Stel je persoonlijke vraag #25

Bij de aanslagen in Parijs studeerde ik in het buiteland en ik had wat Franse studenten in de klas(waaronder uit parijs) en ik weet nog dat die echt aangeslagen waren en 1 meisje kende een jongen die om was gekomen en daarna stonden er allemaal kaarsen en bloemen voor de franse ambassade. Echt heel indrukwekkend.

Maar waar ik op het moment zelf was: geen idee :sweat_smile:

1 like

Enige wat ik me echt goed herinner van deze lijst is overlijden MJ.

Maar dat was ook gewoon gek. Ik was iets van 11 ofzo toen, maar ik kende zijn muziek niet zo goed. Mijn moeder heeft me toen heeel veel YT video’s laten zien en veel over hem verteld en de volgende ochtend kom ik naar beneden en vertelt mijn ma dat hij net is overleden.

Bij het overlijden van MJ heb ik mij verslapen voor mijn werk omdat ik tot diep in de nacht CNN had zitten kijken. Volgens mij was het officiele bericht rond 2-3 uur snachts in NL. Ik ben dan ook zo iemand die totaal er in word mee gesleept en blijft kijken :sweat_smile:

Ik herinner me niets van dit (omdat ik bij bijna alles nog vrij jong was) maar de aanslagen van 22 maart in Brussel herinner ik me heel goed omdat we dan net met school in Londen waren en het zo surrealistisch voelde (we zagen dan ook de Belgische vlag op Trafalgar Square) dat het hele land door zoiets heftig ging en wij ā€˜op vakantie waren’

1 like

MJ weet ik alleen nog precies omdat ik 's nachts wakker werd van een smsje van een vriendin die in kroeg stond en het had gelezen.

9/11 was in de 3e middelbare school en we hadden muziekles. Toen baalde ik omdat er de hele dag echt niks anders op tv was. #puber

1 like

Ik draag enkel leggings eigenlijk

1 like

Haha ja ik was tv aan het kijken op 9/11 en dat werd onderbroken door het nieuws en ik dacht alleen maar verdomme :triumph:

2 likes

Die is tof! Ik was vlak na de verkiezing van Obama in Amerika en heb toen 4 obama shirts gekocht, ik was helemaal blij haha

1 like

Mijn moeder gilde echt met het overlijden van prinses diana, daarom heb ik onthouden. Het was dus echt iets heeeel ergs ofzo. Ik had geen flauw idee wie het was. Denk dat ik nog maar 6 jaar was? Het was op een zaterdag geloof ik.

Je hebt met vrienden afgesproken op een plek. Dit is 15 min met de auto. Ga je je 3 vrienden ophalen kost dit je 15 minuten extra omrijden. Extra info: je vrienden rijden echt super vaak met jou mee (want jij woont het verste weg) en zij bieden nooit eens aan te rijden (want dan moeten zij voor jou 10 min omrijden). Ook belangrijk: niemand heeft een eigen auto, iedereen leent hem van zijn ouders (bij iedereen mogelijk) en woont thuis.

• Ja ik haal ze op, ik vind het niet erg om taxichauffeur te spelen
  • Ja ik haal ze op, maar met tegenzin
  • Ja ik haal ze op, dat doe je voor ze
  • Nee, ze hebben kunnen zelf vervoer regelen
  • Nee, ik ga niet voor ze omrijden
  • anders

0 stemmers

Ja ik haal ze op, maar ik geef daarbij wel aan dat ik het fijn zou vinden als iemand anders de volgende keer wil rijden. Als het feit dat ik altijd rijd samenhangt met het feit dat we altijd op die plek afspreken vind ik het best begrijpelijk dat ik dan rijd omdat dat het handigst is, maar dan zou ik dus voorstellen om voortaan vaker op andere plekken af te spreken ook zodat we het rijden kunnen afwisselen.
Ik vind het overigens best vanzelfsprekend dat hier rekening mee gehouden wordt binnen een vriendengroep en dat iedereen zoiets gewoon kan aangeven en dat daar ook iets mee gedaan wordt (en zo is het dus ook met al mijn vrienden)

7 likes

Ik vind autorijden leuk dus ik zou het niet erg vinden en 15 minuten extra is bijna niks.

1 like

Wij woonden redelijk dichtbij de vuurwerkramp dus ik weet het nog precies. We reden naar huis van iets en we zagen heel veel dikke zwarte wolken. Social media bestond toen nog niet echt natuurlijk dus wij dachten eerst dat er een bandenfabriek in brand stond oid.

1 like

Ik heb echt het geheugen van een goudvis, ik kan me van geen van deze dingen het moment herinneren. Volgens mij ben ik wel ook een van de jongere forummers dus dat zal ook niet helpen. Wat ik nog wel precies weet is de aanslag op koninginnedag in Apeldoorn. Toen was ik op vakantie in Italiƫ, en in het restaurant waar we aan het lunchen waren kwam het op tv. Ik was toen 12 en weet nog dat het heel veel indruk maakte.

9 likes

Ik weet nog precies het moment van 9/11 en dat we het toen op tv live zagen. Mijn oma belde op dat we het nieuws moesten kijken.

En ik weet ook nog precies waar ik was toen Pim Fortuyn vermoord werd.

Pim Fortuyn overleden
  • Ja ik herinner me dit moment precies nog
  • Nee, ik weet wel dat het op nieuws was

0 stemmers

Ik moet lachen om de poll opties. Zo lijkt het van jaa ik was er bij , of nee ik zag het later pas op het nieuws.

1 like

Ik weet ook niet meer dat het op het nieuws was, is iets dat ik veel later pas bij maatschappijleer geleerd heb

Same

1 like

Ik weet nog wel dat ik blij deed toen hij dood was omdat ik van m’n ouders had begrepen dat het een slechte man was, maar toen werd m’n moeder boos op me :grimacing: wist ik veel

13 likes

Toen MJ dood ging was ik aan het stappen en draaiden ze daarna alleen maar zijn muziek en iedereen had het erover, was wel bijzonder ofzo.

2 likes