Stel je persoonlijke vraag #23

Stil leren staan bij je gedachten. Dus: ‘Hé, wat een onaardige/negatieve gedachte heb ik nu’ en dan echt je gedachte ombuigen naar iets aardigs/positiefs. In plaats van ‘regent het potjandrie alwéér’ iets denken als ‘het regent dan misschien wel, maar het is niet koud’. Klinkt suf, maar het werkt wel. Je brein moet het positief denken gaan automatiseren dus je moet jezelf steeds betrappen op een negatieve gedachte en die dan ombuigen. Het duurt dus wel even maar het is het wel waard.

Pfoeh ehm, op tijd komen vind ik heel belangrijk. Als dat niet gebeurt denk ik van neem je onze afspraken niet serieus, mijn tijd niet serieus? Als ik een belangrijke toets heb raak ik teleurgesteld als hij niet wakker wordt om me succes te wensen met een berichtje. Doe dat andersom namelijk altijd. Veel kleine dingen. Dan denk ik ja maar ik doe dat toch ook voor jou waarom jij niet voor mij?
En achteraf denk ik, waarom raak je daar zo teleurgesteld van, hij doet genoeg andere dingen.

2 likes

Als negatief persoon irriteer ik me soms wel aan mensen die óveral het positieve van inzien en als je dan even wil zeuren dat weer in perspectief gaan zetten. Laat me gewoon klagen ja.

9 likes

Ja! Goeie. Probeer ik inderdaad ook wel. En altijd als ik ga slapen minstens 2 goeie dingen opnoemen die die dag zijn gebeurd. Probeer het wel actief te veranderen maar denk dat dat best een lang proces is?

De eerste snap ik heel goed hoor want in feiten respecteert ook iemand je tijd niet. Ik zou daar zelf ook best boos van worden, ondanks dat ik mezelf er ook in herken

Ik erger me vooral aan mensen die zeggen dat ze zich ergens aan irriteren :crazy_face:

12 likes

Naar aanleiding van een vriendin van mij die soms ‘per ongeluk’ een paar dingen niet scant bij de zelfscanner. Ik vind dat echt erg en zou dat nooit doen, maar hoe kijken jullie daar tegenaan?

Anoniem, meerkeuze
  • Heel aso, echt heel slecht.
  • Gelegenheid creëert de dief, supermarkten kunnen dat verwachten
  • Ik doe het ook wel eens
  • Nooit gedaan
  • Ik ken mensen die dat doen
  • Ik snap het wel

0 stemmers

Ja zo kijk ik er aan de ene kant ook tegenaan, maar het is meer een principeding. Want het zijn geen uren. Meer van ‘we hadden om 3 uur afgesproken en je vertrekt pas om 3 uur en nu ben je er om 20 over 3 blablabla’. Ben zelfs geirriteerd als het 10 minuten zijn.

Dat is ook een goede! Dat werkt voor mij niet echt, maar voor anderen wel. Dan kun je eventueel ook een dankbaarheidsdagboekje bijhouden.

Wat ook belangrijk is, om je behoeften te laten vervullen door de juiste persoon. Dit zijn behoeften:

En dan te kijken waar je die behoeften vervuld kan krijgen. Niet iedereen kan altijd elke behoefte van je vervullen. Dus in dit geval misschien leren accepteren dat sommige mensen je altijd laten wachten maar dat Pietje en Jantje wel altijd op tijd zijn. Of dat jij wel attent bent en dat vriendin Josefien dat ook naar jou is, maar dat je vriend dat niet/minder is.

2 likes

Wat ik aso vind is dat boeren vet weinig verdienen met de groente en shit die ze aan de supermarkten verkopen en dat je je in de supermarkt dan scheel betaald aan mooi fruit. Ik ga dan liever naar de markt. Die paar euro die de supermarkt misloopt omdat iemand wat mee smokkelt boeit me helemaal neks.

