Stel je persoonlijke vraag #25

Mijn ouders wonen al een aantal jaar in een dorp en als ik dan bij hun was en savonds/ snachts thuis kwam dan was het zo stil en donker om vanaf de bushalte (50m) naar hun huis te lopen. Ik ben mij zo vaak de tering geschrokken van een kat die ineens ergens achter vandaan sprong of iemand die zijn hond aan het uit laten was.

Zelf woon ik in de stad en pre corona liep ik altijd alleen naar huis na uitgaan. Voel mij dan veel veiliger met nog veel mensen op straat en snackbars etc die nog open zijn (mocht er wel wat zijn kan je daar nog altijd naar binnen lopen)

2 likes

Zeker lastig, ik zie hem vanuit mijn ervaring juist andersom. De keren dat ik lastig ben gevallen was in een stad, met mensen eromheen en niemand die me hielp. Ik woon nu in een dorp en voel me daar ‘s avonds veel veiliger dan toen ik nog in de stad woonde.

1 like

Ik ben opgegroeid in een dorp, woon nu in een stad en heb al sinds m’n tiende een rape whistle

1 like

Dit is mijn janknummer. Als ik me heel rot voel en denk dat huilen gaat opluchten zet ik m ff aan en tadaaa

1 like

Ik doe dit juist regelmatig. Ik wil eens in de paar weken ineens gewoon 4-6 snoepjes maar wil niet meteen met zo’n familiezak opgescheept zitten. Was ook heel verdrietig toen zo door covid die bakken heel lang hadden weggehaald.

Is wel best genant als je alleen 5 snoepjes in een zak komt afrekenen :slight_smile: Kan ook niet bij de zelfscan helaas want daar is geen weegschaal.

3 likes

Hoeveel spijkerbroeken heb jij, die je daadwerkelijk ook draagt?

• 0, draag ik nooit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10+

0 stemmers

Mom jeans in 2 kleuren, flared jeans in 2 kleuren en 2 paar Levi’s 501, eentje voor gewoon en de oude voor tijdens het rolschaatsen. Ook nog een denim tuinbroek maar die heb ik niet meegerekend

1 like

Weinig, aangezien ik geen skinny jeans meer draag de laatste maanden.

Draag jij nog skinny jeans?

• Ja, enkel skinny jeans
  • Ja, maar ook wijdere modellen
  • Nee, niet meer, vroeger wel
  • Nee, nooit gedragen

0 stemmers

Zijn er ook mensen die niks van dit doen?

• Ik doe niks van deze lijst

0 stemmers

Ik loop eerlijk gezegd nooit laat over straat dus het is niet echt nodig

4 likes

Bij de aanslagen in Parijs studeerde ik in het buiteland en ik had wat Franse studenten in de klas(waaronder uit parijs) en ik weet nog dat die echt aangeslagen waren en 1 meisje kende een jongen die om was gekomen en daarna stonden er allemaal kaarsen en bloemen voor de franse ambassade. Echt heel indrukwekkend.

Maar waar ik op het moment zelf was: geen idee :sweat_smile:

1 like

Enige wat ik me echt goed herinner van deze lijst is overlijden MJ.

Maar dat was ook gewoon gek. Ik was iets van 11 ofzo toen, maar ik kende zijn muziek niet zo goed. Mijn moeder heeft me toen heeel veel YT video’s laten zien en veel over hem verteld en de volgende ochtend kom ik naar beneden en vertelt mijn ma dat hij net is overleden.

Bij het overlijden van MJ heb ik mij verslapen voor mijn werk omdat ik tot diep in de nacht CNN had zitten kijken. Volgens mij was het officiele bericht rond 2-3 uur snachts in NL. Ik ben dan ook zo iemand die totaal er in word mee gesleept en blijft kijken :sweat_smile:

Ik herinner me niets van dit (omdat ik bij bijna alles nog vrij jong was) maar de aanslagen van 22 maart in Brussel herinner ik me heel goed omdat we dan net met school in Londen waren en het zo surrealistisch voelde (we zagen dan ook de Belgische vlag op Trafalgar Square) dat het hele land door zoiets heftig ging en wij ‘op vakantie waren’

1 like

MJ weet ik alleen nog precies omdat ik 's nachts wakker werd van een smsje van een vriendin die in kroeg stond en het had gelezen.

9/11 was in de 3e middelbare school en we hadden muziekles. Toen baalde ik omdat er de hele dag echt niks anders op tv was. #puber

1 like

Ik draag enkel leggings eigenlijk

1 like

Haha ja ik was tv aan het kijken op 9/11 en dat werd onderbroken door het nieuws en ik dacht alleen maar verdomme :triumph:

2 likes

Die is tof! Ik was vlak na de verkiezing van Obama in Amerika en heb toen 4 obama shirts gekocht, ik was helemaal blij haha

1 like

Mijn moeder gilde echt met het overlijden van prinses diana, daarom heb ik onthouden. Het was dus echt iets heeeel ergs ofzo. Ik had geen flauw idee wie het was. Denk dat ik nog maar 6 jaar was? Het was op een zaterdag geloof ik.

Je hebt met vrienden afgesproken op een plek. Dit is 15 min met de auto. Ga je je 3 vrienden ophalen kost dit je 15 minuten extra omrijden. Extra info: je vrienden rijden echt super vaak met jou mee (want jij woont het verste weg) en zij bieden nooit eens aan te rijden (want dan moeten zij voor jou 10 min omrijden). Ook belangrijk: niemand heeft een eigen auto, iedereen leent hem van zijn ouders (bij iedereen mogelijk) en woont thuis.

• Ja ik haal ze op, ik vind het niet erg om taxichauffeur te spelen
  • Ja ik haal ze op, maar met tegenzin
  • Ja ik haal ze op, dat doe je voor ze
  • Nee, ze hebben kunnen zelf vervoer regelen
  • Nee, ik ga niet voor ze omrijden
  • anders

0 stemmers