Stel je persoonlijke vraag #25

Stel je zou het volgende product aantreffen in de kringloop:

• Dan zou ik even goed met mijn ogen moeten knipperen. Is wat ik zie echt?
  • Dan zou ik er met een grote boog omheen lopen.
  • Dan zou ik er hard om moeten lachen.
  • Dan zou ik er een foto van maken en die met anderen delen…
  • Dan zou ik snel kijken wat het product kost en/of hoe het vervaardigd is.
  • Dan zou ik aan van een medewerker graag het verhaal achter het object willen horen.
  • Dan zou ik gauw op zoek gaan naar mogelijke soortgelijke objecten in de kringloop. Misschien loopt er ergens een lamp rond gemaakt van een arm.
  • Dan zou ik snel mijn telefoon erbij pakken om iets te googlen.
  • Het zou mij niet zijn opgevallen…
  • Ik kom nooit in een kringloop

0 stemmers

Als het 15 euro zou kosten (en je hebt de mogelijkheid om het mee te nemen)…

• Dan laat ik het alsnog daar achter
    • Dan laat ik het achter maar tip andere mensen wel…
    • Dan neem ik het mee.
    • Dan had ik het meegenomen als de kleuren beter zouden matchen met mijn inrichting of bijvoorbeeld ruimte over had voor het object.
    • Dan neem ik het mee maar verander ik iets (bijv. ander paar schoenen).
    • Dan neem ik het mee om door te verkopen. $$$$$$
    • Anders…

0 stemmers

5 likes

Sorry, maar ik moet dan ook wel zien of het hier in België wel mag :woman_shrugging:t5:

1 like

Ja dat is wel tof he! Dat ze toch op die manier die beren een goed leven kunnen bieden tot ze sterven, gezien ze toch niet meer overleven in het wild. In dat opzicht vind ik het wel altijd goed dat daar oplossingen voor zijn

1 like

Ik vind die fokprogrammas een beetje dubbel. Wat heeft het voor nut om een diersoort (met een beperkte bloedlijn) in stand te houden terwijl we ondertussen zijn hele natuurlijke omgeving de vernieling in hebben geholpen.

Ik ben misschien wat te zuur :sweat_smile:

6 likes

Ik heb soms meer moeite met kinderboederijen dan met dierentuinen. Dierentuinen hebben in ieder geval nog fokprogramma’s die noodzakelijk zijn door het toedoen van de mens. En vangen ook bijvoorbeeld oude cirsusolifenten op. Kinderboederijen doen dat niet en ieder jaar moeten er weer kleintjes worden geboren omdat mensen babydieren vaak leuker vinden dan volwassenen. En dan word je favo geit op transport gezet om weer plaats te maken voor nieuwe dieren, terwijl je ze ook had kunnen steriliseren etc. En dat weet je dat een deel van de nieuw geboren dieren hetzelfde lot zullen ondergaan naar de slacht etc.

3 likes

Oh dat is ook zo ja… Kinderen wie ook hardhandig met die arme dieren omgaan of spullen voeren die de beesten niet mogen hebben.

Maar wat is er goed aan fokprogramma’s als de dieren die eruit geboren worden vervolgens hun hele leven in een hokje moeten doorbrengen?

7 likes

En hoewel kinderboederijen ook wel een educatieve functie bekleden die soms verder gaat dan alleen educatie m.b.t. dieren en verder een dagbesteding / vrijwilligerswerk kunnen zijn voor mensen met psychologische problemen, burn outs etc., heb ik soms het gevoel dat de boodschap toch niet overkomt bij kinderen en ouders die de kinderboederij bezoeken.

Maar ik heb el eens gehoord dat er dus kinderen waren die opgroeiden in de stad en pas op 8-jarige leeftijd voor de eerste keer een koe in het echt zagen. En dan was het op de kinderboerderij. :upside_down_face:

2 likes

Dit. Echt hele goede herinneringen aan Artis op woensdagmiddag maar kan bij nader inzien toch niet :frowning:

1 like

Dit. En, als je dan zo graag ethisch werk wilt doen zet dan gewoon een fokprogramma op en ga het niet als argument gebruiken waarom een dierentuin moet bestaan. Er zijn echt wel andere manieren om aan geld te komen.

3 likes

Ik moet vooral huilen als ik dan 20 kids door zo’n klein weitje zie rennen achter al die geiten aan. En dat elke dag. Die geiten hebben zo toch geen leven joh. :cry:

2 likes

Mijn vriend is rechts en ik ben links. :woman_shrugging: Gaat best prima eigenlijk.

1 like

Wij hadden vroeger een abonnement op Blijdorp en gingen daar regelmatig heen. Ik heb daar hele mooie herinneringen aan maar vind dierentuinen nu echt niet meer kunnen. Dat geeft soms best conflicterende gevoelens omdat ik me dan schuldig voel naar mijn ouders dat ik de dingen die wij samen deden nu zo afkeur, terwijl ik het vroeger wel heel leuk vond.

2 likes

Beschuitlul

2 likes

Bij ons is dat niet 1 taak :joy:
Want we hebben beide een bloedhekel aan ophangen, opvouwen en opruimen. Dus wie het een doet hoeft die week het ander niet te doen :crazy_face:.
(Vast niet logisch maar het werkt haha.)

De zeldzame momenten dat een van ons alles doet, doen we het wel voor elkaar.

1 like

Natte tosti

6 likes

Ik kan er niet tegen dat dat krukje en die panthalon niet mooi gemaakt zijn.

2 likes

Wat heb jij allemaal al gedaan onder werktijd in homeoffice?

Ik heb:
  • Gewerkt zonder broek aan.
  • Film helemaal af gekeken.
  • Ijs gegeten.
  • Seks met mezelf gehad.
  • Seks met iemand anders gehad.
  • Gewinkeld
  • Alcohol gedronken
  • Iets anders, namelijk:

0 stemmers

Is het bij jullie ook patatdag op vrijdag?

• Ja vrijdag is hier ook patatdag
  • Nee een andere dag is patatdag
  • Nee ik doe helemaal niet aan patatdag
  • Iedere dag is patatdag
  • Friet*

0 stemmers

Als je een topic terugleest, like je dan evenveel posts als normaal?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

1 like