Stel je persoonlijke vraag #24

Een vriendin van mij noemt haar vriend altijd ‘boefje’. Zo vreselijk vind ik dat.

3 likes

Oh wauw bijzonder inderdaad, wel echt een bewijs voor hoe sterk hun liefde was dat ze 6 jaar later weer terug bij elkaar kwamen. En sterkte met het verlies van je moeder :worried::heart:.

1 like

Haha dat zeg ik altijd tegen honden. Tegen een peuter ofzo kan ik het ook nog wel begrijpen maar tegen je partner vind ik ook raar

2 likes

Ik vind alles met ‘mijn’ ervoor dus zo naar. Mijn mannetje. Mijn vent. Mijn vrouwtje. :nauseated_face:

3 likes

Haha ja tegen een kind of dier kan ik het ook begrijpen. Maar tegen een volwassen vent, vind ik het heel vreemd klinken.

Had eigenlijk nog een optie toe moeten voegen:

• Ik vind ze allemaal schattig en leuk

0 stemmers

Ja mijn vriend zegt dus weleens poepie en elke keer denk ik eigenlijk iew, maar vind het ook zo stom om dan te moeten zeggen dat ik dat een vieze koosnaam vind. Hij doet ‘t gelukkig niet heel vaak, maar toch :nauseated_face:

1 like

Ik vond/vind poepie altijd verschrikkelijk maar mijn vriend zegt het altijd tegen me en nu ben ik het gaan overnemen en zeg ik het zelf ook. :weary: Gaat ook gewoon vanzelf, het is eruit voor ik er erg in heb

1 like

Hahaha mijn moeder noemt me wel eens zo :rofl: vind m wel lache.

Mijn vriend en ik noemen elkaar vaak bby/baby, die is ook niet zo populair zo te zien.

Ik vind het ergens wel schattig haha

Ik gebruik vent alleen als ik boos of chagrijnig ben op ‘m, nooit als koosnaam. Wa’n kut vent, echt m’n favo.

6 likes

Mijn moeder noemde me vroeger poppedijntje en 1 vriend kan er maar niet over uit hoe onzettend vreselijk dat is lol.

5 likes

Heb jij flexibele werktijden?

• Nee, vast werktijden, maar er wordt wel overgewerkt
  • Nee, vast werktijden en er wordt bijna nooit over gewerkt.
  • Semi flexibel, je mag tussen een bepaalde tijd beginnen en weg gaan
  • Flexibel, je bepaalt zelf wanneer je begint en weg gaat, hoef je verder ook geen toestemming voor te vragen, maar je moet er wel gewoon zijn
  • Zo flexibel dat we geen werktijden hebben
  • Ik heb geen werk.

0 stemmers

Ik heb zelf nu flexibele tijden en bepaal zelf wanneer ik begin. Nadeel is dat al mijn collega’s tussen 7 en half 8 beginnen en ik me dus heel laat voel als ik om 9 uur binnen kom lopen! Haha. Als ik naar de dokter wil of om 2 uur weg ga hoef ik ook geen toestemming te vragen, mijn manager vertrouwd erop dat we onze uren maken. In praktijk werkt iedereen bijna standaard over!

Waarom die tijden? Vanwege de schoonmakers?

Ik hoorde laatst dat iemand op een andere locatie altijd om 5 uur begint en dan na de lunch afweer weg mag! Haha ik snap niet waarom je zo vroeg op zou willen staan, maar wel fijn als dat je ritme is!

Bruto of netto?

1 like

We mogen werken tussen 7 en 17.30 maar nu met corona en thuiswerken (zeker voor de mensen die ook hun kids thuis hebben/hadden) mogen ook in de avond of het weekend uren inhalen als je doordeweeks overdag minder hebt gewerkt.

Maak jij gebruik van een app waarmee je voordeliger uit bent bij een verzekeraar?

• Ja
  • Nee
  • Ik ben het aan het overwegen.
  • Ik wist niet van het bestaan van dit soort zaken.
  • Mijn verzekeraar doet hier niet aan.

0 stemmers

Niet elke verzekeraar is gecharmeerd van het concept [dat goed gedrag wordt beloond]. Zo zegt CZ dat de solidariteit in het geding kan komen. “Solidariteit betekent dat je ook bereid moet zijn om te betalen voor anderen, het uitgangspunt van verzekeren. Wij dragen gezamenlijk risico, ook bij de aanvullende verzekering”, aldus een woordvoerder.

Wat zou voor jou een reden zijn om het niet te doen?

• AVG / privacy
  • Dat de macht van de verzekeraars nog groter wordt
  • Bang dat het in de toekomst tegen je wordt gebruikt
  • Uit solidariteit met de medemens
  • Technische redenen (ik heb geen smartphone / ik ben slecht met apps etc.)
  • Psychische reden: (ik ben bang dat het een obsessie word, ik schiet door wat betreft competitieve insteling etc.)
  • Ik beweeg sowieso weinig, waardoor het weinig zal opleveren…
  • Anders…
  • Ik zou wel meedoen / doe mee en wil graag stemmen

0 stemmers

Als het ene ja maar… zou zijn wat zou je over de streep kunnen trekken? Kies wat je het meeste aanspreekt…

• waarborgmerk vanuit de overheid dat het betrouwbaar is, zo niet dan moet de verzekeraar verplicht veel geld uitkeren aan de slachtoffers
  • Als ik daarmee makkelijk 100+ euro aan cadeaubonnen per jaar kan verdienen (bijv. met minimaal 10.000 stappen per dag)
  • Als ik daarmee 25% of meer korting krijg op mijn volledige zorgverzekering (bijv. met minimaal 10.000 stappen per dag)
  • Als hierdoor de zorg BUITEN mijn basisverzekering volledig gratis is (bijv. met minimaal 10.000 stappen per dag)
  • Gratis sportschoolabbo (bijv. met minimaal 10.000 stappen per dag)
  • Anders.
  • Ik wil wederom gewoon stemmen

0 stemmers

Mijn eigen zorgverzekeraar doet er niet aan, maar heb wel asr vitality. Die is gekoppeld aan m’n Apple Watch voor activiteiten.
De uitgebreide vragenlijst over medische achtergrond etc heb ik overigens niet ingevuld, ook al kun je daar punten mee verdienen

1 like

Ik gebruik al jaren Samengezond van Menzis. Om de week heb ik een gratis bioskoopkaartje en iedere week een kortingsbon van €3 van de hema :partying_face:

Ik sport trouwens niet per se meer hierdoor. Wanneer ik sport registreer ik dit gewoon en verdien ik punten.

1 like

Semi flexibel, maar toch ook wel vast. We geven les tussen half 9 en half 4, hoeveel tijd we daarvoor en na aanwezig zijn is aan ons (mits verplichte vergaderingen) en e werken standaard allemaal over :sweat_smile: