Stel je persoonlijke vraag #24

Er hangt ook veel af van wat voor ‘begeleiding’ de school biedt imo, sommige scholen hebben niet de capaciteit/middelen/inzet om kinderen bij de kleuters of in lagere klassen extra te begeleiden, uit te dagen etc, en sturen ze makkelijker gewoon een klas hoger, lijkt een voor de hand liggende oplossing als het kind zich anders zit te vervelen en zich niet meer goed thuisvoelt. Maar dat heeft weer andere gevolgen sociaal gezien dus het lijkt me niet altijd daadwerkelijk een goede oplossing.*

*althans in eerdere generaties :grinning: sinds mijn eigen jeugd volg ik kinderen en scholen minder dus misschien is nu alles anders haha

2 likes

Haha, het is bij mij wel iets zorgvuldiger gegaan volgens mij, niet in 1x over bijvoorbeeld. Maar dat was ook al in '96!!!

@Hazel Ik zat op een Daltonschool, dus een beetje zoals grace: qua uitdaging kon je het prima zelf opzoeken/individueel aangereikt krijgen en we hadden weinig klassikaal les. Ik heb het altijd naar mijn zin gehad. Eens met @EllaFitzgerald, die lijkt er meer verstand van te hebben dan ik :slight_smile:

1 like

Ik heb er zelf eigenlijk nooit zo veel last van gehad op sociaal vlak, gelukkig. Jij wel?

1 like

ja haha maar wie zegt dat ik zonder klassen overslaan niet verpest was :’) Fijn dat jij nergens last van hebt gehad!

1 like

Is ook geen garantie natuurlijk. Ik weet ook niet precies hoe ik zonder was geweest haha want ik was soms wel wat sociaal ongemakkelijk als tiener, maar het was niet heel heftig en denk wel op een niveau wat veel mensen hebben haha. Maar heb daarin ook wel geluk gehad met m’n omgeving/middelbare school denk ik.

@tessel Ik vond het juist doordat ik op een Daltonschool zat soms best lastig voor ik een klas over sloeg, omdat ik eigenlijk alleen maar zelfstandig aan het werk was of soms hele dagen alleen op de gang zat omdat ik met geen enkele klassikale uitleg mee deed, vond dat best wel eenzaam. In dat opzicht was het fijner om met wat oudere kinderen wel meer met anderen mee te kunnen doen. Maar verschilt denk ik erg per kind (en per school/klas) wat de uitwerkingen daarvan is.

1 like

Ik vind het niet erg maar ik merk wel dat ik het vervelend kan vinden. Of nog meer als mensen gaan raden en dan de hele aardbol afgaan. Dan denk ik, wat maakt het uit hou gewoon je bek.

Zoo jaa dat raden hou op hoor haha. Zo irri

1 like

Ah thanks voor de herinnering dat ik weer even op 2 lotingwoningen kan reageren die ik uiteindelijk toch niet krijg

6 likes

"maar waar kom je écht vandaan?"

:rolleyes:

23 likes

Die OJK klinkt zo lekker maar ik zou niet voor enkel iets zoet gaan dus dan neem ik een andere en die voor dessert :+1:

‘‘Uit mijn moeder’’

11 likes

Haha ja ik heb wel eens gezegd ja uit mn moeders kut. Nou doei.

17 likes

Stel je kon van jouw gemeente gratis een boom krijgen en je hebt een groot genoege tuin.

• Dan vraag ik die boom aan.
  • Ik vraag alleen een boom aan als ik inspraak heb op het type boom.
  • Ik heb al veel bomen in mijn (echte) tuin.
  • Ik heb liever geen boom in mijn tuin
  • Anders…

0 stemmers

4 likes

Ik word echt woedend van deze vraag. Wtf. Ik hoop echt dat geen enkel mens die vraag stelt tegenwoordig.

1 like

Is er een naam (of meerdere namen) die je zo afgrijselijk vindt dat je daarom je droomman of droomvrouw zou afwijzen?

• Ja
  • Nee, er is wel een naam (of meerdere) die ik afgrijselijk vind, maar ik zou iemand die verder helemaal geweldig is daar niet om afwijzen
  • Nee, ik vind sommige namen wel minder leuk maar er zijn geen namen die ik afgrijselijk vind

0 stemmers

Ik ben voor sommige bomen erg allergisch, dus zou wel inspraak willen hebben op het type boom. Verder leuk idee!

2 likes

Ik ben best benieuwd hoe een gemeente daarmee zou omgaan. Het lijkt me sowieso logischer als er meerdere type bomen beschikbaar zijn, zodat als een soort ziekte krijgt niet alles gekapt hoeft te worden en het straatbeeld wat diverser is.

2 likes

Ja dat ook inderdaad! Zie nu ook in het artikel staan dat er veel verschillende soorten geplant worden wegens ziektes die de bomen van elkaar over kunnen nemen.

1 like

Zou wel tof zijn als meer steden en dorpen zouden volgen. Soms denk ik dat ik toch Partij voor de Bomen zou moeten beginnen of de Bomenpartij. Ik kan er altijd zo van genieten als ik bomen zie.

6 likes