12 likes

Klopt! Dat laatste heb ik echt geleerd met de tijd. Niemand is perfect. Ik heb ook mensen waarmee ik omga die ik niet helemaal vertrouw omdat het echt flapuits zijn. Zou nooit hele persoonlijke dingen aan ze vertellen (learned the hard way) maar kan enorm met ze lachen.
Iedereen heeft slechte eigenschappen en dat moet ik leren accepteren en ervoor kiezen om me daar niet aan te ergeren!

1 like

Ik ben zelf vrij positief en ik vind het niet irritant als iemand af en toe klaagt of zeurt ofzo (dat doe ik zelf ook), maar ik vind het wel bloedirritant als iemand aaaaaltijd alles negatief ziet. Dat gewoon leuke dingen nooit goed genoeg zijn omdat diegene in alles wel iets negatiefs ziet.

Vind ‘positief’ zijn ook niet per se dat je alle problemen maar weg lacht of negeert. Het is meer dat ik liever de goede kanten van iets zie dan de stomme kanten. En dat lukt heus niet altijd, maar het is vaak wel de standaard setting van m’n gedachten ofzo

8 likes

Geitenyoga

• Leuk
  • Niet leuk

0 stemmers

afbeelding

Koeknuffelen

• Leuk
  • Niet leuk

0 stemmers

Wandelen met alpaca

• Leuk
  • Niet leuk

0 stemmers

Paardenyoga

• Leuk
  • Niet leuk

0 stemmers

Schapen herden

• Leuk
  • Niet leuk

0 stemmers

Mindfulness met katten

• Leuk
  • Niet leuk

0 stemmers

Ja, mensen die dat niet goed kunnen hebben zelf vaak niet door dat het zoveel energie kost om dan bij ze in de buurt te zijn.

Heb ook zo’n collega gehad die over alles wel iets negatiefs had te vertellen, of vandaag geen zin had of moe was of naar huis wou… was aan het einde van de dag zelf ook echt op daardoor :sweat_smile:

Laat die beesten gewoon met rust. We doen ze al genoeg leed aan met oa de hele bio-industrie, gaan we ze ook nog eens inzetten om verwende westerlingen met navelstaarissues te helpen bij hun selfcaresessies. Ik zou echt fucking chagrijnig worden als ik zo’n geit was en ik lig op de rug van een of andere yogaende hippiemoeder.

85 likes

Ik moest een keer zo’n “toon je leiderschap” cursus doen met paarden. Idee is dat het paard je energie voelt en alleen als die sterk is volgt dat paard je zonder moeite en luistert ie.

Ik geloofde daar echt geen fuck van. Paard deed alles wat ik wilde omdat ik vroeger gewoon altijd op de manege was en dus wist hoe die dieren reageren op je, maar iedereen dacht daarna dat ik een super daadkrachtig persoon was ??

Spoiler: ben ik niet

42 likes

nou ja schapen herden niet als leuke zondagmiddag activiteit gekocht met zo’n uitjesbon van de HEMA

maar een keer meelopen met een echte herder lijkt me wel vet

8 likes

Als ik elke vraag die een leerling stelt tel als videocall, kom ik op heeel veel belletjes uit hahaha

1 like

Ik vind het idee leuk. Uitvoering inderdaad minder vanwege wat iedereen al zegt, alsof die dieren daar op zitten te wachten.

Moet wel zeggen dat ik in iets van 2012 heb koe-geknuffeld.

1 like

Anoniem;

Als ik iets kon veranderen aan mijn gezicht…
  • Voorhoofd
  • Ogen
  • Beharing
  • Neus
  • Lippen
  • Kin
  • Gezichtsvorm
  • Niks

0 stemmers

Stelling; social media is schadelijk voor het zelfvertrouwen van (jonge) vrouwen (en mannen).
  • Eens
  • Oneens
  • Neutraal

0 stemmers