Stel je persoonlijke vraag #23

Mijn moeder heeft de slachtofferrol geperfectioneerd. M’n vader kan best 30 sec over emoties praten maar daarna moet iedereen weer normaal doen. Dat laatste werkte niet zo goed toen ik een depressie meemaakte in hun huis. En hij ontvlucht emotionele situaties door te gaan tanken hahah.

Nee echt leuke mensen en voor enthousiasme is altijd plaats, maar zodra emoties negatiever worden, gaat het helemaal mis.

3 likes

Ja dat ja! Of ik krijg te horen ja maar jij was ook niet de makkelijkste.

2 likes

Nee, snap ik helemaal en het lijkt me ook niet ‘fijn’, maar de poll had twee keuzes en dit leek me, voor mij, de minst erge.

1 like

Dit is voor mij precies hetzelfde. Ik denk serieus dat mijn ouders nog nooit ‘ik hou van je’ tegen mij hebben gezegd. Zeg het zelf ook weinig. En ik weet ook niet zo goed hoe je nou enthousiast moet doen ofzo.
Ik dacht altijd dat het iets was van deze regio, maar als ik hier zo de reacties lees denk ik toch niet specifiek

Ik heb ook nog nooit ‘ik hou van je’ gezegd tegen mijn ouders, en zij ook nooit tegen mij :sweat_smile: Ik merk ook echt dat het bij mijn schoonfamilie (waar ze wel open zijn over emoties) ook gewoon veel gezelliger is en dan bij mijn ouders en broers is het altijd een beetje ongemakkelijk.

1 like

Staat jouw kerstboom nog?

• Ja
  • Ja, maar ik haal hem dit weekend weg
  • Nee

0 stemmers

Heb je ook wel eens dat je een klein klusje moet doen en je alle tijd hebt, maar het klusje niet gedaan krijgt?

• Regelmatig
  • Soms
  • Zelden
  • Nooit

0 stemmers

heb dat altijd met verslagen, dan moet je nog 1 kleine conclusie schrijven en daar heb je dan gewoon helemaal geen zin in

Die heeft mijn vriend afgelopen weekend weg gehaald. Anders zou ie nog staan :joy:

1 like

Hahaha ja ik ben te lui om alles weer op te ruimen. Vind januari ook echt een deprimerende maand dus ik laat hem nog even staan voor de gezelligheid.

2 likes

Wat is van deze opties je favoriete stamppot?

• Ieuw, stamppot :nauseated_face:
  • Boerenkool
  • Andijvie
  • Zuurkool
  • Hutspot
  • Spitskool

0 stemmers

Ik heb ook nooit bewust leren koken op de manier van “nu ga ik je leren koken”, maar heb als kind vaak geholpen in de keuken en ik mocht dan altijd vragen stellen dus zo is het een beetje geleidelijk gegaan. Ik denk dat ik onbewust wel heel veel van mijn ouders geleerd dus daarom beschouw ik het wel als dat ik heb leren koken van ze! Ik ben later wel zelf meer gaan experimenteren met behulp van Google en YouTube, vroeger was dat er natuurlijk niet dus ik kan me voorstellen dat leren koken van je ouders toen veel belangrijker was.

Ik heb wel heel bewust andere dingen geleerd. Op een dag had ik een lekke band en toen heeft mijn vader letterlijk gezegd “oké, ik ga het nu voordoen en je leren hoe je een band moet plakken, volgende keer doe je het zelf.” Ik heb het twee keer zelf gedaan en allebei de keren was het mislukt, sindsdien deed mijn vader het altijd weer. Dus ik weet niet hoe succesvol die les is geweest maar A for effort :joy:

5 likes

Waarom die optie iehl stamppot als het gaat over je favo stamppot. Als je dat iehl vindt stem je toch gewoon niet

5 likes

Maar wel rauwe andijvie, niet die gekookte slappe zooi

13 likes

Haha ik ook andijvie maar dan juist de slappe zooi (wil sowieso al mn groenten zacht)

Omdat anders iedereen die geen stamppot lust gaat reageren “ik lus helemaal geen stamppot ieeew”.

4 likes

Eigenlijk spinazie stamppot haha maar die staat er niet bij (en ook alleen m’n moeders recept, het is een soort Indiase versie)

2 likes

Me too.

Mijn ouders weten de basis nu een beetje. En als ze er niet uit komen vragen mij en mijn zus ook vaak om hulp.

En terecht want stamppot is vies ieuw

Samenvatting

:troll:

5 likes

Avondklok vanaf 20:00

• Geen problemen mee
  • Ik weet het niet
  • Vind ik wel lastig

0 stemmers

Niet meer dan 15 km mogen reizen (zoiets zag ik ook voorbij komen ergens)

• Geen problemen mee
  • Ik weet het niet
  • Vind ik wel lastig

0 stemmers

Het belangrijkste wat m’n vader me heeft geleerd is dat ik nooit afhankelijk moet zijn van iemand dus m’n eigen geld moet hebben. Dat is een mindset die er al heel vroeg inzat, ik had als kind ook al een uitgavenboekje enzo hahah.

Qua praktische skills heeft m’n moeder me leren naaien, macrameën en breien :slight_smile:

7 likes