Op Twitter gelezen. Niemand gaat namelijk dan vragen waar ik het precies heb gelezen. Als je zegt ‘ergens’, vraagt iemand geheid: “oh waar dan?”.
Haha ja dat is ook mijn ervaring. Ik zeg dan altijd gewoon dat ik het vergeten ben.
Ja haha ik heb dezelfde tactiek, heel vaak “ik zag zo’n tweet”
Ik heb een zeer diverse en grote vriendengroep. ‘Een vriendin van mij is immunoloog en die zei…’ aka @Ovenschaal. Nou en zo heb ik dus heel veel vrienden met uiteenlopende expertises.
‘Een vriendin van mij werkt op de redactie van FF Boulevard en die zei…’
Voor de thuiswerkers, hoeveel videocalls heb je gemiddeld per week?
- 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15 - 20
- 21- 25
- 26-30
- 31-35
- Meer dan 35
0 stemmers
En gemiddeld per dag?
- Minder dan 1
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19 of meer
0 stemmers
En zijn ze ook allemaal nodig?
- Ja
- Nee eigenlijk niet
0 stemmers
Oh die schaar ik wel onder nodig hoor! Heel belangrijk toch. Ik bedoel meer die overbodige videocalls wat ook prima in een mailtje had gekund bijvoorbeeld
Zet gewoon vrijwel nooit m’n camera aan. Alleen tijdens mijn gesprekken met de teammanager wel. Gelukkig ook geen verplichting
Ik wil heel graag op vakantie buiten de EU, ook omdat deze vakantie eigenlijk al zo’n anderhalf jaar gepland staat, maar de kans dat ik niet ga, is wel 99,9%.
Edit: dit was dan in de zomer. Mocht het richting het einde van het jaar mogelijk zijn, dan ga ik waarschijnlijk nog wel op vakantie naar een warm oord
Mijn bestaande vriendschappen zijn gewoon hetzelfde, maar ik had wel een paar van die mensen (bijv oud collega’s) waarmee ik nog zou afspreken en dat is er door corona niet van gekomen. Ik denk ook niet dat het ‘na corona’ nog gaat gebeuren, want dan is het inmiddels te lang geleden. Wel stom.
Mijn vriend heeft me een reisje naar New York beloofd als ik help met zijn scriptie, dus ik hoop in 2022 weer te kunnen vliegen!
Die vind ik ook wel nodig hoor, zijn net de dingen die ik het meeste mis om gemotiveerd te blijven.
Onnodige calls probeer ik af te houden - vind dat bijna nog erger dan bellen.
Bij ons belt nu bijna iedereen met video en dat vind ik ook hartstikke leuk. Ik heb deze morgen al met 5 mensen gevideobeld en nog niet 1 meeting gehad, haha
Edit: even aangepast ivm privacy nu mhm het gelezen heeft maar strekking was dat één van mijn ouders ook erg betrokken is bij het welzijn van onze midheavenmoon
Videocall = meeting toch? Tenminste daar doelde ik op met m’n poll, of je je camera aan of uit hebt maakt niet uit
Of waarover bel je dan met collega’s?
Maar videocall is toch ook gewoon elke keer dat je met video belt via teams/zoom? Want zo doen wij videobellen. Maar alleen meetingen heb ik maar een paar per week!
Uhm ja gewoon elke vraag die je kan bedenken! Soms ook als we nog een persoon erbij moeten hebben bellen we die in. Af en toe ook voor de gezelligheid!
Douchen!
Ik heb meer meetings dan echt videocalls. Ik ga mijn stem moeten aanpassen
Scrollen op het grote internet
Ja ik zie videobellen met collega’s inderdaad als een meeting, tenzij je niet over werk gaat bellen natuurlijk.
Gewoon de vergaderingen die je normaal gesproken ook hebt, maar nu dus online moet doen omdat je moet thuiswerken