Haha ja heb ook best vaak mannen gevraagd om zware dingen voor me te tillen door ze een beetje te paaien ‘jeetje dit is echt heeel zwaar, kun jij dit tillen denk je?’ works every time #lieverluidanmoe
Doe ik wel altijd! Maar ik werk in een verzorgingshuis dus dan schaar ik het onder adl
Ik knijp zo vaak mijn vriend z’n puistjes uit, dat onze zoon van 1,5 nu standaard AU roept als je naar zijn neus wijst dat is namelijk meestal mijn vriend z’n reactie.
Wanneer ben jij voor het laatst echt goed opgemeten qua lengte? Dus heel precies, op sokken of blote voeten met je voeten tegen de muur?
- Lang geleden
- Misschien 1 jaar geleden
- Recent nog
0 stemmers
Ik denk dat daarom ook zoveel mensen een compleet verkeerde lengte op hun paspoort hebben. Ik kon het toevallig vrij precies laten meten en het is 163,3 cm. Weet ik dat ook eindelijk. Oh volgens mijn vriend was het 162,3 cm.
Echt 2 maanden geleden nog, was benieuwd naar m’n lengte omdat ik het idee had dat ik langer was, maar ben gewoon 1.67m zoals op m’n ID
Komt vast ook omdat mannen vaak liegen over hun lengte en ik dan in de war raak over hoe lang 1.75m nou is.
Als je uitgegroeid bent hoef je toch niet echt meer opgemeten te worden? Ik ga er niet vanuit dat ik nog groei en ook dat ik nog niet aan het krimpen ben. Ik denk niet dat veel mensen een compleet verkeerde lengte op hun paspoort hebben? Je wordt niet 's nachts opeens 3 centimeter langer ofzo.
Haha volgens mij is 1.75 echt zo’n kritieke lengte voor mannen waar ze boven willen komen (ofja, eigenlijk 1.80m, maar als dat echt ongeloofwaardig wordt the next best thing). Ik ben zo lang en mannen die dat ook beweren zijn altijd kleiner dan ik.
Nee klopt. In de sportwereld (ik sport niet haat het) word je wel regelmatig opgemeten als je bijv weer naar een andere club ofzo gaat. Maar ik denk wel dat veel mensen hun eigen lengte eigenlijk niet eens weten. En dan eerder schrikken van hoe kleiner ze zijn dan gedacht. Ik dacht ook lange tijd dat ik echtttt niet onder de 165 cm was. Gewoon jaren.
Is bij de meeste mensen (ahum mannen) vooral wishful thinking denk ik - ze kunnen de waarheid gewoon niet onder ogen zien.
Staat er bij jou niet in je paspoort je goede lengte dan? Of lette je daar gewoon nooit op? En in die topsportwereld zullen die millimeters wel wat belangrijker zijn denk ik idd dan voor ons leken, bepaalt natuurlijk mede je waarde. Of ik 169,4 of 169,8 ben, nobody cares.
Maar als je je paspoort/id-kaart verlengd dan vragen ze toch ook niet opnieuw naar je lengte? Ze houden gewoon de allereerste keer aan
Ja voor zover ik weet doen ze dat in topsport zodat ze de lengte zegmaar naar beneden kunnen doen dus bikv 196,3 = is 196cm. En andersom. Ik heb zelf het totaaaaal verkeerd op mn paspoort staan. Ik kreeg mn paspoort al heel jong en ik was nog niet uitgegroeid. Er staat 168 cm. Dat klopt voor geen meter. Ik moet sowieso weer een nieuw paspoort. Zouden jullie dan je lengte aanpassen?
- Nee boeiend
- Ja lijkt me belangrijk om te doen
- Ik weet het niet
0 stemmers
Ik heb echt nog nooit een moment in mijn leven gehad dat ik mijn paspoort moest laten zien en iemand naar mijn lengte keek en toen een meetlat pakte om te kijken of het wel klopte. Kan me ook geen moment bedenken dat dat zou gebeuren?
ik wel, als ze bijv. Een vermist meisje zoeken? Dan is het handig dat je weet of je naar iemand zoekt van 175 cm of 160cm. Dus in dat soort gevallen lijkt het mij zo handig.
Op mijn paspoort staat 170 cm terwijl ik eigenlijk 168/169 cm ben (slordig opgemeten denk ik) en ik vind het ergens raar om dat dan naar beneden aan te laten passen haha dus ik laat het maar zo.
Ja maar zo’n groot verschil staat toch niet op je paspoort haha, hooguit 5cm
Klopt, dacht gewoon, kan het aangeven of niet, maar dan zou ik nog liever zoals voor mn id kaart gaan. 165cm.
Hoewel ik me bewust van mijn privileges ben, denk ik niet dat ik zulke privileges voor van die kleine dingen heb. Zwartrijden? Ik krijg sowieso een boete. Stelen? Boete. Licht niet aan op fiets? Gezeik met de politie.
Sowieso ben ik wit dus dat helpt al, en ik ben niet perse knap maar op een bepaalde manier wel likeable voor mensen ofzo. Kan mezelf altijd makkelijk uit situaties lullen en als ik een ‘nee dat kan niet’ krijg en ik doe even leuk krijg ik het meestal toch wel voor elkaar, zowel op werk als privé. En op school kwam ik ook altijd prima weg met dingen als opdrachten niet op tijd af hebben, huiswerk niet gemaakt, te laat komen enzo. Kreeg zelfs een keer koffie van een docent toen ik in slaap was gevallen in de les, in plaats van dat ze boos werd
Bij mij vroegen ze het vorig jaar wel.
‘U bent nog steeds 1.58?’ Heb maar gezegd dat ik hoopte dat de krimp nog niet begonnen was. Vond het een hele vreemde vraag!
(En ja, ik wist het heel nauwkeurig omdat ik ooit gemeten ben door een collega die niet geloofde dat ik zo klein was. Werkte toen bij een gemeente dus het was heel makkelijk te checken bij de meetlat van burgerzaken.)
huh ik wist niet eens dat dat een ding was, je lengte op je paspoort
edit: haha @bonfire ik dacht net hetzelfde, ben het zelfs aan m’n moeder gaan vragen