Stel je persoonlijke vraag #25

Een onderhandse volmacht kan als goed is wel. Als dat niet kan, moet ik even iets anders bedenken voor het stemmen haha

2 likes

Ja ik had het even opgezocht en een schriftelijke volmacht moest je al aangevraagd hebben, maar je kan het ook gewoon via je stempas doen en dat kan nog op de dat zelf. Dat maakt de poll vrij overbodig idd haha.

3 likes

Ahahahh ja, wel goed om te weten trouwens.

Verander de poll in stel dat je géén volmacht meer kan afgeven, wat zou je dan doen

1 like

Nee dat was ongezellig. Maar vind 't nu wle best. Lig nu nog alleen in bed en vind dan zo veel deken zonder onderbreking ook wel weer lekker

Ik heb dit boek voor m’n verjaardag gekregen en moet er nog in beginnen maar ben heel benieuwd. Love alles wat ontkracht dat vrouwen vroeger thuis in de grot bij de kids zaten terwijl de stoere mannetjes voor het brood op de plank zorgden. We projecteren altijd zo erg onze eigen huidige realiteit op wat dan ‘biologisch’ zou moeten zijn. Terwijl genoeg dingen gewoon ~the patriarchy~ zijn

En als je het nog niet gelezen hebt: Inferior van Angela Saini is ook echt een topboek over de dominante rol van mannen in de wetenschap en wat dat voor gevolgen had

7 likes

Je mag er twee kiezen:

• Roze koek
  • Gevulde koek
  • Stroopwafel
  • Stroopkoek
  • Bastognekoek
  • Bokkenpootjes
  • Kano
  • Kletskoppen
  • Krakelingen

0 stemmers

1 like

Mmmmmmmmmmmm en gangmakers en vruchtenkoeken
Ik geniet er zo van

3 likes

Ik vind het top dat je je uitspreekt tegenover evolutionaire psychologie. Ik kreeg altijd al een nare bijsmaak als mensen hedendaags gedrag probeerden te verklaren aan de hand van evolutie, maar ik heb er totaal geen kaas van gegeten dus ik kon er verder niks mee. Ik weet nu in ieder geval hoe het heet enzo!

Ik had ook een discussie met een gast hierover, en dit ging in het bijzonder over jaloezie. Wat hij zegt voelt gewoon zo achterhaalt, maar is ons wel altijd ingestampt. Heb je nog mooie munitie misschien? Ik zet zijn bericht even in een spoiler. Haat ook hoe hij begint, het maakt meteen niet meer uit wat je erop terugzegt.

Samenvatting

I know you are a strong independent woman so having these thoughts may be troubling for you to reconcile. But you have to acknowledge your brain has thousands of years of evolutionary programming to respond to threats of something you consider “yours”.

In the case of females tends to be a threat to a sense of security a partner provides. For us guys is the threat of a better sexual partner stealing our couple and reproductive capabilities.

Ik weet weinig tot niks over evolutionaire psychologie maar wil hier graag even als volgt op reageren: :nauseated_face: :face_vomiting: :nauseated_face: :face_vomiting: :nauseated_face: :face_vomiting:

34 likes

@Dazed @grace hahaha dank ik dacht dat ik wellicht heftig reageerde :joy: kutkerels ook he die je zo laten voelen. Zij doen imbeciel en wij voelen ons ~gevoelig~

2 likes

Prachtig voorbeeld van een alfa-mannetje, vrouwen “females” noemen alsof we dieren zijn en mannen “guys” noemen omdat zij natuurlijk superieur zijn.

17 likes

Juist. Daarnaast is “survival of the fittest” ook helemaal niet zo rechtlijnig als vaak wordt beschreven. Een voorbeeldje wat wordt gezien in kikkers, waar je sattelietindiviuen hebt die door middel van dichtbij de kikkers te leven die zogenaamd als ‘‘fittest’’ worden beschouwd (grootste keelzak en dus een harde lokroep kunnen produceren), zich alsnog voortplanten en daarmee de genendiversiteit in stand houdt. Door middel van die diversiteit (en mutaties ofcourse), kun je ook als soort je standhouden in een veranderende omgeving doordat je evolutie in Ă©lke richting en zonder einddoel kunt voorzetten.

Het idee dat het in de dierenwereld altijd maar gaat om groot, sterk, veel testosteron en dominantie is ontzettend kortzichtig. Evolutionaire psychologie zit dan ook ontzettend in mijn allergie.

14 likes

Volgens mij heb ik tot gisteren nog nooit van ‘Evolutionaire psychologie’ gehoord en ik snap het geloof ik nog niet helemaal. Wat houdt die term dan precies in? En blijkbaar zit dit bij veel mensen in hun allergie, zit dan de evolutietheorie in zijn geheel ook in jullie allergie? (Sorry dit is waarschijnlijk heel dom allemaal maar ik weet heel weinig van dit vakgebied.)

Hoe goed weet jij wie jouw volgers zijn op instagram?

• Goed, en ik deel veel
  • Goed, en ik deel weinig
  • Niet goed, en ik deel veel
  • Niet goed, en ik deel weinig

0 stemmers

Als je stories plaatst, ga je dan weleens door het lijstje heen van mensen die het hebben bekeken om mensen te verwijderen?

• Nee, iedereen is welkom
  • Ja, soms gooi ik vreemde uit m’n volglijst of blokkeer ik ze
  • Ik maak nooit stories

0 stemmers

Heb een jaar geleden ofzo mijn account op privé gezet, en ben ook gaan kijken wie er eigenlijk allemaal mijn stories bekeek. Bleken best wel veel random mannen te zijn die ik niet ken en die ook nooit een reactie achterlaten ofzo. Die heb ik dus allemaal weggegooid/geblokkeerd.

1 like

Ik ken de meeste niet persoonlijk of goed ofzo. Het zijn forummers of meiden die mn outfits leuk vinden. Maar als een nep account of een rare dude me volgt verwijder ik die wel.

Hoeveel boekenkasten vol boeken heb jij? Uitgaand van standaard Billy formaat.

• 0
  • 0,5 (zo’n kleine Billy)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Meer dan 10

0 stemmers

Grace and Frankie

• Leuk
  • Mwah
  • Stom
  • Ken ik niet

0 stemmers

Ik had echt verwacht dat ik dit niks zou vinden. Heb het mn moeder meteen aangeraden.

1 like

Ben jij meer een:

• Grace
  • Frankie

0 stemmers

Zo lastig!!

Ik ben wel de snobby alcoholic no nonsense kant van grace, maar ook de stoner kant van Frankie. Alleen Frankie is verder veel te zweverig, dus toch Grace.

Maar dan seizoen 4-6 Grace die ook smoked

4 likes