Hoe bedoel je problematisch?
In hoe ‘woke’ je bent of houding of wat?
Ergernis sowieso, maar ik weet niet of ik problematisch ben als persoon
Hoe bedoel je problematisch?
In hoe ‘woke’ je bent of houding of wat?
Ergernis sowieso, maar ik weet niet of ik problematisch ben als persoon
Mag je zelf invullen. Daarom de ‘omdat…’ als je ja stemt.
Heb/ben jij vandaag
0 stemmers
Zo maar die sneeuwbal was echt recht in m’n gezicht, de sneeuw zat zelfs vast achter m’n brillenglazen.
Sneu detail: hij was langs me heen gevlogen als ik niet precies die kant opgedoken was
Dat was dit! Naast een grote deceptie dus
Welke juf/meester/leerkracht vond jij het leukst op de kleuterschool/basisschool/lagere school?
0 stemmers
Ik denk dat m’n favoriete lerares die van zedenleer was, maar heb haar 6 jaar aan een stuk gehad, daardoor kende ze iedereen ook heel goed en heeft ze ons ook zien groeien (ze had toen ook in m’n laatste rapport geschreven dat ze me had zien openbloeien en dat vond ik heel mooi)
Ik had in groep 4 en groep 6 dezelfde meester en ik vond hem echt heel lief en fijn om les van te hebben. Mijn ouders waren net gescheiden toen ik in groep 4 kwam en ik had op school echt mijn ‘veilige haventje’ waar alles ‘normaal’ was gebleven dus dat herinner ik me echt nog goed.
Ik had 2 juffen in groep 1/2, zij zijn vriendinnen van mijn moeder geworden en daarom voor mij ook de leukste haha!
Ik weet wel welke ik het meest kut vond
Meester Rob van groep 5/6/7/8.
Klootzak die kinderen express vernederde en een lager advies voor de middelbare school gaf.
En het voor mij zo erg verneukte, dat ik in groep 8 naar een andere school moest.
Dat ie in de sneeuw maar hard op zijn bek mag gaan en zijn heup breekt.
Vond ze eigenlijk allemaal niks. De meesten hadden ook nul pedagogische skills en didactisch stelde het ook geen aars voor. Als ik niet uit mezelf graag boeken las en slimme ouders had gehad, was het kutter met me afgelopen denk ik.
Ik had in de kleuterklas 2 juffen, eentje super lief en de andere was echt een heks. 30 jaar later weet ik nog precies wat voor heks ze was
De rest was gelukkig wel super leuk maar de groep 5/6 meester was wel echt het leukst
De oldskool kant is toch rechts?
Ik wil wel graag weten waarom die ene leerkracht jullie favoriet was eigenlijk of waarom jullie die ene mega kut vond
Leerkrachten die moeite deden en creatief waren = leuk.
Leerkrachten die 99% chaggie waren = kut
Er was er eentje en die was gewoon echt zuur, altijd heel verongelijkt en onnodig bot en je kon altijd zien dat ze geërgerd was.
Bovendien had ze favorieten (ik) en kinderen die ze niet kon uitstaan (alle adhd gevallen in de klas qua gedrag, opzich waren dat ook hele irritante gevallen maar komop). Ze flipte een keer echt enorm toen een jongen die ze duidelijk niet mocht op haar teen stond. Ik heb haar een keer per ongeluk omver gelopen en toen kreeg ik een knuffel “omdat ik vast geschrokken was” en toen deed ze poeslief.
Vind het gewoon niet kunnen als je als leraar van basisschoolleerlingen je zo kinderachtig gedraagt en je er niet boven kan plaatsen. Ik snap wel dat ze liever 30 kinderen zonder issues/die meededen en geen leerproblemen hadden in d’r klas had, Maarja dan moet je geen leraar worden. Ik weet van mezelf dat ik ook favorietjes zou hebben en andere kinderen super kut zou vinden, maar dat kan je gewoon echt niet zo (onbewust) tonen.
Iedereen wist zonder dat het ooit gezegd was wie ze mocht en wie niet. Kreeg je ook scheve verhoudingen van en dit was groep 7 en 8. Dus dat was helemaal kut voor alle kinderen die ze niet mocht en we hadden er ook een beetje een tweedeling door van de golden Children en de ongewilden, zo voelde het wel iig.
Tegen mij was ze dus altijd Cool en super aardig en tegen m’n ouders ook, dus ik mocht haar als kind wel, maar als ik nu terugkijk denk ik wel dat het focked up was en misschien ook best wat gedaan heeft met het zelfvertrouwen van diegenen die ze duidelijk verachte.
Zedenleer, wat is dat?
Ik denk eerlijk gezegd dat docenten en leerkrachten niet eens door hadden dat ik in hun klas zat
Ik was raar en daar konden leraren niks mee. Behalve het gemiddelde cijfer van hun leerlingen ophalen. Dan was ik wel opeens hun lievelingetje
Als jij je aan iets ergert en je bespreekt dit ff met vrienden, wat wil jij dan dat ze doen?
0 stemmers