Stel je persoonlijke vraag #24

Heb echt een afkeer van dit soort programma’s. Ten eerste omdat je allerlei medische informatie cadeau geeft aan verzekeraars die daar geld mee willen verdienen, je weet niet wat er in de toekomst met die gegevens gaat gebeuren, je bent eigenlijk gewoon aan het lopen om geld in de zakken van de verzekeraar te stoppen met elke stap want reken maar dat die er rijker van zullen worden dan jijzelf, en ik vind het ook gewoon eng en onethisch om ‘gezond gedrag’ te gaan belonen omdat dat zo oneerlijk is en ongelijkheid nog verder in de hand werkt, het kunnen maken van gezonde keuzes is sterk gekoppeld aan je sociaaleconomische status. En wat na verloop van tijd de consequenties gaan zijn van het beleid dat gevoerd zal worden op basis van alle verkregen data door de verzekeraars moeten we nog zien maar vind ik om die redenen dus een heel naar idee en ik wil daar gewoon pertinent niet aan meewerken. Bij alles wat gratis is ben jijzelf het product.

50 likes

Nee dank je. Dan ben ik na een halfjaar duurder uit, want dan zit ik weer bij de psycholoog omdat mijn eetstoornis weer opspeelt.
En ik vind het sowieso een belachelijk idee. Alsof je met 10.000 stappen per dag gezond bent. Ga toch weg!

7 likes

Ik heb asr vitality. Ik sport sowieso al veel en heb sinds eind vorig jaar al 40 euro aan bol-bonnen verdiend. Ik vind het wel lekker werken zo :+1:t2:

Kan ook korting op de premie verdienen trouwens, maar daarvoor moet ik een medische check gaan doen en dat gaat me dan wel weer echt te ver. Workouts loggen tot daaraan toe.

Ik ben echt onder de indruk dat je dit allemaal hebt in zitten tikken.

9 likes

Haha ja was ook een pokkewerk

3 likes
Koop jij vaker cadeaus voor je partner of je partner voor jou?
  • Partner voor mij
  • Ik voor partner
  • Allebei nooit
  • Even vaak

0 stemmers

Laatste keer dat je een cadeautje voor je partner hebt gekocht?
  • Valentijn
  • Verjaardag
  • Kerst
  • Anniversary
  • Random

0 stemmers

En dat was zolang geleden:
  • < 2 weken
  • < 1 mnd
  • <3 mnd
  • <6 mnd
  • <1 jaar
  • Langer dan een jaar geleden

0 stemmers

Cadeautjes geven en krijgen vind ik
  • Heel leuk
  • Vreselijk
  • Belangrijk, spontane cadeautjes zijn vet leuk en laten zien dat je aan me denkt
  • Totaal onbelangrijk en hecht ik 0 waarde aan

0 stemmers

Ik vind dat mijn partner me genoeg cadeautjes geeft
  • Oneens
  • Eens
  • Mag ook wel eens op spontane momenten ipv alleen op verjaardag / kerst
  • Idk boeit me niet

0 stemmers

En cadeautjes geven
  • Doe ik eigenlijk ook niet genoeg zou ik wel vaker willen doen
  • Doe ik meer dan genoeg
  • Doe ik precies goed
  • Idk boeit me niet

0 stemmers

1 like

Echt alleen maar met verjaardagen. Denken er allebei eigenlijk nooit aan ofzo. Wel lekkere dingen voor de ander uit de supermarkt ofzo, maar geen cadeau-cadeautjes

Edit o en voor verjaardagen zijn het vaak uitjes haha. We kopen zelf al wat we leuk vinden dus hebben vaak geen wensen ook nog

1 like

Nooit zo over nagedacht, maar je hebt wel gelijk!

Vind spontaan cadeautjes geven (en krijgen) veel leuker dan wanner 'het hoort`. Ook/zeker met vriendinnen trouwens

2 likes

Ja dat is echt bijna de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig heb ik het idee, bijna geen uitzondering meer :sweat_smile:

2 likes

Dit ja. Daarnaast is die korting op je verzekering gewoon discriminerend voor mensen met een (lichamelijke) beperking?

Het systeem dat we allemaal hetzelfde betalen voor een basisverzekering zorgt voor gelijkheid en lijkt me ook een vd redenen dat zorg in Nederland (meestal) betaalbaar blijft. Als de verzekering jou korting gaat geven omdat jij gezond wordt geacht zorgen ze wel dat ze dat geld op een andere manier van jou of iemand anders krijgen in de vorm van een rekening oid.

14 likes

Maak jij standaard iedere avond borrelhapjes of snacks klaar?

• Nee
  • Vaker niet dan wel
  • Vaker wel dan niet
  • Ja standaard
  • Alleen bij gelegenheden

0 stemmers

Het liefste wel want het maakt een avond bankhangen wel echt 100x beter

3 likes

Ik maak niks ‘klaar’. Ik pak gewoon een zak chips en vreet direct uit de zak dat hele ding leeg, dan loop ik naar de vriezer om een bak ijs te pakken en te eten. En dan nog een reep chocolade. En dan ligt mijn tafel vol met lege verpakkingen. Maar iets klaarmaken op een serveerplank of in kommetjes ofzo, zelden.

14 likes

Al versta ik onder “klaarmaken” ook gewoon een zak chips open trekken

7 likes

Vergelijk jij jezelf met anderen? ‘Oh diegene is veel knapper/slanker/slimmer dan ik’ of ‘oh diegene is veel stabieler in haar leven, heeft een huis/goede baan en ik ben nog hier’.

• Nee nooit gedaan
  • Niet meer
  • Ja, heel af en toe
  • Ja, daar betrap ik mezelf regelmatig op
  • Altijd, met iedereen

0 stemmers

Je decolleté (met diep decolleté bedoel ik niet tot je navel, maar tot waar je bh net niet zichtbaar zou zijn ofzo)

• Ik draag graag kleding met diep decollete
  • Ik draag graag kleding met een bescheiden decolleté
  • Ik draag graag een hoog gesloten decolleté

0 stemmers

• Ik accentueer mijn boezem graag
  • Ik verstop liever mijn boezem
  • Het hangt van mijn bui af

0 stemmers

Voel je je op je gemak met een diep decolleté?

• Helemaal
  • Wel aardig
  • Mwoah
  • Nee

0 stemmers

Je BH maat (even zonder omtrek)

• A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I

0 stemmers

Heb jij ooit je BH maat laten opmeten in de lingeriewinkel?

• Ja meerdere keren
  • Ja een keer
  • Nee nog nooit maar wil ik wel
  • Nee nog nooit en wil/durf ik ook niet

0 stemmers

Ik heb het nog nooit gedaan dus weet niet eens zeker wat mijn maat is. Soms zit B goed, soms C.

Maar dat was toen ik nog 70 kilo zwaarder was, dus dat klopt voor geen meter meer.

Met een tabel en een meetlint kun je het ook makkelijk zelf doen vermoed ik zo :slight_smile: Genoeg tabellen te vinden.