Stel je persoonlijke vraag #23

Ik weet niet of ik er ouder uit zou zien met grijs haar, maar ik vind het gewoon niet mooi voor mijzelf. :woman_shrugging:t4: Denk ik tenminste want ben (nog) niet grijs.

Een paar dagen voor mijn 30ste verjaardag vond ik mijn eerste grijze haar. Nu 4 jaar later heb ik er max een stuk of 5. Vind het wel best zo. Het valt niet echt op en ik heb geen zin om mijn haar te verven.

Ja, alsof ik zelf nooit in de spiegel kijk. Vertel eens wat nieuws.

2 likes

Eens. Vind het jammer dat het zo normaal en vanzelfsprekend is om je haar te verven als je grijs wordt. Van de week was Klazien Schaap op tv en ze ziet er jong uit, maar is wel grijs en dat vond ik zo tof. Ik vond het wel ‘jammer’ dat ik dacht ‘o, tof dat ze haar grijze haren laat staan’, want als het normaal was zou die gedachte niet in me opkomen.

1 like

Zoo mijn vriend staat ook altijd op scherp als ik iets over z’n haar zeg. Dan zie ik gewoon z’n oren spitsen en priemende oogjes. Hij wil alleen maar lof erover horen en niks over de opkomende inhammen en dunner wordende bovenkant.

3 likes

Als er ooit weer een Elfstedentocht komt fierljep ik zo nodig de grens over. It giet oan!

13 likes

Grijze haren vind ik echt mooi. Op de hogeschool zat ik bij iemand in de klas die allemaal losse grijze haren zat. Leek net alsof ze bij de X-Men hoorde

8 likes

Ik heb ook welgeteld 3 grijze haren die ik er eens in de zoveel tijd uittrek met een pincet, maar eigenlijk alleen omdat ik bijna zwart haar heb en ze aan de voorkant zitten, dus je ziet ze goed. Geen idee wanneer ik ze kreeg, ik ontdekte het toen ik 26 was en mijn haar weer deze kleur had geverfd. Daarvoor wekelijks mijn haar geverfd, dus ze kunnen er al jaaaaaaaaren zitten :scream:

Ik heb geen grijze haren en geen rimpels. Maar ik heb bijvoorbeeld mn 2020 verjaardag niet mee geteld dus dat scheelt in het ouder worden.

29 likes

Mijn natuurlijke haarkleur is asblond dus als ik al grijze haren heb vallen ze niet op. Ik klaag niet!

1 like

Toen ik 16 was zei de kapper dat ze een grijze haar had gevonden :thumbsup: Was toen bang dat ik heel jong grijs ging worden maar dat valt mee, ik vind eens in de zoveel tijd een grijze haar maar niet vaak.
Mijn vader is 51 en heeft nog steeds blond haar, maar mijn moeder ging juist wel al vroeg haar haren verven.

Voor jou zou een 2021 met corona dus wel fijn zijn, scheelt nog een jaartje

1 like

Ik was 25 geloof ik toen ik de eerste vond. Toen trok ik die 2 er nog uit. Daarna laten gaan. Nu zijn het er best veel. Ik word alsnog 5 jaar jonger geschat dus vind het wel prima.
Ik vind helemaal wit haar ook niet zo lelijk, die tussenfase over 10-15 jaar lijkt me wel lelijk. Maarja. Hopelijk heb ik dan überhaupt nog haar om me druk over te maken. Ik word met het ouder worden kaal (inhammen groter en hele dunne haartjes, of nieuwe dunne haartjes vallen al uit) . Dat is pas om te janken. Grijze haren kun je eventueel nog verven.

Waarschijnlijk ben je wel binnen een paar maanden wel door je tot nu toe opgebouwde pensioengeld heen :stuck_out_tongue:

1 like

Nee precies. En een cruise zit er nu in coronatijden ook al niet in

2 likes

Wat vind je hiervan? (Een gendervrij kaartspel)

• Ik vind het overdreven.
  • Ik vind het goed.
  • Geen mening.
  • Ik ben degene die dit gendervrije kaarspel ontworpen heeft.

0 stemmers

Ik speelde ooit een kaartspel met een paar jongens die als regel hadden dat de vrouw het minste waard was (nog onder de twee) want “vrouwen zijn laag.” :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes: Voor zulke droeftoeters zou ik wel zo’n kaartspel willen hebben.

(Er is geen tweede potje gekomen met deze figuren)

9 likes

Ik heb geen grijze haren (rood achtig dus dat blijft ook wel even zo. Zelfs m’n vader van 72 heeft nog wat gekleurde haren over). Zou wat grijze haren ook niet erg vinden. Ik word wel een beetje verdrietig van de lijntjes die m’n voorhoofd niet meer verlaten. (Ik word deze week 33).

Wat heb je het liefst op een ‘broodje gezond’?

• Kaas
  • Ham
  • Kipfilet
  • Ander (vegan) vlees
  • Komkommer
  • Sla (rucola/ijsberg etc)
  • Ui
  • Gekookt ei
  • Gebakken ei
  • Tomaat
  • Paprika
  • Wortel