er morgen verkiezingen zouden zijn, wordt de vvd dan alsnog de grootste partij?

• Yup
  • Nee

0 stemmers

En met makkelijk weer 30+ zetels?

• Jazeker
  • Nee

0 stemmers

Is Jesse klaver mega irritant?

• Absoluut
  • Nee juist leuk en oprecht

0 stemmers

Als ‘t aan het forum ligt wordt Jesse Klaver MP :upside_down_face:

1 like

Gelukkig ligt het niet aan het forum 🤌🏼

33 likes

Als één van deze mensen premier moet worden, wie kies je dan? Los van hoe reël het is, gewoon qua persoon.

• Mark Rutte
  • Geert Wilders
  • Wopke Hoekstra
  • Sigrid Kaag
  • Jesse Klaver
  • Lillian Marijnissen
  • Gert Jan Seegers
  • Lodewijk Asscher
  • Kees van der Staaij
  • Thierry B
  • Henk Krol
  • Farid Azerkan