Stel je persoonlijke vraag #25

Same, ik zeg hooguit nog mijn voornaam als ik weet dat ik een telefoontje kan ontvangen, maar onbekende nummers hoeven niet gelijk mijn hele naam, functie, citoscore en doopceel te weten.

9 likes

Haha ik vind dit grappig. :smiling_imp:
Mn vriend deed dit zelf eerst ook en ik zei huh je kunt toch wel wat zeggen. Dus hij moet iig bye zeggen. Tegenover je collega’s vind ik het al helemaal lomp overkomen om zo op te hangen. Ja niet in jouw geval dan, hoop dat je nog vaak mag winnen.

2 likes

Ik vind juist dat de ander moet zeggen wie die is, jij belt mij dus jij weet al als het goed is wie ik ben, dus de beller moet het eerst zeggen vind ik.

Oh andersom, ja dan vind ik het wel rude. Zeg me wie je bent en wat je van me wil! Dan kan ik nog verkeerd verbonden zeggen als het me niet aanstaat

4 likes

Haha ja het is verder echt een hele chille collega, dus dat scheelt. Denk niet dat hij doorheeft alleen dat we er nu een spelletje van hebben gemaakt omdat we een stel verveelde kleuters zijn haha.

2 likes

Als het café zelf geen eten serveert, is dat nooit een probleem.

1 like

Klinkt als een topic voor jou. Mijn mok staat daar wel ergens tussen.

2 likes

Ik weet nog dat ik als vakantiewerk bij de rabobank werkte, en ik had dan zo’n hele verveelde ‘collega’. Die deed me aan Jim van the office denken. Ik zat met hem aan het bureau en hij daagde me altijd uit om bijv. De telefoon op te hangen met ‘ok fijne dag en superdoei’. Etc. Vonden we ook zo grappig.

6 likes

Haha sorry maar waarom is er niet een “ja” optie?

In het Nederlands nooit, zeg altijd doei. In het Engels wordt er niet altijd doei gezegd. Ik hang heel vaak de telefoon op met bijv “thanks” als laatste. Vooral op het werk.

1 like

ahaha het ging me juist om de minst favoriete mokken dus dat leek me niet de juiste plek :stuck_out_tongue:

Mijne doet dit nog steeds op de huistelefoon als er gebeld wordt.
En juist als hij mij belt op m’n mobiel en ik zeg heee zegt ie ‘ja met papa’ ja hehe dat zie ik toch.

3 likes

Oh, heb in overheen gelezen! Dan is dat niet het topic voor jou nee :rofl:

1 like

Zeker met warm weer en er mensen gewoon kunnen aansluiten aan je tafeltje. Ik mis het :sob:

6 likes

Is dit iets van Amerikanen? Ik zie ze dat in series ook altijd doen, echt super onbeleefd naar mijn maatstaven.

1 like

Ik denk niet dat series daarin een goed beeld geven. Anders zag je in nederlandse series ook 5 minuten lang “Ja joee doee… ja … jaa. Is… is goed ja… joee doeeg… daag”

4 likes

Nee ik twijfelde al, maar ik dacht dat ik het misschien eens in het echt had gezien? Naja, nevermind

1 like

Ik wou dat dit een ding was in Nederland. Dan zou ik veel sneller bij een random café neerploffen in het zonnetje. Maar hier word je dan ook veroordeeld tot hun matige menukaart als je trek hebt.

10 likes

Mijn oom zegt altijd als hij belt; met mij.

Toen ik nog thuis woonde en hij belde op de huistelefoon dan ging ik altijd heel overdreven zeggen: hallo wie is dit? Hallooo hahaha elke keer weer :joy:

8 likes

Ja is echt mega relaxed, of dan een broodje van de zaak ernaast binnen mogen opeten ofzo.

Moet wel zeggen dat je dan weer in de gemiddelde Belgische kroeg weinig meer te eten kan krijgen dan chips, kaas of een worstje dus als je na 4 bier die frituur drang krijgt kun je ook niet anders dan naar het frietkot.

3 likes

Waar ik vandaan kom zitten veel cafe’s en terrassen direct naast elkaar, je ziet alleen het verschil door het type stoelen. Het is al meermaals voorgekomen dat we op het terras zaten bij café A en eten bestelden bij café B omdat de bittergarnituur op was bij café A haha. Die mensen waren het wel gewend dus vonden het allemaal helemaal prima. :thumbsup:

6 likes

Ja, eigenlijk heeft elk café op z’n minst snacks, wat broodjes/ tosti, dan wel kroket of uitsmijter op het menu staan.

Dan kies ik toch vaak bepaalde plekken uit. Helaas is het vaak wel zo dat als het eten beter is, de drankjes ook gelijk duurder zijn :joy:

Edit: in Duitsland vond ik het helemaal arremoe. Echt superlekkere restaurants maar wat miste ik wat te snacken als je s avonds ergens (een liter) bier zat weg te tanken. Duitsers lijken me ook helemaal het type voor bittergarnituur, dus waarom dat nog niet helemaal ingeburgerd is?

5 likes