Stel je persoonlijke vraag #24

Ik had ze nog staan, verplaatst na de vorige persco. Zin in

1 like

Kennen jullie het kinderspel verkrachtertje?

• Ja, ik wilde altijd de verkrachter zijn!
  • Nee en ik doe niet aan kinderen verkrachten
  • Misschien wel een gehoord

0 stemmers

Toen ik nog animatiewerk deed in Belgiƫ (vraag me nog steeds af waarom ik dat zo lang deed) deden we regelmatig dat spel en ik vond het erg leuk! Maar hier in Nederland kende geen van mijn kennissen die met kinderen werken dat spel!

misschien kun je even uitleggen wat het spel inhoudt want een belgisch spel met kinderen dat verkrachtertje heet roept denk ik hele andere voorstellingen op dan jij bedoelt.
Hoop ik toch :stuck_out_tongue:

49 likes

Ja was dat niet een soort tikkertje? Of zit ik nu helemaal in de verkeerde richting.

Hahaha ik heb het net gegoogled en kom idd alleen uit op Belgische websites van de chiro enzo!

Maar blijkbaar mag de term niet meer gebruikt worden bij de chiro en zijn er ook spelletjes als opengerete vagina, verkrachte zakdoek, seksmijnenveld en puzzelseks en droge foef :smiling_face_with_three_hearts:

https://www.hln.be/binnenland/geen-verkrachtertje-meer-chiro-schrapt-ongepaste-namen-van-spelletjes~a237b538/
https://www.goegespeeld.be/nieuws/moeten-namen-van-spelen-veranderd-worden

3 likes

Praat jij met een kinderlijke piepstem tegen baby’s?

• Nee en ik ben moeder
  • Nee ben geen moeder
  • Ja en ik ben moeder
  • Ja en ik ben geen moeder

0 stemmers

En peuters?

• Nee en ik ben moeder
  • Nee en ik ben geen moeder
  • Ja en ik ben moeder
  • Ja en ik ben geen moeder

0 stemmers

Wat

10 likes

Klinkt een beetje als moordenaartje maar daarbij hoefde je gelukkig niet op elkaar te liggen

4 likes

Dat gaat echt automatisch, net zoals tegen dieren. Echt iets wat ik haat. Alleen als ik er op let, kan ik het tegenhouden

5 likes

Ik snap totaal niets van die uitleg haha

11 likes

Je ligt op je buik op de grond en iemand ligt op je rug. Als de middelste/degene die alleen is naar je knipoogt moet je proberen weg te kruipen stoeien vechten om naar het midden te komen

1 like

Ja dit is het maar dan ga je niet dood maar moet je jezelf bervrijden van de persoon die op je rug zit. Je ligt in een kring op je buik en iedereen min 1 kind heeft dat iemand op zn rug zitten of liggen. Diegene zonder iemand op zn rug geeft doormiddel van een knipoog naar iemand anders aan dat diegene zichzelf moet bevrijden en en bij de solo persoon op zn rug moet klimmen, maar diegene die op de rug zit moet dit voorkomen door niet van diegene zn rug af te komen.

Ik denk niet dat jullie het nu snappen, haha

1 like

Ik vind het wel weer typisch dat zulke namen alleen in Belgiƫ worden gebruikt

4 likes

Nouja in NL zijn we ook niet bepaald verlicht hoor

3 likes

Oh wij noemden dat sandwichen

nee :joy: maar ik denk gelukkig niet dat ik hier hinder van zal ondervinden in mijn verdere leven :stuck_out_tongue:
toch bedankt voor de moeite ook @Luzarl

Dat spel ken ik niet? Wij speelden wel moordenaartje (iets met knipogen en omvallen en dan moest iemand die knipogende moordenaar ontmaskeren voor iedereen dood was) en meisjespakkertje maar dat laatste werd ook verboden

4 likes

Nee nu kan ik er niet tegen dat je het niet snapt!!! Ik zoek een plaatje

Je ligt zo op elkaar (minus de kinderen)
1 iemand ligt alleen
Die knipoogt naar de onderste
De onderste moet dan de bovenste van zich afschudden om naar de alleenliggende persoon te gaan
Dus door te stoeien en duwen en rollen
Als het je lukt ga je naar de alleenstaande
Lukt het niet dan blijf je liggen

3 likes

Het kan toch ook allebei normaal zijn

3 likes

Ik kan het niet maar zou dat best willen leren eigenlijkšŸ¤”