Stel je persoonlijke vraag #23

Mijn vriend spreekt Nederlands als tweede taal en hij begon een tijdje geleden opeens over hoe hij het raar vond dat mensen wel vaker zeiden dat anderen op een mol lijken.
Heb hem toen maar uitgelegd wat mollig betekent, hij moet het echt wel vaak gehoord hebben want hij woont hier wel al best lang :upside_down_face:

20 likes

Mijn opa doet dit paar keer per week hij woont midden in de duinen en heeft een waterplas daar. Die man is super gezond en is op 83e jarige leeftijd nog steeds aan het mountainbiken en hardlopen dus ja misschien wel. Ik ga het ook vaker doen. Ik doe tegenwoordig vaker koud douchen en het is best lekker

2 likes

Stap je dan gelijk onder een koude douche of bouw je dit af?

Ik lees dus al zo lang hoe goed koud douchen wel niet is, maar ik douche meestal echt heet en hou van warmte omdat ik zelf een koukleum ben. Kan me bijna niet voorstellen dat ik dit ooit lekker ga vinden, maar ik wil het wel lekker vinden:’)

2 likes

Haha nee zo’n held ben ik dus niet. Ik begin warm en eindig vaak koud. Ik was altijd mijn haren koud af. Maar ik kan wel zo’n 3 mij onder een koude douche staan

Eigenlijk beetje gedaan sinds ik Jonna Jinton (aanrader) volg die in de winter in een ijsgat ging

1 like

Haha ik weet ook hoe een mol eruit ziet sinds kleutertje. Toen kwam er een boswachter langs in de klas.

1 like

Vinden jullie dat plastische chirurgie moeilijker moet worden? Zoveel mensen tegenwoordig slaan helemaal door, veranderen alles aan zichzelf en een groot deel daarvan heeft er later spijt van. Ik geloof daarbij ook dat in 90% van de gevallen je lippen vergroten of je boobs vergroten of bbl doen je onzekerheid niet gaat verhelpen.

• Nee, moet zo blijven als nu.
  • Ja, mag wel iets strenger over gedaan worden

0 stemmers

alleen tot een bepaalde leeftijd, 21 oid

13 likes

Het is lekker, ik deed eerst altijd alleen koud afspoelen (of wisseldouchen warm-koud is goed voor bloedsomloop) toen moest vorig jaar januari de cv-ketel vervangen worden en hadden we hele week alleen koud water en ben ik eigenwijs thuis blijven douchen (man ging bij ouders douchen). Sinds dat moment douche ik koud. :upside_down_face:

1 like

Ik ben wel benieuwd hoe dat dan in z’n werk zou gaan. Op basis waarvan bepaal je of iemand wel/geen ingreep mag ondergaan? Hoe onzeker iemand is? Hoe gegrond die onzekerheid is? En wie bepaalt dat dan? Ik kan het me moeilijk voorstellen.

2 likes

kwaliteitspoll, dit :sparkling_heart:

1 like

JA ik ben er pas een half jar geleden achter gekomen hoe klein mollen zijn :no_mouth:

Moffel en Piertje natuureducatie gone wrong!!!
Terwijl die pier net zo groot was maar die had ik wel vaak in het echt gezien dus ik wist dat die wel klein waren.

En de grootte van molshopen heeft me ook misleid, ik dacht dat mollen net zo breed waren als molshopen.

3 likes

Oh dit doet me aan iets denken, waar ik t laatst met mn vriend over had. Ik zei, niet heel serieus, dat als mn fronsrimpel zo door bleef gaan dat ik Botox zou gaan overwegen. Die was daar helemaal op tegen, want onnodig / niet natuurlijk waarom iets in je lijf wat niet hoort blabla. Hij zit onder de tattoos (die ik lelijk vind, maar jouw lijf jouw lefuh dus doe maar blijven zetten) en ik vond dat dus mega hypocriet.

Tldr

Positief tegenover tattoages, maar tegen plastische chirurgie is

• Hypocriet
  • Heel logisch, want 
 enlighten me please

0 stemmers

I love botox en fillers maar ik vind wel de reclame er over en omheen vervelend. Er is niets mis met ouder worden en rimpels etc horen bij het leven, is niets ergs aan om ze te krijgen
Zelf voel ik mij een stuk beter met B+F maar is het mijn eigen afweging en niet omdat ik het gevoel heb dat ik niet ouder mag worden.

2 likes

Nou ja ik snap hem wel. Jou ook hoor, want tattoos zijn ook ‘onnodig’ in principe maar ik denk dat het verschil bij mij zit in dat je met plastische chirurgie letterlijk iets verandert aan je lijf, hetzij het opvullen/verminderen van een rimpel, hetzij het vergroten van je lippen/billen oid. Bij een tattoo zet je een (gekleurd) plaatje op je lijf maar je lijf blijft verder compleet hetzelfde qua vorm zeg maar, weet even niet hoe ik dit beter verwoord.

Verder is een tattoo ‘maar’ inkt, botox is natuurlijk ook ‘maar’ een stofje maar gevoelsmatig vind ik dat wel iets anders, en implantaten vind ik sowieso iets heel anders dan tattoos.

6 likes

Hm ik vind dat eigenlijk niet zo, een tattoo blijft de rest van je leven staan (tenzij je lasert natuurlijk) en botox/fillers zijn tijdelijk dus dan vind ik het hypocriet om wel pro tattoos te zijn maar tegen botox/fillers. Implantaten vind ik dan wel anders.

Ik vind het niet per se heel logisch, maar ook niet hypocriet. Ik vind tattoos en botox/fillers simpelweg niet echt met elkaar vergelijkbaar, omdat tattoos een versiering zijn en niet iets waarmee je je schoonheid beïnvloed (natuurlijk zijn tattoos ook hartstikke trendy en vinden veel mensen ze aantrekkelijk, maar ze maken je niet “knapper”), terwijl botox/fillers het enige doel hebben om je dichter bij het schoonheidsideaal te brengen.

8 likes

Het gaat mij hierin niet per se om hoe permanent iets is, maar of iemand zichzelf kan accepteren zoals hij of zij is. Met tatoeages is het vaak meer een “toevoeging” dan iets essentieels aan jezelf veranderen. Maar lastig vraagstuk

3 likes

Waarom vindt hij fillers wel onnodig/tegennatuurlijk en tatoeages niet?

Ik hield me wel bezig met wat anderen over mij dachten, maar als ik een trend niet leuk vond, deed ik er niet aan mee.

18 likes

Ik vond het altijd heel erg leuk om dingen uit te proberen met kleding.
Had ik bijvoorbeeld eens in de ellegirl in een modereportage gezien dat iemand kleding met strepen en polkadots had combineerd.
Vond ik super cool, dus toen probeerde ik een combinatie van een zwart/wit polkadots jurk + een rood/wit gestreept shirt.
Ik was er zelf super content mee.
Toen liep ik langs een aantal meiden uit een parallel klas, die zichzelf de fashionista’s van de school vonden, en ze zeiden toen keihard op afkeurende toon: streepjes en stipjes gecombineerd, wat een gewaagde combinatie!

Maar ik gaf dus echt 0% om hun mening en ik dacht alleen maar: jullie zien er allemaal hetzelfde uit, als een H&M paspop hahaha.

Ik liet me in elk geval niet tegenhouden door anderen en ik vind het ook leuk dat ik vroeger uitprobeerde om iets anders te dragen dan een standaard spijkerbroek en T-shirt.
Tienerjaren zijn ook gewoon perfect om te experimenteren met kleding en juist de tijd waarin je dat misschien het leukste vindt om je zo te onderscheiden.

6 likes