Je mag toch onbevoegd lesgeven als je maar bezig bent met je certificaat/diploma? (Iemand in mijn omgeving iig. Diegene moest dan ook echt eerst alles uitgelegd krijgen van een andere collega voor de materie werd gesnapt en kon worden verteld aan leerlingen).
En volgens mij mag je ook lesgeven als je bevoegd bent in wiskunde bv en dan een ander vak geven.
Wel raar dat ze zich niet hebben verdiept in het vak, maar zijn niet meteen scammers.
Ken jij al horecazaken / winkels / andere ondernemers die hun onderneming hebben moeten stoppen vanwege Corona?
- Ja, eentje
- Ja, meerdere
- Nee
0 stemmers
Nee maar ik ken überhaupt niet echt mensen die ondernemen in de horeca / detailhandel
Maar bijvoorbeeld restaurants of winkels die je volgt op social media?
In mijn dorp zijn er alleen al 3 horecabedrijven gestopt waarvan 1 redelijk prestigieus was.
Ahh ja op die manier wel, dacht dat je echt bedoelde persoonlijk kennen! Ik heb hier wel wat te koop / te huur borden zien hangen op horecapand helaas
Persoonlijk kennen doe ik ze niet echt (wel enkele kennissen). Maar er zijn wel een paar redelijk tragische verhalen waar eerst nog geprobeerd is met crowdfunding een zaak draaiende te houden, maar dat is uiteindelijk niet gelukt.
Super interessant klinkt een beetje overdreven, maar ik krijg wel altijd heel veel vragen over mān werk als ik iemand vertel wat ik doe. Ook al vind ik het zelf meestal niet echt spannend haha.
Er zijn hier op het dorp winkels die dan via FaceTime een rondje door de winkel lopen, als je dan iets leuks ziet zetten ze het apart en kan je het ophalen of bezorgen ze het thuis. Betalen gaat dan via tikkie.
Oh wat een leuk idee! Ik weet niet of dat hier overal zo netjes gebeurt haha, zag ook briefjes met āopen op afspraakā, dat klinkt niet echt als een online winkelrondje š„²
Oh dat vind ik wel kwalijk ja! Onze kringloop verkoopt nu ook via instagram, echt super leuk. Laatst een paar mooie vans gescoord voor ā¬7,50
Ik ben iig wel heel blij dat ik niet meer over mijn scriptieonderzoek hoef te vertellen. Zo ingewikkeld en saai om uit te leggen. En ik had het idee dat mensen zich verplicht voelden om er steeds naar te vragen omdat ik er zo lang over deed.
Oh ja dan wel! Had nee gestemd maar ik heb op deze manier āillegaalā bosjes bloemen gekocht bij mān favo bloemist. Dus windowshoppen, kijken wat je wilt, dan doen ze de deur open en kun je pinnen haha. Ik gunde ze de omzet wel dus heb voor mezelf en 2 vriendinnen bloemen gekocht.
Ivm herkenbaarheid niet heel gedetailleerd, maar ik heb een IT-functie met een stand-bytoeslag als onderdeel van mān brutosalaris
Ik hoop altijd dat die vraag niet komt, want nadat ik antwoord heb gegeven krijg ik de helft van de tijd een slecht onderbouwd verhaal over wat er MiS iS mEt HeT OnDeRwIjs en hoe die persoon vroeger groot onrecht is aangedaan (āik moest zonder reden van het vwo naar de havo!ā). De andere helft van de tijd krijg ik een opsomming van de vakken waarin de vrager goed of slecht was en mijn vak komt er nooit positief uit.
Vind het echt niet leuk om lang over mān werk te praten op verjaardagen dus.
Ik werk in de voedingsector en dat is voor veel mensen heel erg intrigerend. Dat dat dus op zoān grote schaal gaat enzo. Vind het zelf best leuk om erover te vertellen, maar merk dan altijd wel dat veel mensen geeeeen idee hebben van hoe ons voedsel gemaakt wordt.
Mensen vinden mij op het eerste gezicht vaak āengā of intimiderend en vertrouwen me daardoor ook minder snel
Ik denk het wel. Ik word zovaak waar ik ook ben om de weg gevraagd en of ik weet waar welke trein heen gaat en dat soort dingen. Plus soms laten mensen mij dingen doen en dan denk ik “Ik zou dit nu allemaal kunnen jatten/kapot kunnen maken enzo.“ Mja nooit gedaan want ik ben een bangerd maar toch.
Mensen vinden mij altijd heel naĆÆef overkomen (ben ik ook), soms doe ik daar ook mijn voordeel mee.
Volgens mij zie ik er heel vroom en braaf uit want mensen denken altijd dat ik heel stil en ācorrectā ben. Echt leuk om spelletjes te spelen waarbij je moet liegen/bluffen, daar ben ik alleen maar goed in omdat mensen niet verwachten dat ik durf te liegen.
Soms zijn het ook geen echte borden. Ik zag nl bij best wat zaken zo een roze bord hangen met Binnenkort te huur/ te koop. Ook bij best bekende zaken, maar toen ik goed keek stond er āMakelaardij Rutte & de Jongeā dus is nep haha.