Stel je persoonlijke vraag #23

Zwarte Hoeslakens:

• Bestaan die!?
  • Gadver, koop gewoon witte exemplaren.
  • Als het matcht met het dekbedovertrek, waarom niet…
  • Staat bij alles.

0 stemmers

Pluisjes vallen zo erg op.

5 likes

Belasting voor topinkomens is juist verlaagd idd.

Voor corona moest ik tijdens mn werk ook bij mensen thuis plassen en het is echt rot als mensen een half uur lang nee zeggen

1 like

Ik vind ook wel dat vermogen meer belast mag worden en werken minder.

1 like

Maar besef wel dat er maar iets van max 5% van de mensen daadwerkelijk 68k of meer verdienen en in die belastingschijf vallen, dus dat zijn echt al wel degenen die tot de topinkomens behoren. En het hoogste belastingtarief was voorheen al 52%.

Vermogen wordt overigens ook steeds minder belast. Dus in alle opzichten zijn de topinkomens er alleen maar op vooruit gegaan, en de inkomensongelijkheid wordt ook almaar groter.

6 likes

Ah oke, thanks voor je uitleg!

En haha hoe chill en geprivilegieerd moet je leven wel niet zijn als je enige criterium bij het kiezen van een partij om op te stemmen het niet te hoog belasten van topinkomens is :grimacing:

(Nog even helemaal los van de inhoud, want ik sta ook niet volledig achter de manier waarop de inkomstenbelasting momenteel is vormgegeven.)

14 likes

Favoriete Kledingstuk?

• Broek
  • Joggingsbroek
  • Rok
  • Jurkje
  • Shirt
  • Hemd
  • Trui/Hoodie
  • Blouse
  • Vest
  • Blazer/Jasje
  • Anders…

0 stemmers

Favoriete patroon op kledingstukken? (de bassis)

• Strepen
  • Stippen
  • Ruiten
  • Hartjes
  • Sterren
  • Bloemen
  • Dieren

0 stemmers

ik dacht ‘neeee is echt overdreven echt wel meer mensen’

nope, I was wrong

3 likes

Waarom vind je dat promotie maken niet loont als je meer belasting moet betalen? Je betaalt sowieso pas 49 procent belasting over het bedrag dat je boven de 68K per jaar verdient, dus je houdt onder de streep wel altijd extra geld over. Als je hele inkomen in één schijf zou vallen zou je een punt hebben maar nu niet vind ik.

Wat ik wél heel krom vind is dat er een inkomen is (volgens mij rond de 30K per jaar) waarbij je bij salarisverhoging er netto op achteruit gaat omdat je dan geen recht meer hebt op toeslagen. Je ziet ook dat mensen dan soms parttime gaan werken om wel recht te houden op toeslagen en hoewel dat kortetermijndenken is kan ik dat wel begrijpen. Maar volgens mij is dat probleem nu minder geworden omdat ze nu een glijdende schaal hanteren bij toeslagen in plaats van recht op €0 toeslag als je €1 per jaar boven de toeslaggrens verdient.

1 like

Maxi-jurk.

1 like

Dit zijn wel nettobedragen.

2 likes

Okeee :sweat_smile:

ik heb een lange week gehad

1 like

Oh haha had ik ook niet door, da’s wel een groot verschil ja.

1 like

Blijft chips ook altijd zo vreselijk irritant in je kiezen zitten bij jullie?

• Nee geen last van
  • Ik laat het zitten tot het tandenpoetsen
  • Ik pak een tandenstoker
  • Ik pulk het eruit met mijn nagels

0 stemmers

Hoezo staat ruitpatroon zo laag?!?!?!

Stel je hebt een hele mooie dure broek gekocht. Maar je past hem niet omdat je een paar kilo bent bijgekomen. Wat doe jij?

• De broek retouren
  • Even op dieet, dat extra gewicht kwijtraken, zodat je weer in je broek past

0 stemmers

Meer: in de kast laten liggen in de hoop dat ik ineens weer ben afgevallen en de broek pas

60 likes

Ugh, vorig jaar een dure broek gekocht en nu past die niet meer. Over 2 maanden móet die passen! :pray:

HAHA zo eindigt het waarschijnlijk bij mij ook :weary:
Knoop gaat nog wel dicht maar hij zit oncomfortabelll strak. Dilemmaatje.