Stel je persoonlijke vraag #23

Mijn favo zanger heeft altijd nagellak en ik vind het bij hem zoooo sexy. Maar ik val in het normale leven op totaal andere mannen die dit denk ik nooit zouden dragen :joy:

Ik vind dit op zich een goed idee, maar ben bang dat er dan andere, broodnodige ondersteuning gaat wegvallen onder het mom van ā€œmaar iedereen heeft toch een basisinkomenā€.

1 like

Dit idee komt geloof ik van een scandinavisch land toch? Ik heb het idee dat ze daar toch meer naar de overheid luisteren enzo. En dat ze dr daar dus geen misbruik van maken. Of dat idee in Nederland werkt weet ik niet.

Ja dacht ik ook. Maar volgens mij heeft het daar ook niet goed gewerkt, dus heb daarom op slecht idee gestemd.

Gevonden: https://www.ewmagazine.nl/economie/achtergrond/2019/02/basisinkomen-blijft-weinig-succesvol-ook-finland-stopt-ermee-671708/

1 like

Waar moeten we nog misbruik van maken als toch iedereen een basisinkomen krijgt? :grinning:

6 likes

Maar je kan er dus niet echt misbruik van maken want iedereen krijgt het gewoon en heeft er recht op. En er wordt sowieso heel weinig ā€˜misbruik’ gemaakt nu al van onze voorzieningen voor particulieren. Die multinationals die hier lekker belastingparadijsje komen spelen daarentegen is een ander verhaal.

13 likes

Maar hoe kun je misbruik maken van een basisinkomen, het is juist precies een systeem waar geen misbruik van kan worden gemaakt omdat iedereen hetzelfde krijgt.

Ik vind het wel een goed plan maar ik ben benieuwd naar de precieze uitwerking ervan. Er wordt vaak 1.000 euro genoemd maar voor (tijdelijk) werklozen met verder geen inkomen is dat nooit genoeg. Dus of je dan nog extra krijgt.

1 like

Nja ik bedoel geen misbruik maar ik denk dat er dan mensen zijn die denken jaa waarom zou ik nog werken als je het toch zomaar krijgt. Terwijl dat volgens mij niet de bedoeling is van dat idee haha

Juist wel? Haha. Dat je dat gewoon zelf mag kiezen. Maar ik ben sowieso niet van mening ā€˜dat je moet werken voor je geld’. Alleen maar omdat iemand dat vroeger een goed idee vond

10 likes

Ik zou tijdelijk minder gaan werken omdat ik nu ook nog een fulltime studie doe. Maar als ik afgestudeerd ben zou het voor mij in het aantal uren dat ik wil gaan werken niet uitmaken of er wel of geen basisinkomen is. Ik vind mijn werk leuk en ik heb de structuur die het mijn leven geeft echt nodig.

2 likes

Domme vraag wellicht, maar mijn huidige inkomen zou dan bovenop die €1450 komen per maand? (Bijv. €3200 netto plus €1450).

Want dan zou ik zeker door blijven werken muahahahha $$$$$$$$$$

Maar dan zou je juist nog een grotere inkomensongelijkheid krijgen toch?

Edit: wanneer ik dan €4650 te besteden heb en mensen die geen baan kunnen vinden €1450. Dus waarschijnlijk heb ik het basisinkomen verkeerd begrepen (ik zit in mijn hoofd al Gucci tassen uit te zoeken).

2 likes

Vanochtend ging het op Qmusic erover of je een vreemde gebruik zou laten maken van je wc als ze aanbellen en zeggen dat ze heel nodig moeten plassen.

Zou jij dit doen?

• Absoluut niet, niemand is te vertrouwen
  • Gewoon nee
  • Jahoor! Geen probleem
  • Ligt eraan wat voor persoon het is/wat die persoon uitstraalt
  • Ik weet het niet
  • Anders

0 stemmers

me too, zeker als ik ze een tijd niet gezien heb.

Ik doe uberhaubt niet eens de deur open als ik niemand verwacht.
Maar anders zou ik alleen uitzondering maken voor zwangere vrouwen als er verder in de buurt geen horeca ofzo is.

19 likes

Wat zou je eerder verwachten van Rutte?

• Dat hij een keer nagellak heeft gedragen.
  • Dat hij zich de aankomende keer toch niet verkiesbaar stelt.

0 stemmers

57 likes

Het was ook te mooi om waar te zijn, het waren wel een paar fijne minuten in mijn fantasie. Glitter, glamour, Gucci.

Ik moet duidelijk gaan slapen!

2 likes

Oja bedenk me ineens waarom ze het erover hadden bij Qmusic.

Ivanka Trump en haar man hebben secret agents ofzo. En die mogen geen gebruik maken van hun toiletten, terwijl ze er 7 hebben. Toen hebben ze een dixi laten plaatsen voor het huis alleen buurtbewoners hebben toen lopen klagen over dat ding.

Die agents zijn vervolgen bij Obama naar de wc geweest, omdat die in de buurt woont.

En nu moet dat bedrijf waarvoor die agents werken dus speciaal een gebouwtje afhuren waar ze wc’s hebben.

:woman_facepalming:t3:

8 likes

Willekeurig dit maar salaris boven een bepaald bedrag wordt toch nu al met meer dan 50% belast?
Edit: of wacht, is dat sinds dit jaar niet meer zo? Ik dacht die gaan vast juist inzetten op het belasten van vermogen

Dat is toch niet het idee van een basisinkomen?