Deze optie staat er geloof Ik niet tussen: Ik heb wel zo’n oergevoel maar wil denk ik geen kind.
Ik denk dat ik een goede moeder kan zijn, en heb ook wel dat soort oergevoel gehad bij oppaskindjes of kinderen van familie/vrienden. Zo van geef hier, ik wil voor jou zorgen. Dus wel dat onbewuste, meer fysieke.
Maar rationeel gezien weet ik niet of ik een kind wil. Eigenlijk steeds vaker denk ik nee. Ook toen het ging over euthanasie en het recht om te sterven. Dat ik dan ga nadenken van ja ik heb er niet om gevraagd om te bestaan, en een eventueel kind ook niet, waarom zou ik hem/haar dat “aandoen”. Een nutteloos bestaan. Als je er niet bent, mis je het ook niet. Een kind is een invulling van het leven van de ouders, dat vind ik maar raar eigenlijk. En dan heb je ook nog dat het kind er altijd is, je hele leven staat er van in het teken, zeg maar doei tegen doen wat je zelf wilt, tegen je geld, tegen je rust, tegen de ruimte, tegen je voorheen rustigere relatie (zie bij iedereen dat kinderen wel wat spanning opleveren. Of je komt er veel te laat achter dat je partner een zak met stront blijkt te zijn die vrij weinig in het huishouden/de zorg betekent).